Gå til innhold

Barnehijab!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir oppriktig trist når jeg ser barn med hijab, så skjønner veldig godt at du reagerer på dette. Er nok ikke så mye du får gjort med saken desverre. 

Anonymkode: 9f072...b51

Og jeg blir også oppriktig trist når jeg ser barn med miniskjørt, og korte shorts 

Anonymkode: 142f2...ba0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber som lærer på mellomtrinnet, og en elev i klassen min bruker hijab.

Hva voksne kvinner gjør "frivillig" er ikke min sak, men jeg kjenner at jeg som lærer rett og slett blir provosert når barn i barneskolealder må ta på seg dette kvinneundertrykkende plagget. Greit at det er religionsfrihet i Norge, men dette plagget har ingenting med frihet å gjøre.

Jeg kan selvsagt ikke diskutere dette med kollegaer, da blir jeg garantert stemplet som rasist, og kanskje risikere å miste jobben, så derfor er dette det eneste stedet jeg kan ta opp problematikken.

Det blir liksom litt ironisk når man har FN-dag med fokus på at gutter og jenter er like mye verdt, når det sitter en elev i klassen og er et levende bevis på kvinneundertrykkende.

Hva kan jeg gjøre som lærer? Jeg vet at jeg skal være nøytral, men det er vanskelig når en av elevene dine bærer et slikt plagg som jeg er helt i mot.

Anonymkode: 8f377...658

Ikke bland deg i andres private ting, gjør jobben din som lærer, hvordan vet du det at barnet er undertrykt. Som lærer råder jeg deg å holde dine meninger til deg selv. Alle barn klær seg som sine foreldre, det gjenspeiler seg i klasserommet. Hvis barnet hadde gitt noe form for "tvang" til å bruke det, så vil det vært noe å reagere for. NÅ UNDERTYRKKER DU BARNET å ikke være seg selv.  INGEN ER LIKE, det du kan gjøre er  å vise RESPEKT. RÅDER DEG Å SNAKKE MED FORELDRENE OG LÆR MER OM HVORFOR MÅ BARNET DERES BRUKE HODESKAUT. LÆR OM KULTUREN DERES OG RELIGION. 

Barnet trenger en voksen som ser og respekterer de, rasist eller ei. Det er ikke din sak som lærer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva om jenta faktisk har valgt dette helt frivillig? Har du noen rett til å dømme da.

Mange ser ikke på dette som kvinneundertrykkende, men som noe som tilfører deres personlighet noe ekstra.

Er det noen som tvinger kvinner til å gå med sminke, barbere vekk hår osv? Nei, det gjør det for å føle seg bedre, de følger strømmen og syns selv de er fine.

Altså gjør du også noe som er kvinneundertrykkende. Du nekter andre å bruke klær de selv ønsker fordi du har fordommer. Du burde heller feiw for din egen dør 🤦‍♀️

Anonymkode: 9453d...93a

Helt enig. Takk Gud at hun ikke er min lærer. Barn trenger voksne som respekterer de og behandler som likeverd som alle andre. NÅ tenker jeg at barnet føler at du fordømmer henne og hold dine fordommer til deg selv . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bland deg i andres private ting, gjør jobben din som lærer, hvordan vet du det at barnet er undertrykt. Som lærer råder jeg deg å holde dine meninger til deg selv. Alle barn klær seg som sine foreldre, det gjenspeiler seg i klasserommet. Hvis barnet hadde gitt noe form for "tvang" til å bruke det, så vil det vært noe å reagere for. NÅ UNDERTYRKKER DU BARNET å ikke være seg selv.  INGEN ER LIKE, det du kan gjøre er  å vise RESPEKT. RÅDER DEG Å SNAKKE MED FORELDRENE OG LÆR MER OM HVORFOR MÅ BARNET DERES BRUKE HODESKAUT. LÆR OM KULTUREN DERES OG RELIGION. 

Barnet trenger en voksen som ser og respekterer de, rasist eller ei. Det er ikke din sak som lærer. 

Hvorfor MÅ enkelte barn bruke hodeskaut?, så vidt jeg vet så er det INGEN norske barn som MÅ bruke dette plagget men det er dessverre mangebarn med innvandrerbakgrunn som ikke kan velge selv.

Hva med å heller lære seg om og tilpasse seg norsk kultur?, hvis man absolutt skal tviholde på kulturen fra hjemlandet så ser jeg ikke noe poeng med å bo i Norge som har norsk kultur... bortsett fra grunner som penger og velferd.  

Anonymkode: 0dafe...2d9

• Liker 4
Skrevet

Mange barn ser opp til moren og søstrene sine. Det er ofte barnet selv som spør om å få bruke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor MÅ enkelte barn bruke hodeskaut?, så vidt jeg vet så er det INGEN norske barn som MÅ bruke dette plagget men det er dessverre mangebarn med innvandrerbakgrunn som ikke kan velge selv.

Hva med å heller lære seg om og tilpasse seg norsk kultur?, hvis man absolutt skal tviholde på kulturen fra hjemlandet så ser jeg ikke noe poeng med å bo i Norge som har norsk kultur... bortsett fra grunner som penger og velferd.  

Anonymkode: 0dafe...2d9

Når du sier "norske barn" da tenker at jeg at du mener etniske norske barn. Fordi de er Kristne og da har de verken behov å bruke det. Fordi de " innvandrerbarna" er ikke kristne, de tilhører en annen religion, lest deg opp. Kjære Norge er et flerkulturelt samfunn. LEV MED DET. det er det som er så vakkert med landet

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du sier "norske barn" da tenker at jeg at du mener etniske norske barn. Fordi de er Kristne og da har de verken behov å bruke det. Fordi de " innvandrerbarna" er ikke kristne, de tilhører en annen religion, lest deg opp. Kjære Norge er et flerkulturelt samfunn. LEV MED DET. det er det som er så vakkert med landet

Det ville vært dønn kjedelig hvis alle var like og man trenger ikke å være helt like for å kunne leve et samfunn sammen. DU STOPPER FOR INTEGRERING MED DINE SMÅE  TANKER. Man kan være norsk og samtidig tilhøre til en annen tro. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Og jeg blir også oppriktig trist når jeg ser barn med miniskjørt, og korte shorts 

Hvorfor? 

Skrevet

Så den lille jenta anses som fristende for menn og må dekke til håret sitt. 

Menn blir i samme slengen helt undervurdert og anses som overgripere som gruppe.

Anonymkode: f2f11...155

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...