Gå til innhold

Flytte kjøkken til stue, pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har gjort dette i nyere tid og kan fortelle hva det kostet? Vet at det blant annet avhenger av hvor mye "rørarbeid" som kreves. I det konkrete tilfellet vil isåfall kjøkkenet ligge vegg i vegg med badet, så det gjør vel jobben enklere?

Anonymkode: 30c6e...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å  "spå" det.

Ja, var derfor jeg håpet at et par stykker kanskje kunne svare hva de betalte, og hvis jeg er så heldig at noen av dem er i samme situasjon som meg, altså at det allerede var røropplegg i veggen, så kaaanskje prislappen deres kan gi meg en pekepinn på hva jeg selv må ut med.. Har ikke flyttet inn i boligen ennå, så får ikke kontaktet firmaer for befaring/prisoverslag per nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, men vi flyttet kjøkkenet i vårt hus til et helt annet sted i 2016. Der var det ingen rør fra før, men huset har kjeller og det var derfor ingen sak å dra rørene i kjellertaket. Kostet vel rundt 5000kr og husker jeg var overrasket over hvor billig det var. Så lenge røranlegget er tilgjengelige så skal det ikke være noen stor kostnad å gjøre slike flyttinger, men det kan være ting å tenke på som jeg ikke vet om🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a9e68...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smeltemann
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, var derfor jeg håpet at et par stykker kanskje kunne svare hva de betalte, og hvis jeg er så heldig at noen av dem er i samme situasjon som meg, altså at det allerede var røropplegg i veggen, så kaaanskje prislappen deres kan gi meg en pekepinn på hva jeg selv må ut med.. Har ikke flyttet inn i boligen ennå, så får ikke kontaktet firmaer for befaring/prisoverslag per nå.

En må nesten ha tegninger for å vite hva det koster. Er huset gammelt?  Er røropplegg modent for utskifting?  Mange ting som spiller inn i et kosnadsoverslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det. Flyttet kjøkken til rom som lå ved siden av, så rørene måtte bare gå andre veien. Var ikke så dyrt, jeg tror rørlegger brukte en dag på å legge nye rør. Ellers måtte vi jo ha elektriker til å legge nytt, men måtte hatt ny kurs i det gamle også, så tror ikke løsningen ble så mye dyrere. Kjempeglad for å ha gjort det, fikk et ekstra nytt rom, og et større kjøkken, så hevet utvilsomt verdi av huset mer enn ekstrakostnaden

Anonymkode: 8f516...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smeltemann skrev (1 time siden):

En må nesten ha tegninger for å vite hva det koster. Er huset gammelt?  Er røropplegg modent for utskifting?  Mange ting som spiller inn i et kosnadsoverslag.

Skjønner. Det er en leilighet i et bygg fra 1992. Forstår at jeg nok må vente til etter overtakelse med å få mer nøyaktig kostnadsoverslag, men takk for at du svarte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...