jente19899 Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Hei. er lærling som barne- og ungdomsarbeider å er bare noen måneder igjen til jeg skal ta fagprøven. Er det noen som kan fortelle meg hvordan det er? for jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Har du ikke fått noe info om dette fra arbeidsstedet eller skolen du går på? Jeg tok fagbrev for noen år tilbake, og ting er forskjellig fra kommune til kommune men slik var det for meg: Jeg skrev så mye jeg kunne av oppgaven på forhånd for at det skulle bli mindre jobb på selve skrivedagene. I min kommune har man to skrivedagen og en prøvedag. Den første dagen jeg hadde til å skrive fikk jeg beskjed om å komme og hente fagprøven min hos en av sensorene. Da gikk vi gjennom prøven og hun spurte om alt var forstått. Så dro jeg på jobb og begynte å skrive. Oppgaven er tredelt: én del om barnehage (0-6 år), én del om barneskole og sto (6-12) og én ungdomsdel hvor jeg fikk oppgave om fritidsklubb. Du skal skrive to aktiviteter med hver gruppe og om hvordan dagsrutinene er på alle stedene. Den ene delen skal du utføre, det er den største oppgaven. Siden jeg jobber i Bhg var det bhg-oppgaven jeg utførte. Du må ta utgangspunktet i rammeplan, årsplan osv. Husk å skrive om alderstypiske trekk, dra inn f.eks Maslow og Bronfenbrenner. Dette er hva jeg husker, det er godt mulig det er annerledes nå eller i din kommune så jeg ville kontaktet noen som vet for å få vite mer. Lykke til! Anonymkode: b8a28...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå