Gjest Gulltopp Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har hatt en veldig vond øyebetennelse som nå ser ut til å være forbi, etter over en ukes bruk av antibiotika. Jeg bruker vanligvis døgnlinser, men da jeg fikk betennelse, gikk jeg over til dagslinser fordi jeg innbiller meg at det er mer hygienisk. Nå er det fire dager siden jeg sluttet med antibiotika, og alt virker altså bra, men jeg er litt nervøs for å begynne med øyesminke igjen. Er jeg overforsiktig, eller bør man holde seg unna slikt når man bruker linser daglig og har hatt en stygg betennelse? (Jeg har selvfølgelig kastet den mascaraen jeg brukte før jeg fikk betennelse.)
Gjest Gjest_Lille my_* Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 Hei! Har du ikke briller som avlastning? Det har jeg. Burde brukt det noen dager for at øynene skal få være i fred. Dagslinser er nok mye bedre enn månedslinser eller døgn. Vær nøye med å vaske hender før og etter du har vært innpå øye. Ny maskara må du unne deg ja. Øyenskyggen kan du tørke av med papir. Bytt kosten. Kan oxo tørke av øyeblyant. Hilsen linsebruker i 6 år
Spirito Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 Du er den fjerde jeg har hørt om denne uka som har fått betennelse av døgnlinser.
Gjest Gulltopp Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Du er den fjerde jeg har hørt om denne uka som har fått betennelse av døgnlinser. ← Jeg tror ikke det har noe med linsene i seg selv å gjøre, optikeren sier iallfall at det ikke skal ha noen betydning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå