Gå til innhold

Styrtblødning - vaksine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk vaksine i sommer. Har vært regelmessig i mange år med normale blødninger. Første mens etter vaksine kom en uke for sent, den andre kom en uke for tidlig, og den tredje kom to dager før tiden, i går, og som en styrtblødning jeg ikke har opplevd før. 
Var på jobb og la inn både rosa tampong og tok på nattbind, det tok ikke mer enn et kvarter før det blødde gjennom begge deler og fikk flekker på buksa. Etter jobb satt jeg i dusjen resten av kvelden for kunne ikke gå noe sted uten å blø ned alt som var selv med stor tampong og nattbind. Er blek og har hodepine så trenger sikkert jern etter dette. Ønsker erfaringer om andre har opplevd dette og om det kan være i forbindelse med vaksine? 

Anonymkode: 73238...94f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller mest sannsynlig, så skyldes dette noe annet enn vaksinen

Anonymkode: 6a3a6...9cb

• Liker 4
Skrevet

Hei, du bør bestille time hos gynekolog for å få sjekket dette ut.

Anonymkode: 495be...8ab

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, du bør bestille time hos gynekolog for å få sjekket dette ut.

Anonymkode: 495be...8ab

Tar celleprøve hvert år så skal ta det opp på neste kontroll :) Alltid hatt mer blødning enn andre jeg kjenner men dette føltes mer ut som renselsen jeg hadde etter fødsel. Store klumper også. Og i dag blør jeg mye mindre, så føles ut som at 80% av menstruasjonen kom i èn blødning. 

• Liker 1
Skrevet

Er medlem i en gruppe på Facebook. Der har dette symptomet faktisk blitt tatt opp, men det kan jo være tilfeldig. 

(Personlig er jeg ikke vaksinemotstander og mener alle som vil må få ta vaksinen, men jeg kommer ikke til å ta den selv 🙂)

Anonymkode: c12f2...6ec

Skrevet

Jeg har hatt masse problemer med menstruasjonen, siden jeg tok vaksinen. Først skjønte jeg ikke helt hva som skjedde, for jeg hadde mensen tre av seks uker igjennom sommeren. Men det har bare fortsatt. Har vært hos gynekolog. Hun har satt meg på en kur som skal gjøre at jeg kommer i syklus igjen. Så langt har det ikke fungert. Men det er MANGE som hatt problemer med dette etter vaksinen. Til og med kvinner som har vært i overgangsalderen som har fått tilbake mensen igjen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er medlem i en gruppe på Facebook. Der har dette symptomet faktisk blitt tatt opp, men det kan jo være tilfeldig. 

(Personlig er jeg ikke vaksinemotstander og mener alle som vil må få ta vaksinen, men jeg kommer ikke til å ta den selv 🙂)

Interessant. Jeg tar tredje dose når den tid kommer siden jeg jobber tett på alvorlig syke. Men liker åpenhet rundt bivirkninger (selv om dette kan være tilfeldig, ja). Har lest fra produsenter selv at det ikke skal påvirke menstruasjonen, men mange kvinner sier selv de har opplevd mye rart med syklusen etterpå. 

Skrevet
1 minutt siden, TheEmpress said:

Jeg har hatt masse problemer med menstruasjonen, siden jeg tok vaksinen. Først skjønte jeg ikke helt hva som skjedde, for jeg hadde mensen tre av seks uker igjennom sommeren. Men det har bare fortsatt. Har vært hos gynekolog. Hun har satt meg på en kur som skal gjøre at jeg kommer i syklus igjen. Så langt har det ikke fungert. Men det er MANGE som hatt problemer med dette etter vaksinen. Til og med kvinner som har vært i overgangsalderen som har fått tilbake mensen igjen.

En kollega hadde mensen nesten annenhver uke etter vaksinen, hun er 25 og regelmessig vanligvis. Håper gynekologen kan hjelpe meg på noe vis hvis dette fortsetter også. Håper syklusen din blir normal igjen 🤞🏻

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En kollega hadde mensen nesten annenhver uke etter vaksinen, hun er 25 og regelmessig vanligvis. Håper gynekologen kan hjelpe meg på noe vis hvis dette fortsetter også. Håper syklusen din blir normal igjen 🤞🏻

Takk, jeg har holdt på å bli helt sprø av det. Har akkurat hatt mensen i 14 dager i strekk, igjen. He he, man blir jo så hormonell også. Ikke bare enkelt for de jeg deler hus sammen med :). Det er hvertfall viktig å følge det opp, så man har en viss oversikt hva dette kommer av <3. 

Skrevet
4 minutter siden, TheEmpress said:

Takk, jeg har holdt på å bli helt sprø av det. Har akkurat hatt mensen i 14 dager i strekk, igjen. He he, man blir jo så hormonell også. Ikke bare enkelt for de jeg deler hus sammen med :). Det er hvertfall viktig å følge det opp, så man har en viss oversikt hva dette kommer av <3. 

Det forstår jeg, er ille nok med hormonplager en gang i måneden om man skal ha det flere ganger i måneden også, og utrolig styrete med hyppig/langvarig blødning i seg selv også. Vet det kan ta litt tid å få rettet opp ubalanse så prøv hold ut 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er det rapportert om akutt svimmelhetsanfall og epileptiske-liknende anfall også? Har et familiemedlem som har fått epilepsi 2 uker etter vaksine....  Men det kan jo være tilfeldig....

Anonymkode: 7f6b1...c15

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 9.23):

Hei. Jeg fikk vaksine i sommer. Har vært regelmessig i mange år med normale blødninger. Første mens etter vaksine kom en uke for sent, den andre kom en uke for tidlig, og den tredje kom to dager før tiden, i går, og som en styrtblødning jeg ikke har opplevd før. 
Var på jobb og la inn både rosa tampong og tok på nattbind, det tok ikke mer enn et kvarter før det blødde gjennom begge deler og fikk flekker på buksa. Etter jobb satt jeg i dusjen resten av kvelden for kunne ikke gå noe sted uten å blø ned alt som var selv med stor tampong og nattbind. Er blek og har hodepine så trenger sikkert jern etter dette. Ønsker erfaringer om andre har opplevd dette og om det kan være i forbindelse med vaksine? 

Ja fikk blødninge kluss jeg også etter vaksinen (pfizer) men ble stabilt igjen.

Anonymkode: 1069d...65f

Skrevet

Ikke rart det er første gang det sees i sammenheng med en vaksine når det er første gang mrna vaksine gis. Ser de ikke dette selv? Ny vaksine kan bety nye bivirkninger. 

Anonymkode: 6897d...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...