Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal til på 2 periode med enkel dose letrozol. Skjønt at dag 1 i syklus er første dag med mens, men spørsmål er : jeg begynte og blø fredags kveld, som da er 1 dag, men skal jeg da ta letrozol idag? Skal ta den fra deg 3 tilogmed dag 7. Hadde ringt gynekolog og spurt men er jo stengt og må jo vite om jeg skal begynne idag 🤣

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt på dag tre, så jeg ville tatt i dag 😊 lykke til! Er på første forsøk med dem selv!

Anonymkode: 49475...8f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt på dag tre, så jeg ville tatt i dag 😊 lykke til! Er på første forsøk med dem selv!

Anonymkode: 49475...8f7

ok, da tar jeg ikveld, syns det så forvirrende 🤣 jo takk. Prøve på barn siden februar Ifjord, alt skal være fint og flott men ingen barn 😔 så begynte på letrozol forige mnd , men kjenner nå at jeg begynner og miste motet, kanskje bare det ikke er meningen jeg skal ha barn 😏 lykke til til deg også !  ❤️

Skrevet

Var det frisk og rød blødning fredag kveld? Vet noen opererer med at blødning etter kl.22 anses som neste dag. Men i dette tilfellet har det kanskje ikke så veldig mye å si? 🤔 

Selv ble jeg nettopp gravid på andre mnd med enkel letrozol! Har vært prøver siden september 2020, så kjenner godt til følelsen av at det ikke går… 

Skrevet
Bruspulver skrev (2 minutter siden):

Var det frisk og rød blødning fredag kveld? Vet noen opererer med at blødning etter kl.22 anses som neste dag. Men i dette tilfellet har det kanskje ikke så veldig mye å si? 🤔 

Selv ble jeg nettopp gravid på andre mnd med enkel letrozol! Har vært prøver siden september 2020, så kjenner godt til følelsen av at det ikke går… 

Ja begynte onsdag med spotting hele onsdag og torsdag, så begynte og blø mellom 19-21 på fredag.  Så var friskt , rødt og mye 🤣   åååå gratulerer så gøy ! 😍 Ja den følelsen er så dritt, føler liksom at alle rundt går d så fort. Og jeg er så glad for dem men også misunnelig så trekker meg jo unna , for syns det er sårt. Føler bare at jeg ikke er ment for og bli mamma da. Kan jeg spørre om du hadde bivirkninger på letrozol?   Hadde ikke noe forige mens periode , utenom brunt utflod som hang med til dagen etter siste tablett , så d var litt irriterende 🤣

Skrevet

Da er du nok good 👍🏼 

Tusen takk! Veldig gøy at det endelig gikk, men nå er jeg veldig stresset for at jeg skal miste 🙈 Er 4+5 i dag. Har en svigerinne som var på TUL i uke 13 men fikk da vite at fosteret døde i uke 9…

Siden vi begynte å prøve har VELDIG mange kommet med gravidnyheter, og det har stukket langt inn i hjerteroten💔  Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å forholde seg til at andre ble gravide…

Nei, jeg la egentlig ikke merke til noen spesielle bivirkninger av letrozolen.

• Liker 1
Skrevet
Bruspulver skrev (Akkurat nå):

Da er du nok good 👍🏼 

Tusen takk! Veldig gøy at det endelig gikk, men nå er jeg veldig stresset for at jeg skal miste 🙈 Er 4+5 i dag. Har en svigerinne som var på TUL i uke 13 men fikk da vite at fosteret døde i uke 9…

Siden vi begynte å prøve har VELDIG mange kommet med gravidnyheter, og det har stukket langt inn i hjerteroten💔  Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å forholde seg til at andre ble gravide…

Nei, jeg la egentlig ikke merke til noen spesielle bivirkninger av letrozolen.

Huff, prøv og ikke stress så mye med det, selvom det er jo ikke lett.  Men jeg 🤞 for deg! Så gøy!  Men du kunne ikke komme på tidlig UL hos gynekolog?   Kan komme i uke 7-9 til min gynekolog når/viss jeg blir gravid. Skader jo ikke høre, så blir du kanskje litt mer rolig med tanken. Ønsker deg hveffal masse lykke til. 🤗  

Er så vondt, og alle som sier : du må ikke stresse , da skjer det aldri. Nei altså stresse gjør jeg ikke, men tanken er der , men føler d er folk som ikke vet hvordan det er og slite.  Nei er veldig vanskelig. Min bestevenninne gjennom 21 år fikk sitt første barn i august, sett barnet 3 ganger, er så glad men alikavel så sårt 😔

Skrevet

Ja, prøver å tenke at sjansen for å miste blir mindre og mindre for hver dag 😊 Og akkurat nå så er jeg jo gravid, selv om jeg ikke merker så mye til det enda. Begynner å få litt kviser og såre brystvorter. 
Første svangerskapskontroll skal jeg på i uke 7. Tenker å høre med legen da hva hun sier, kanskje kan jeg få TUL rundt uke 12 i midten av desember (så vi kan avsløre nyheten til familien til jul).  Ellers har jeg bestilt TUL hos gynekolog (privat) i midten av uke 8. 

Vi har ikke delt med noen at vi er prøvere, og er egentlig glad for det, selv om jeg kanskje kunne trengt noen å avlaste tanker/følelser for til tider. Jeg ble gravid første pp, men den endte i en kjemisk. Noen mnd senere fikk jeg vite at en venninne av meg var blitt gravid nesten samtidig som jeg ble. Hun bor, heldigvis, ikke i samme by som meg så jeg har fått det hele litt på avstand. Men det gjorde vondt å se hun få barn rundt samme tidspunkt hvor jeg selv også egentlig ville ha fått, om alt gikk bra. 

Skrevet
Bruspulver skrev (9 minutter siden):

Ja, prøver å tenke at sjansen for å miste blir mindre og mindre for hver dag 😊 Og akkurat nå så er jeg jo gravid, selv om jeg ikke merker så mye til det enda. Begynner å få litt kviser og såre brystvorter. 
Første svangerskapskontroll skal jeg på i uke 7. Tenker å høre med legen da hva hun sier, kanskje kan jeg få TUL rundt uke 12 i midten av desember (så vi kan avsløre nyheten til familien til jul).  Ellers har jeg bestilt TUL hos gynekolog (privat) i midten av uke 8. 

Vi har ikke delt med noen at vi er prøvere, og er egentlig glad for det, selv om jeg kanskje kunne trengt noen å avlaste tanker/følelser for til tider. Jeg ble gravid første pp, men den endte i en kjemisk. Noen mnd senere fikk jeg vite at en venninne av meg var blitt gravid nesten samtidig som jeg ble. Hun bor, heldigvis, ikke i samme by som meg så jeg har fått det hele litt på avstand. Men det gjorde vondt å se hun få barn rundt samme tidspunkt hvor jeg selv også egentlig ville ha fått, om alt gikk bra. 

God tanke ❤️ hver dag er du en dag nærmere !  Ok men da ser det ut som du har rigga deg. Men siden du har mista før så er det jo greit med litt xtra oppfølging.

Jeg er ganske åpen om det, for i slekta mi og ikke minst hans er det så press, hver anledning spørr noen tid vi skal til. Så jeg ble så lei av og få spørsmålet så jeg bare slang tilbake i sinne at ikke alle kan sette seg på en mann også er di gravide, etter det har det ikke kommet noe spørsmål fra noen lengre 🙈  skal til gynekolog nå 1 eller 2 november for og sjekke om letrozol gir effekt.  Går det ikke denne gangen heller var det snakk om og dobbel dose, men kjenner litt mot og sinn ikke orker så veldig mange flere negative tester 😪

Skrevet

Fått høre det opp igjennom årene vi også - vi har vært sammen i 11 år, er gift og har enebolig. Som regel bare ignorerer jeg hintene om barn, eventuelt kommenterer «no news is bad news» og at de ville være de første til å få vite det om vi skulle bli gravide. 

Hehe, av og til må man bli litt sint/irritert, men virker som de tok hintet da. 

Bruker du eggløsningstester eller temper? Hvis ikke vil jeg absolutt anbefale det! For meg gir det iallfall en viss følelse av kontroll over situasjonen, ettersom jeg vet mye mer hva som faktisk foregår i kroppen. 
Jeg hadde NULL tro på at det skulle gå denne prøveperioden heller, tok bare en test 12 dpo for å få det overstått og stålsette meg for mensen. Men så var det en liiiiiten antydning til strek der, og den har bare blitt sterkere og sterkere ❤️ Hvis det ikke hadde gått denne pp ville jeg gått over til dobbel dose letrozol og fått henvisning til ivf

Skrevet
Bruspulver skrev (2 minutter siden):

Fått høre det opp igjennom årene vi også - vi har vært sammen i 11 år, er gift og har enebolig. Som regel bare ignorerer jeg hintene om barn, eventuelt kommenterer «no news is bad news» og at de ville være de første til å få vite det om vi skulle bli gravide. 

Hehe, av og til må man bli litt sint/irritert, men virker som de tok hintet da. 

Bruker du eggløsningstester eller temper? Hvis ikke vil jeg absolutt anbefale det! For meg gir det iallfall en viss følelse av kontroll over situasjonen, ettersom jeg vet mye mer hva som faktisk foregår i kroppen. 
Jeg hadde NULL tro på at det skulle gå denne prøveperioden heller, tok bare en test 12 dpo for å få det overstått og stålsette meg for mensen. Men så var det en liiiiiten antydning til strek der, og den har bare blitt sterkere og sterkere ❤️ Hvis det ikke hadde gått denne pp ville jeg gått over til dobbel dose letrozol og fått henvisning til ivf

Bare vært sammen i 6 år vi, og har enebolig. Er jo enda unge. ( Jeg 27 og han 30)   

Hehe ja og jeg blir jo så himla sur også, har ADHD så klarer ikke la vær og si ifra, er uten medisiner pga prøvingen. Og kjenner jeg snart vuderer og starte opp igjen 🙈

Ja tar eggløsning tester hver mnd. Bruker og FLO appen, og den og eggløsning testene stemmer med en dag forskjell, så deilig og ha appen og følge med på. Også kjenner jeg eggløsning, vill heller ha mensen hver dag en eggløsning smertene, har så vondt den dagen jeg har eggløsning 🤢 

Kan jeg spørre hvilken dager dere hadde samleie før eggløsning ?  Sist hadde vi  6 dager før -3 dager før og samme dag som eggløsning. For var det gynekolog sa vi burde 🙈  

Ja blir vell dobbel dose, har og hørt om trippel dose, også snakka gynekolog om sprøyter, var visst mye jeg kunne prøve ut. 😶 Så håper jo det kan gå denne mnd, men jeg har ingen tro på noe 😴 

Skrevet

Vi er begge 29 😊 

Da virker det som du har relativt grei kontroll på eggløsning iallfall. Jeg har bare fått el-smerter et par ganger, så har vært avhengige av el-tester og temping for å være helt sikker. 

Denne gangen hadde vi samleie samme dag som el og 2 dager før el. Når jeg begynte på letrozol fikk vi beskjed om å ha samleie annenhver dag fra syklusdag 10-20. 

Håper det klaffer for dere også veldig snart ❤️

Skrevet
Bruspulver skrev (18 timer siden):

Vi er begge 29 😊 

Da virker det som du har relativt grei kontroll på eggløsning iallfall. Jeg har bare fått el-smerter et par ganger, så har vært avhengige av el-tester og temping for å være helt sikker. 

Denne gangen hadde vi samleie samme dag som el og 2 dager før el. Når jeg begynte på letrozol fikk vi beskjed om å ha samleie annenhver dag fra syklusdag 10-20. 

Håper det klaffer for dere også veldig snart ❤️

Ja , vill heller ha mensen nesten enn eggløsning 🙈 men tester hver mnd uansett bare for og ha kontroll uansett.

Aaah, ja min sa hver 3 dag fra dag 7, men har vell uansett bare hatt tid det passer oss ( 2-3 hverdag) skal liksom ikke bli et press heller. Har eggløsning ca 14-15 dager etter første dag i syklusen.  

Ja håper også det. ❤️🤞 Prøvde ringe gynekolog idag for og bestille time men der var det stengt 😅 så må ringe imorgen. Sist mnd hadde han ferie når jeg egentlig skal inn for sjekk, typisk viss det skjer denne mnd også at jeg ikke får sjekket om letrozol gir effekten det skal 

Skrevet

Jeg har lært at hvis man blør etter kl.18 en dag så er det først neste dag som regnes som CD1. Altså første fulle dag med blødning. Så jeg ville tenkt at CD3 var i dag ja, og at du kan starte på letrozol!

Masse lykke til med kuren! Det er mange her som har hatt god effekt av den :) Selv om det for noen kan ta litt tid.

Anbefaler å lese denne tråden en kveld du har tid.

Skrevet
Amatariel skrev (40 minutter siden):

Jeg har lært at hvis man blør etter kl.18 en dag så er det først neste dag som regnes som CD1. Altså første fulle dag med blødning. Så jeg ville tenkt at CD3 var i dag ja, og at du kan starte på letrozol!

Masse lykke til med kuren! Det er mange her som har hatt god effekt av den :) Selv om det for noen kan ta litt tid.

Anbefaler å lese denne tråden en kveld du har tid.

Aaah ok. Snakka med fastlegen Istad så gjorde ikke noe at jeg begynte igår siden jeg begynte og blø ca 20 på fredag, men da skal jeg huske det viss jeg må ha en kur til 🤗 

Ja har lest at folk har det , så håper det kan gi meg og effekt  , her har jeg jo ingen problemer utenom at jeg ikke blir gravid , snart to år prøving , sjekket for pco, pcos osv.   Som jeg skrev over her så begynner jeg og bli dritt lei og snart ikke orker mer 😔

Men takk for svar ❤️

Ok, skal ta og se gjennom den tråden en dag , tusen takk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...