Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min venninne har noen spørsmål. Min venninne kniper igjen nesen med fingrene nesten hver gang hun må nyse. Dette resulterer i at hun nyser mange ganger (8-12) på rad, men nysene er bittesmå og hun kan nyse nesten helt lydløst. Hun sier at dersom hun «slipper ut» nysene, nyser hun bare 2-3 ganger hver gang trangen til å nyse kommer. Hun har sånne mini nyseanfall 2-3 ganger daglig, men er ikke allergisk mot noe. Hun nyser altså ofte opp mot 30 bittesmå nys i løpet av en dag. Jeg synes dette er veldig fascinerende, for jeg selv klarer ikke å nyse sånne smånys og jeg nyser kun 1-2 ganger i uken.

Flere som nyser så mye uten å være allergisk?Noen flere som holder igjen nys? Nyser dere også mange ganger på rad? Kan det være skadelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan få nysekuler omtrent hver dag, og da nyser jeg 10-20 ganger på rad. Er ikke allergisk eller reagerer på noe, men det er tydeligvis noe som skal ut, for når jeg så snyter meg, gir nysingen seg. Jeg holder aldri igjen nysen, skjønner ikke poenget med det. 

Anonymkode: 6e98f...7bd

Skrevet
Emijenn skrev (46 minutter siden):

Jeg og min venninne har noen spørsmål. Min venninne kniper igjen nesen med fingrene nesten hver gang hun må nyse. Dette resulterer i at hun nyser mange ganger (8-12) på rad, men nysene er bittesmå og hun kan nyse nesten helt lydløst. Hun sier at dersom hun «slipper ut» nysene, nyser hun bare 2-3 ganger hver gang trangen til å nyse kommer. Hun har sånne mini nyseanfall 2-3 ganger daglig, men er ikke allergisk mot noe. Hun nyser altså ofte opp mot 30 bittesmå nys i løpet av en dag. Jeg synes dette er veldig fascinerende, for jeg selv klarer ikke å nyse sånne smånys og jeg nyser kun 1-2 ganger i uken.

Flere som nyser så mye uten å være allergisk?Noen flere som holder igjen nys? Nyser dere også mange ganger på rad? Kan det være skadelig?

Holder igjen nys, men nyser stort sett bare en gang fordi. Unntaket er jo om jeg får skarpt lys i øynene eller noe som trigger nys, da kan det jo bli fler, men det er helt vanlige nys og samme antall som ellers liksom. Har hørt det ikke er bra å holde igjen nys, men her gjør jeg det automatisk/ubevist uten å holde for nesa eller noe så det blir nå ofte sånn da uansett🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...