AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har alltid hatt store pupper. Og alltid har de hengt! Nå har jeg endelig bestilt meg legetime for å forhåpentligvis få time til konsultasjon. Har lest alle krav for å få brystreduksjon dekket, og tror jeg har en grei sjanse. Sååå jeg har mange spørsmål jeg håper noen vil svare på: Hvor lang tid fra første legetime til operasjon? Hvor lenge på sykehus? Med eller uten fettsuging? Hvor lenge varte smerter? Hvor lenge til du klarte det meste selv? Noe du skulle ønske du visste før operasjon? Andre generelle tips som gjorde deres tid etterpå bedre? Anonymkode: 1cf17...b32
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har alltid hatt store pupper. Og alltid har de hengt! Nå har jeg endelig bestilt meg legetime for å forhåpentligvis få time til konsultasjon. Har lest alle krav for å få brystreduksjon dekket, og tror jeg har en grei sjanse. Sååå jeg har mange spørsmål jeg håper noen vil svare på: Hvor lang tid fra første legetime til operasjon? Hvor lenge på sykehus? Med eller uten fettsuging? Hvor lenge varte smerter? Hvor lenge til du klarte det meste selv? Noe du skulle ønske du visste før operasjon? Andre generelle tips som gjorde deres tid etterpå bedre? Anonymkode: 1cf17...b32 En natt på sykehus ( egentlig dagkirurgi), ingen fettsuging, tok privat så jeg kunne bestemme kirurg selv så det tok 14 dager. I det offentlige kan det nok gå et år. Jobber som spl og var på jobb igjen etter en uke. Anonymkode: d4245...74c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Fra legetime til konsultasjon har det gått 6 mnd. Fra konsultasjon til operasjon sier ventelistene 4-8 uker, men jeg skal ta offentlig og regner med opp til 6 mnd ventetid. De skal fettsuge langs sidene på meg. Rekner med vondt de 2-3 første dagene. Blir nok lenge sykemeldt da jeg har en jobb med utagerende mennesker. Anonymkode: d0a9e...978
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Hadde legetime i mars, ble da henvist og kom til kirurg i mai, sto på ringeliste og ble operert i august. Ble lagt i narkose, operert og sendt hjem ila. 2-3 timer. Gikk raskt og radig for seg. Aner ikke om jeg ble fettsugd. De første dagene var jeg sengeliggende og måtte ha hjelp for å komme meg ut av senga. Ikke grunnet smerter, men for å holde kroppen, hovedsaklig armene og overkroppen, i ro. Etter 2 uker klarte jeg nok det meste selv, men tok hensyn. Etter 6 uker var jeg tilbake i full jobb i barnehage. Dette er 3 år siden. Puppene er fortsatt ømme, minner om en følelse av mild brystspreng. Men dette plager meg ikke og kommer nok til å vedvare. Anonymkode: 172fc...898
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har tatt for 4 uker siden. Brystreduksjon og løft. To første ukene helt slått ut. Mye vondt første uka. Men etter det ok. Kunne ikke ligge på siden før etter tre uker. Nå kan jeg kortere stunder ligge på siden. Jobber i bhg så sykemeldt i fire uker til å begynne med, men ytterligere sykemeldt en uke til. Mest for formen er såpass utenfor og sårene ikke helt grodd så litt hemmet i overkroppen fortsatt. Men! Helt herlig med mindre bryst!! Hadde 75/80 I/J, nå kunne jeg kjøpe vanlig topp i størrelse M. Kjøpte en ekstra for å bytte sportsbh som skal være på dæøgnet rundt i noen mnd. Anonymkode: 7e61c...81d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Fra henvisning til konsultasjon tok det 6 mnd. Fra konsultasjon til operasjon tok det 12 dager. Veldig heldig. Tar det gjennom det offentlige. Anonymkode: d0a9e...978
Marsipan123 Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Jeg tok brystreduksjon for 2 uker siden og lurer på om noen kan si noe om når alle hevelser ble borte..? Jeg angrer litt på at jeg ikke var mer tydelig på at jeg ville ta en god del, men kirurgen sa at han skulle redusere de slik at de passet til resten av kroppen. Han tok 500 gram fra hvert bryst, så det må jo vises og merkes, men jeg føler at de fortsatt er for store. Jeg håper nå at mine fortsatt er hovne og skal bli en hel del mindre…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå