AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Har ei jente på 11 år som vil få mobil i julegave. Hun har mast om det siden hun var 8..... når fikk deres barn snapchat og Instagram? Nettet kan jo være skummelt for barn(snart ungdommer), og vi er redd for å utsette henne for djevelskapen i for ung alder. Jeg har snapchat selv, men bruker den kun til venner.......mener den har 13 års grense. Instagram vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 09828...a33 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Ingen unger (eller voksne) burde på sosiale medier uten grunnleggende forståelse for nettvett. Nettvett er ikke noe de automatisk gror på trettenårsdagen. Alle sosiale medier har trettenårsgrense pga amerikanske lover, men det er langt viktigere å se an barnets sosiale modenhet og evne til risikovurdering - svært mange trettenåringer havner i vanskelige situasjoner fordi de mangler forståelse for nettvett og risikovurdering samt at de gjør mye dumt pga sosial umodenhet. Og det til tross for at de er 'gamle nok' i tall. Min tiåring har fått blankt avslag på sosiale medier, men jeg driver aktiv innlæring av nettvett og sosiale regler for bruk av internett som kommunikasjonsverktøy. Anonymkode: d20e7...5ed
Gråtass Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen unger (eller voksne) burde på sosiale medier uten grunnleggende forståelse for nettvett. Nettvett er ikke noe de automatisk gror på trettenårsdagen. Alle sosiale medier har trettenårsgrense pga amerikanske lover, men det er langt viktigere å se an barnets sosiale modenhet og evne til risikovurdering - svært mange trettenåringer havner i vanskelige situasjoner fordi de mangler forståelse for nettvett og risikovurdering samt at de gjør mye dumt pga sosial umodenhet. Og det til tross for at de er 'gamle nok' i tall. Min tiåring har fått blankt avslag på sosiale medier, men jeg driver aktiv innlæring av nettvett og sosiale regler for bruk av internett som kommunikasjonsverktøy. Anonymkode: d20e7...5ed Hvordan driver du innlæring?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Gråtass skrev (11 minutter siden): Hvordan driver du innlæring? Samtale, samtale, samtale. Som alt annet av sosiale ferdigheter. Anonymkode: d20e7...5ed
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei jente på 11 år som vil få mobil i julegave. Hun har mast om det siden hun var 8..... når fikk deres barn snapchat og Instagram? Nettet kan jo være skummelt for barn(snart ungdommer), og vi er redd for å utsette henne for djevelskapen i for ung alder. Jeg har snapchat selv, men bruker den kun til venner.......mener den har 13 års grense. Instagram vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 09828...a33 Det er en grunn for at aldersgrensen på sosiale medier er 13 år! Datteren til kjæresten min var 9 år når hun kom på Snap og tiktok og det var moren hennes som bestemte at nå var tiden inne, siden alle andre venninner også var på sosiale medier. Jeg var helt sjokkert men kunne ikke si noe siden jeg "bare" var farens kjæreste. Selv om hun hadde kun venner som kunne se profilen hennes, så var det mange eldre ukjente gutter som tok kontakt. I sommer da hun fylte 11 år fikk hun en dag forespørsel fra en fremmed gutt/mann om hun kunne suge han? Hun visste ikke hva det betydde så hun viste forespørselen til meg, jeg fikk sjokk og varslet faren hennes. Hun sier selv at det det bare venner hun kjenner som kan se hennes profil, men så naive kan man ikke være. Anonymkode: 125b8...47a 1
sommermor Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Når hun ble 13 år som er aldersgrensen for snapchat og instagram.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg blir så oppgitt av foreldre som ikke greier å si nei Anonymkode: e358e...9f9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ei jente på 11 år som vil få mobil i julegave. Hun har mast om det siden hun var 8..... når fikk deres barn snapchat og Instagram? Nettet kan jo være skummelt for barn(snart ungdommer), og vi er redd for å utsette henne for djevelskapen i for ung alder. Jeg har snapchat selv, men bruker den kun til venner.......mener den har 13 års grense. Instagram vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 09828...a33 13. 13 . 13. 13. 13.. Eller ungdomskolen! om de er født sent på året! Insta burde såklart vært 16år! Anonymkode: cc39a...b70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå