AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Litt usikker på pus. Våknet i natt av at pus jamra og ut kom verdens største hårball. Den lukta noe spesielt av. Men var som ca en 5 korning tykk og litt over 5cm lang. Så tenkte at den var jo ikke lett å få ut. Sov en times tid og pus jamra mer. Gravde på gulvet og ut kom det noe som ikke var helt bløtt men nesten og lukta død og fordervelse. Selv etter at gulvet var vasket. Jeg tåler en god del selv, men endte opp med å kaste opp selv pga lukta. Pus er litt pjusk og lei seg nå. Er dette pga den store hårballen? Eller kan det være noe annet. Pus har ikke feber og er kald på snuten. Forøvrig litt bedre form nå i dag da enn i natt Anonymkode: 899ab...f33 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg ville kontaktet veterinær umiddelbart. Slik du beskriver det har pus nedsatt allmenntilstand som er nok til å kontakte veterinær. Ut fra symptomene du beskriver og hva som er vanlig hos katter ville jeg mistenkt at pus har en blokkering i fordøyelsessystemet. Hvordan er appetitt/avføring? Å kontakte veterinær på en søndag er dyrt, men ring de og be om råd i det minste? Totalt sett kan det bli rimeligere å komme før en seinere også, om mindre må gjøres. Anonymkode: 6e62e...a75 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Hm jeg har opplevd at katten har kastet opp ganske store hårballer og hun har ofte mjauet og virket utilpass før hun får den ut og virket litt lei seg etterpå.. Men aldri opplevd det med lukten som du beskriver så det vet jeg ikke hva kan være 😕 Spiser og drikker katten? Anonymkode: a09bc...843
Vimsepims Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Har hun kastet opp noe mer? Spiser og drikker hun som normalt? Er hun ute- eller innekatt? Det høres jo ut som hun har ordnet opp selv, og tenker at du fint kan vente å se det an så lenge hun ikke blir slapp og apatisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå