Smørblomsten Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Hvor varmt/kjølig kan en nyfødt baby tåle å sove i, på soverommet? Spes. rett etter at han er født skal han nemlig sove på vårt soverom, vi er vant til å ha det kjølig, noe som vil bli en utfordring hvis det må være varmt på soverommet? Har jo hørt at det skal være VARMT der han skal stelles, men gjelder dette også for soverommet tro?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 Godt at du tok opp dette, har lurt på det selv:) Venter spent på svar sammen med deg jeg
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 De skal ikke ha det varmt der de sover pga fare for krybbedød. Men hvor kjølig det bør være, nei det aner jeg ikke. Du kan jo spørre jordmor en gang du er på kontroll?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Mener jeg har lest 17-18 grader, jeg. Ikke for varmt, babyen skal jo ha både pysj og dyne/teppe på seg, men ikke for kaldt heller, for hodet er jo ikke under dyna. Det viktigste er at det ikke trekker fra vindu el.l. Vet ikke akkurat hvor varmt/kaldt det er på rommet til Vendelin, men det er mer kjølig enn varmt. Litt varmere enn på vårt soverom, men det er fordi vi har vinduet åpent om natta og det har ikke hun. Vinduene står åpne om dagen.
Gjest LoisLane Skrevet 4. oktober 2005 #5 Skrevet 4. oktober 2005 Vi har det kaldt på soverommet, åpnet vindu til langt utpå vinteren. De små har sovet på vårt rom, men godt unna vinduet og ganske nedpakket. Har hatt på dem en liten bomullslue når jeg synes det har vært kaldt.
asterix Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Vi pleier å ha null varme og åpent vindu året rundt også fra ungene er helt nyfødte. Vi lukker kun vinduet hvis det er veldig kaldt eller storm.
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 Vi sov med åpent vindu, untaket var når det var mange minusgrader. Kledde bare på babyen mer. Babysengen stod i andre enden av rommet, og når det var kaldt, pakket vi babyen ekstra godt inn.
Charmina Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Har også alltid hatt det kaldt på rommet! Men siden babyen vår var liten ved fødselen sa barnelagen at vi ikke måtte ha det så kaldt den første tiden da små babyer ikke tåler så mye. Hun var født i oktober og da lå vi de første mnd med vinduet igjen. Etter noen mnd har hun hele tiden sovet på kaldt rom. Hun tar alltid av seg dyna, så vi har et teppe vi kan legge over henne når hun sover! Hun er jo rene snurrabassen oppi der så det er ikke lett å holde henne varm hele natta da!
smil Skrevet 5. oktober 2005 #9 Skrevet 5. oktober 2005 Vi lufter godt om dagen, eller rett før vi legger oss. Sover ikke med vinduet åpent, men det går sikkert fint an. Babyen skal ikke ligge rett under et åpent vindu, men trenger ikke å ha det spesielt varmt på soverommet. Pass på at han/hun ikke blir kald. Det kjenner du godt på hendene og føttene. Ta evt. på litt ekstra klær.
Lisemor Skrevet 5. oktober 2005 #10 Skrevet 5. oktober 2005 Vi sover med åpent vindu og det kommer vi til å gjøre etter at babyen blir født okså. Har tynne vanter og lue som er kjøpt inn til kalde netter. Lukker det sefølgeligt hvis det blir 10 minus eller storm.
Smørblomsten Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2005 1000 takk for alle svarene!
monja Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 Vi sov også med vinduet åpent etter at pjokken ble født. Han lå lengst unna vinduet og vi hadde på en bomullslue på ekstra kalde netter. Han sover med åpent vindu på rommet sitt nå og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå