Mia94 Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Jeg og partneren min ønsker barn. Vi nærmer oss 30 og har ingen barn fra før av. Jeg har ønsket meg barn en stund, men endelig fått en stabil inntekt etter studiene som gjør at jeg får enda mer lyst til å ha en liten jente eller gutt. Problemet mitt er at jeg begynte i ett års vikariat for tre måneder siden og lurer på om det er dårlig gjort å bli gravid med vilje nå rett etter jeg har kommet i ny jobb. Samtidig er det vel aldri en perfekt tid å få barn? Jeg håper jo å kunne få fast stilling i denne jobben, men jeg syns det hadde vært vanskelig å vente 1-2 år til med å få barn. Hadde jeg vært mann hadde jeg ikke trengt å tenke på dette.. ønsker ikke å tenke for mye på hva andre mennesker mener- men vil heller ikke bli oppfattet som en egoist mtp. arbeidsplassen. Er det noen som har noen tanker om dette? Er litt rådvill. Endret 24. oktober 2021 av Mia94
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Hadde ikke brydd meg om jobben. Det er jo sånn livet er. De finner nok ut av hvordan de skal løse det, ingen krise akuratt. Anonymkode: b5aba...a9b 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg hadde ikke bekymret meg for arbeidsgiver, de finner andre. Men du står jo uten jobb etter permisjon... Det er verre Anonymkode: 475c5...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Litt lettere å gi råd om du forteller hvilken utdannelse du har.. Anonymkode: 58909...f12
Mia94 Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt lettere å gi råd om du forteller hvilken utdannelse du har.. Anonymkode: 58909...f12 Jeg er utdannet sosionom!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Mia94 skrev (14 timer siden): Jeg og partneren min ønsker barn. Vi nærmer oss 30 og har ingen barn fra før av. Jeg har ønsket meg barn en stund, men endelig fått en stabil inntekt etter studiene som gjør at jeg får enda mer lyst til å ha en liten jente eller gutt. Problemet mitt er at jeg begynte i et vikariat for tre måneder siden og lurer på om det er dårlig gjort å bli gravid med vilje nå rett etter jeg har kommet i ny jobb. Samtidig er det vel aldri en perfekt tid å få barn? Jeg håper jo å kunne få fast stilling i denne jobben, men jeg syns det hadde vært vanskelig å vente 1-2 år til med å få barn. Hadde jeg vært mann hadde jeg ikke trengt å tenke på dette.. ønsker ikke å tenke for mye på hva andre mennesker mener- men vil heller ikke bli oppfattet som en egoist mtp. arbeidsplassen. Er det noen som har noen tanker om dette? Er litt rådvill. Du har jo ikke jobb etterpå da😂 Hadde aldri blitt gravid uten fast jobb. Anonymkode: f82f4...e58 1
Polyester Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Tja det er jo kjekt å ha noe å permittere seg i fra når man får barnet istedenfor å bare være arbeidsledig. Siden du ønsker fast ansettelse og du har lyst til å jobbe der så er det jo best å vente. Hvis du blir gravid så får du neppe ny kontrakt. Endret 24. oktober 2021 av Polyester 2
Mia94 Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2021 Polyester skrev (Akkurat nå): Tja det er jo kjekt å ha noe å permittere seg i fra når man får barnet istedenfor å bare være arbeidsledig. Siden du ønsker fast ansettelse og du har lyst til å jobbe der så er det jo best å vente. Hvis du blir gravid så får du neppe ny kontrakt. Godt poeng 🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Det er flere momenter å vurderer: Hvor langt er vikariatet ditt? Når eventuelt tror du at du vil få tilbudet om fast stilling? Hvor viktig er det for deg å få barn? Det er jo ikke krise å vente noen år til, men ønsker du deg en barneflokk på 4 begynner du å få knapt med tid. Hva jobber mannen din med? Har han fast jobb? Klarer dere, dere med kun én inntekt en stund, om du skulle få problemer med å få ny jobb etter endt permisjon? Det passer aldri 100% å få barn. Det er alltid noen usikre momenter, eller noe man bare "må" gjøre, eller vente på. Jeg fikk to barn som student, jobber nå i vikariat. Det går faktisk helt fint! Anonymkode: c27ca...981 3
Mia94 Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er flere momenter å vurderer: Hvor langt er vikariatet ditt? Når eventuelt tror du at du vil få tilbudet om fast stilling? Hvor viktig er det for deg å få barn? Det er jo ikke krise å vente noen år til, men ønsker du deg en barneflokk på 4 begynner du å få knapt med tid. Hva jobber mannen din med? Har han fast jobb? Klarer dere, dere med kun én inntekt en stund, om du skulle få problemer med å få ny jobb etter endt permisjon? Det passer aldri 100% å få barn. Det er alltid noen usikre momenter, eller noe man bare "må" gjøre, eller vente på. Jeg fikk to barn som student, jobber nå i vikariat. Det går faktisk helt fint! Anonymkode: c27ca...981 Takk for godt svar, satt i gang tankeprosesser her 🙌🏼 Mannen min har fast jobb, og vi har familie som ville stilt opp ved behov, men det ideelle hadde såklart vært å være i fast jobb!
Crazydoglady Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Mia94 skrev (15 timer siden): Jeg og partneren min ønsker barn. Vi nærmer oss 30 og har ingen barn fra før av. Jeg har ønsket meg barn en stund, men endelig fått en stabil inntekt etter studiene som gjør at jeg får enda mer lyst til å ha en liten jente eller gutt. Problemet mitt er at jeg begynte i ett års vikariat for tre måneder siden og lurer på om det er dårlig gjort å bli gravid med vilje nå rett etter jeg har kommet i ny jobb. Samtidig er det vel aldri en perfekt tid å få barn? Jeg håper jo å kunne få fast stilling i denne jobben, men jeg syns det hadde vært vanskelig å vente 1-2 år til med å få barn. Hadde jeg vært mann hadde jeg ikke trengt å tenke på dette.. ønsker ikke å tenke for mye på hva andre mennesker mener- men vil heller ikke bli oppfattet som en egoist mtp. arbeidsplassen. Er det noen som har noen tanker om dette? Er litt rådvill. Det er jo ikke egoistisk, og mest sannsynlig så går jo ikke det utover jobben nok særlig. Man klarer kontoer sett å jobbe selv om man er gravid. Tiden etterpå kan jo være mer utrygg, men jeg tenker at de fleste stifter jo familie en gang i løpet av livet og hvorvidt du gjør det nå eller om et år eller to gjør kanskje ikke så mye fra eller til for arbeidsplassen. Selv om det sikkert er noen idioter rundt om så tenker jeg at en graviditet og en permisjon ikke nødvendigvis spiller noen rolle fra eller til for videre ansettelse, med mindre det blir veldig komplisert for dem å løse bemanning i mellomtiden. Du har jo tross alt ett år på å bli kjent, vise hva du kan og få en fot innom. Når det er sagt så er man jo ikke garantert noen ting, så er det viktig med fast jobb først, så må man nesten prøve å oppnå fast jobb først.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg ble mamma til eldste da jeg var 21, og hadde en bachelorgrad og 1 års vikariat da jeg var 23 år. Vi ønsket oss et barn til, og satte igang prøvingen. Det gikk så fort å få klaff, så termin min ble før vikariatet gikk ut. Jeg syntes det var vanskelig å fortelle arbeidsgiver, men hun tok det fint. Men likevel skulle jeg ønske jeg ventet til jeg hadde fast jobb… Fordi jobbmulighetene mine etter permisjon var så usikre, følte jeg på et press for å vise hva jeg var god for. Som barnehageansatt jobbet jeg fullt frem til permisjon, uten tilrettelegging, ikke en eneste egenmeldingsdag - og gikk ut i permisjon totalt utslitt. Så brukte jeg permisjonen min til å tråle nav etter ledige stillinger, skrive søknader og dra på intervju. Det var veldig uforutsigbart økonomisk sett. Men heldigvis, 3 uker før permisjonen min var over, så ringte min arbeidsgiver og sa at nå hadde det åpnet seg en mulighet for fast stilling, så jeg fikk komme tilbake til dem igjen. For stabilitet og forutsigbarhet er det best å vente. Det ordnet seg for min del, men det var mye prestasjonspress og bekymringer. Og ordnet seg i siste sekund. Anonymkode: 9458f...221 3
Mia94 Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble mamma til eldste da jeg var 21, og hadde en bachelorgrad og 1 års vikariat da jeg var 23 år. Vi ønsket oss et barn til, og satte igang prøvingen. Det gikk så fort å få klaff, så termin min ble før vikariatet gikk ut. Jeg syntes det var vanskelig å fortelle arbeidsgiver, men hun tok det fint. Men likevel skulle jeg ønske jeg ventet til jeg hadde fast jobb… Fordi jobbmulighetene mine etter permisjon var så usikre, følte jeg på et press for å vise hva jeg var god for. Som barnehageansatt jobbet jeg fullt frem til permisjon, uten tilrettelegging, ikke en eneste egenmeldingsdag - og gikk ut i permisjon totalt utslitt. Så brukte jeg permisjonen min til å tråle nav etter ledige stillinger, skrive søknader og dra på intervju. Det var veldig uforutsigbart økonomisk sett. Men heldigvis, 3 uker før permisjonen min var over, så ringte min arbeidsgiver og sa at nå hadde det åpnet seg en mulighet for fast stilling, så jeg fikk komme tilbake til dem igjen. For stabilitet og forutsigbarhet er det best å vente. Det ordnet seg for min del, men det var mye prestasjonspress og bekymringer. Og ordnet seg i siste sekund. Anonymkode: 9458f...221 Så godt at det ordnet seg for deg 🙏🏼 Jeg ser den, det høres slitsomt ut å holde på med alt det der i permisjonen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå