Gå til innhold

Få vekk tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å få vekk tanker. Tankene i hodet mitt går rundt og rundt og rundt uten at jeg klarer å la være å tenke på alle bekymringene. Det er alltid en bekymring til enhver tid og jeg blir gal av det. Jeg klarer ikke å tenke på noe annet uansett hva jeg gjør. Det hjelper ikke å se på TV, lese på Internett, lese bøker eller å se på film. Er helt umulig å konstruere meg om det jeg skal gjøre før tankene ødelegger. Vært sånn hele livet mitt. Jeg får aldri fred fra tanker og jeg blir helt utslitt av dette her. Det hjelper heller ikke å sette av en tid på at i dette tidsrommet kan jeg tenke dumme tanker som jeg kaller de tankene. De dumme tankene ødelegger hele livet mitt. Jeg har gått i terapi og medisiner og fastlege og psykolog. Men jeg er ikke blitt bedre. Hva skal jeg gjøre da liksom? Når ingenting hjelper på tankene? Jeg er så sliten. Så ufattelig sliten. Jeg vil bare ikke tenke i det hele tatt fordi alle tankene er plagsomme og dumme. Eneste fristedet jeg har er når jeg sover selv om jeg ikke har fri da heller fordi har mareritt. Jeg er så sliten av tanker fordi tanker gjør at jeg får enda mere angst og blir enda mere deprimert og gal. Hvordan stoppe dette her?

Tankene gjør sånn at jeg aldri klarer å bestemme meg for noe fordi jeg vingler frem og tilbake og frem og tilbake hele tiden. Jeg vet ikke hva jeg vil. Jeg aner ikke og jeg er kun forvirra fordi jeg vet bare ikke noe som helst. Siden jeg aldri klarer å bestemme meg for noe så fortsetter jo tankene å gå og spinne rundt uten mål og mening.

Anonymkode: cbff0...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt utredet for ADHD eller ADD?

Flere med ADHD/ADD har beskrevet det samme som du beskriver og at de ble kvitt dette tankekjøret da de ble medisinert for ADHD/ADD.

Anonymkode: 18a06...dc3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du blitt utredet for ADHD eller ADD?

Flere med ADHD/ADD har beskrevet det samme som du beskriver og at de ble kvitt dette tankekjøret da de ble medisinert for ADHD/ADD.

Jeg har blitt utredet for dette men mangla ett punkt for å få en av diagnosene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du be om å bli utredet på nytt hos en annen spesialist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket punkt manglet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvilket punkt manglet?

Jeg aner ikke hva som manglet. Han som utreda sa at jeg ikke oppfylte alle kriteriene siden jeg mangla ett av dem for å få ADHD eller ADD.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan du be om å bli utredet på nytt hos en annen spesialist?

Jeg ble utredet på dps.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg aner ikke hva som manglet. Han som utreda sa at jeg ikke oppfylte alle kriteriene siden jeg mangla ett av dem for å få ADHD eller ADD.

Jeg forstår. Jeg ville ha bedt om en second opinion utført av en annen spesialist.

Fornyet vurdering - second opinion

Dersom du ønsker deg en ny vurdering av din tilstand hos en annen allmennlege eller en annen spesialist, har du rett til å be om fornyet vurdering. Dette kan du gjøre uten at du behøver å oppgi noen grunn for det.

https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/fornyet-vurdering-second-opinion/

Skrevet

Psiolcybin.

Anonymkode: 4341b...031

Skrevet

Aktivitet. Jo hardere trening jo bedre. Er du oppe i makspuls så kan jeg love deg at hjernen din kobler ut alle psykiske bekymringene dine. Og etterpå blir du rolig og avslappet. 

Anonymkode: 27582...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...