AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Vurderer å kjøpe hjemme-IPL til denne vintersesongen, har aldri prøvd det før. Gjort en del research og ønsker å kjøpe fra enten braun eller philips da de får gode anmeldelser og er kjente merker. - Hvilken modell anbefaler du? (og hvorfor) - Kjøpe i butikk, eller brukt? - Hvilke resultater og erfaringer hadde du? - Opplevde du noe hudirritasjon? - Annet som er lurt å tenke på ved valg av maskin? Jeg skal i hovedsak bruke den på legger, under armene, og litt på lår og bikinilinje. Anonymkode: c667c...eb4 1
Rosagodis Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Følger selv.. Da jeg så tråden om han som datet den hårette dama lenger opp her 😂
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Vi har braun hjemme ipl og begge to bruker den, er fornøyd mtp det vokser lite å ingenting nå men har ikke brukt den siden sensommeren nå da Den brukes under armer, legger, lår og på venusberget av meg ( våger ikke mellom bena, han bruker den på bryst, mage og videre ned Anonymkode: 92108...e24
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Veldig fornøyd med braun, den ble også kåret til testvinner hos tv2, google det. Ville ikke kjøpt brukt, da disse maskinene har en viss levetid, xxx antall blink for å si det enkelt, og du vet jo aldri hvor mye den allerde er brukt. Anonymkode: 69f25...26c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har braun hjemme ipl og begge to bruker den, er fornøyd mtp det vokser lite å ingenting nå men har ikke brukt den siden sensommeren nå da Den brukes under armer, legger, lår og på venusberget av meg ( våger ikke mellom bena, han bruker den på bryst, mage og videre ned Anonymkode: 92108...e24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig fornøyd med braun, den ble også kåret til testvinner hos tv2, google det. Ville ikke kjøpt brukt, da disse maskinene har en viss levetid, xxx antall blink for å si det enkelt, og du vet jo aldri hvor mye den allerde er brukt. Anonymkode: 69f25...26c Kan dere svare meg på et spørsmål om den fra Braun? Jeg skal kjøpe den nå, men ser at det er omtrent 800 kr i prisforskjell mellom den med og den uten presisjonshode. Så vidt jeg kan se er det ingen andre forskjeller enn det (modell 5014 vs. 5117). Trenger man presisjonshodet? Jeg tenker å bruke den på legger, under armene og underliv. Anonymkode: 0fe5c...e70
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Hvis det er eneste bruker så trenger du ikke presisjonshodet ☺️ jeg har pro 5 og meget fornøyd, brukt i ca 6 uker og har knapt hår igjen ☺️ Anonymkode: 08ffb...ee2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er eneste bruker så trenger du ikke presisjonshodet ☺️ jeg har pro 5 og meget fornøyd, brukt i ca 6 uker og har knapt hår igjen ☺️ Anonymkode: 08ffb...ee2 Så bra, da kanskje jeg kjøper den billigere Det er altså egentlig bare til ansiktet man trenger presisjonshodet? Det er ikke vanskelig å komme til under armene f.eks.? Anonymkode: 0fe5c...e70
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan dere svare meg på et spørsmål om den fra Braun? Jeg skal kjøpe den nå, men ser at det er omtrent 800 kr i prisforskjell mellom den med og den uten presisjonshode. Så vidt jeg kan se er det ingen andre forskjeller enn det (modell 5014 vs. 5117). Trenger man presisjonshodet? Jeg tenker å bruke den på legger, under armene og underliv. Anonymkode: 0fe5c...e70 Jeg bruker bare presisjoneshodet. får ikke tatt forran på legg ellers: som er ganske "spiss" her. Syns det er lettere med den over det hele da det er mindre rom mellom de to punkter som må være nede mot hud for at den skal funke. Tips også : veldig mørke solbriller he he. Anonymkode: 19a12...ace
Gjest ElMona Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så bra, da kanskje jeg kjøper den billigere Det er altså egentlig bare til ansiktet man trenger presisjonshodet? Det er ikke vanskelig å komme til under armene f.eks.? Anonymkode: 0fe5c...e70 Jeg har ikke presisjonshodet, men det går fint å bruke den i ansiktet uten, på lav instilling. Ingen problem under armene heller
Gjest ElMona Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er megafan av IPL, kjøpte min første Philips Lumea for typ 8 år sidien vel? Og har ikke trengt å barbere leggene siden. Den gangen var "vinduet" kjempelite og det tok veldig lang tid å bruke den, så jeg bytta til Braun nylig. Inntrykket mitt etter å ha diskutert med de i butikken, er at den eneste forskjellen er hvor rask maskina er, hvor mange "trinn" den har og hvor mye utstyr du får med (som forøvrig er en litt finere veske, presisjonshode og en barberhøvel, altså unødvendig). Jeg kjøpte vel den nest billigste (modellene forandres hele tiden, så det er vanskelig å følge med, men den dyreste er neppe verdt den store prisforskjellen) og den syns jeg fungerer superbra med tanke på hastighet. Jeg lar den kjøle seg ned mellom hver omgang (når jeg tar et bein i gangen) men det går kjapt å bli ferdig. LES bruksanvisningen nøye, barber nøye før du bruker den, og ikke gi opp. Det funker best om du har lys hud og mørke hår, men det skal fungere på andre også det kan bare ta litt lengere tid. Du må ikke FINNE på å bruke penn eller sminkeblyant til å markere hvor du skal blinke 😅 Jeg blinket over en penneprikk en gang og det brant noe så inni helvete! Det er serøst den BESTE investeringen jeg har gjort, ble helt kvitt de svarte hårene som ligger og er synlige under huden selv om jeg hadde barbert meg. Jeg ville ikke kjøpt brukt , det er jo en hygieneartikkel og den er vanskelig å få helt rein ettersom støv og hår kan svi seg fast
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg bruker bare presisjoneshodet. får ikke tatt forran på legg ellers: som er ganske "spiss" her. Syns det er lettere med den over det hele da det er mindre rom mellom de to punkter som må være nede mot hud for at den skal funke. Tips også : veldig mørke solbriller he he. Anonymkode: 19a12...ace Hmm okei, kanskje jeg bør gå for den med presisjonshode da. Jeg har litt spisse legger jeg og, så kan jo se for meg den utfordringen, og jeg leste i anmeldelsene i en nettbutikk at mange brukte presisjonshodet til nettopp det Anonymkode: 0fe5c...e70
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har også spisse legger men setter maskina på langs og blitzer bare en og en gang der, går helt fint ☺️ Anonymkode: 08ffb...ee2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 Disse maskinene er ikke permanente da, etter 2.måneder uten bruk er du like hårete igjen. Anonymkode: bd13a...3e2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har også spisse legger men setter maskina på langs og blitzer bare en og en gang der, går helt fint ☺️ Anonymkode: 08ffb...ee2 Hvordan synes du det funker under armene og mellom bena da? Savner du presisjonshode der? Anonymkode: 0fe5c...e70
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.37): Kan dere svare meg på et spørsmål om den fra Braun? Jeg skal kjøpe den nå, men ser at det er omtrent 800 kr i prisforskjell mellom den med og den uten presisjonshode. Så vidt jeg kan se er det ingen andre forskjeller enn det (modell 5014 vs. 5117). Trenger man presisjonshodet? Jeg tenker å bruke den på legger, under armene og underliv. Anonymkode: 0fe5c...e70 Vi bruker kun det ene hodet, å det bruker vi overalt 😊 Anonymkode: 92108...e24
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 14.03): Disse maskinene er ikke permanente da, etter 2.måneder uten bruk er du like hårete igjen. Anonymkode: bd13a...3e2 Mulig det er din erfaring da 😊 Anonymkode: 92108...e24
Gjest ElMona Skrevet 26. oktober 2021 #18 Skrevet 26. oktober 2021 On 10/25/2021 at 2:03 PM, AnonymBruker said: Disse maskinene er ikke permanente da, etter 2.måneder uten bruk er du like hårete igjen. Anonymkode: bd13a...3e2 Nja, det anbefales jo å bruke den en gang i uka en stund, så bytte til annenhver uke, og så en gang i måneden, og etterhvert kan du la det gå ganske lenge imellom. Jeg kan gå et halvår før jeg merker at det begynner å komme små baby hår igjen. Men det er jo voldsomt mye lettere å bruke 10 min en gang i måneden, enn å barbere/vokse uansett
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #19 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.37): Kan dere svare meg på et spørsmål om den fra Braun? Jeg skal kjøpe den nå, men ser at det er omtrent 800 kr i prisforskjell mellom den med og den uten presisjonshode. Så vidt jeg kan se er det ingen andre forskjeller enn det (modell 5014 vs. 5117). Trenger man presisjonshodet? Jeg tenker å bruke den på legger, under armene og underliv. Anonymkode: 0fe5c...e70 Jeg synes presisjonshodet på Braun gjør det enklere å komme til rundt knær/ankler og bikinilinjen. Jeg bruker det på skinnleggen også siden jeg først har det, men der hadde det sikkert funket like fint å sette det andre hodet på høykant som andre sier. Under armene trenger jeg det ikke, der bruker jeg det vanlige hodet. Jeg har ganske lys hud og mørk blondt hår med rødskjær. Kroppshåret mitt er såvidt mørkt nok til å få den nødvendige kontrasten. Jeg har brukt maskinen i 6 uker nå, og først nå har jeg begynt å merke effekten. Her og nå er det to og et halvt døgn siden siste barbering/behandling, og leggene mine har mindre stubb enn jeg pleide å ha på kvelden etter å ha barbert meg på morgenen. Så dette fungerer her, selv om det tar litt lenger tid enn om kontrasten mellom hud og hår hadde vært større. Vær obs på at maskinen ikke skal brukes på fregner og mørke føflekker. Det er en opplysning jeg ikke så noe sted før jeg leste bruksanvisningen. Jeg jobber rundt de mørkeste føflekkene mine, men de lyse går bra. Og så har jeg et par som ser lyse ut for meg men som tydeligvis har nok pigment til at det svir likevel, og disse jobber jeg meg også rundt. Anonymkode: 42da7...c93
AprilLudgate Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.44): Hvis det er eneste bruker så trenger du ikke presisjonshodet ☺️ jeg har pro 5 og meget fornøyd, brukt i ca 6 uker og har knapt hår igjen ☺️ Anonymkode: 08ffb...ee2 Jeg har braun pro 5 (husker ikke modell) - brukt over anbefalt tid på 12 uker. I sommer hadde jeg opphold, og i høst har jeg vært litt av og på. Ser halve armhulen nærmest er hårløs sammenliknet med nedre del - det vokser helt ulikt i mengde og fart. På venusberget ser jeg litt mer flekkvise endringer, samme på ben. Resultatet for meg er ikke lengre glatt, men stubbene stopper liksom i vekst ganske mye lengre enn før. Synes det var veldig praktisk i sommer - tok mye lengre tid før det var synlig selv om jeg hadde pause. Men akkurat på underliv er jeg fortsatt litt i tvil om IPL eller voksing - er fordeler og ulemper med begge deler. Jeg får nemlig MYE nupper av å barbere s man jo må før zapping. Klør ikke, men er estetisk lite pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå