Gå til innhold

Når er man billig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Atlantis

Se det litt fra den fremtidige kjærestens side: Det er mye mer stas å vite at du er en av de få utvalgte, enn bare en ny i rekken.

Det kan da ikke være så vanskelig å forstå? Hvis plassene på fotballandslaget sirkulerte blant spillerne i tippeligaen så ville det ikke være like flott å bli tatt ut på landslaget, ville det vel? De som blir tatt ut nå vet de er spesielle for landslagsledelsen og kunne ikke vært erstattet av mange andre, fordi de utvalgte har noe som de andre ikke har.

Det er alt for mye holdninger ute å går ala "hvis jeg føler for det så er det riktig - for meg." En følelse kan ikke i seg selv fortelle oss hva som er rett og galt. Hitler følte sterkt for å slakte noen millioner jøder, uten at DET gjorde det det minste rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillian.. Deter ikke så vanskelig å finne ut av om hun har kjærester og ons veldig ofte, eller om det er lange pauser mellom hver uten å spørre direkte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lasse, det kan jo hende hun har andre verdier i dag, men hadde mange partnere i en tidligere periode! At du finner ut at hun "nå" ikke har verken masse partnere eller masse sex, så vet du allikevel ikke noe om hvor mange hun hadde eller ikke hadde når hun var f.eks. mellom 18-25. Hvordan finner du ut det uten å spør om det?

Ser jo bare på meg selv, hadde jeg diskutert ons med noen pr i dag, så hadde jeg helt ærlig kunnet fortalt at jeg aldri ville ligget med noen jeg ikke hadde følelser for, og hadde ett "håp" om å utvikle noe mer med. I løpet av det siste året som singel hadde jeg hatt to sexpartnere, begge venner som betydde noe for meg, uten at det ble noe mer.

At jeg som 18-23åring hadde ett helt annet syn på ting, er det jo ikke sikkert jeg hadde fortalt før det ble naturlig å prate om fortiden vår!

Skjønner hva jeg mener?

Og du Atlantis: Dersom vi først skal sammenligne med fotball her, så er det mer rett å sammenligne ons og tilfeldige sexpartnere med vanlig "guttefotball", eller bedriftsfotball, kanskje også noen lokale lag... Det er moro, men ikke viktig!

Skal vi begynne å snakke om kjærester, selv hos oss som har hatt mange ons, som altså kaster oss med på "guttefotballen" på sletta, først DA kan vi snakke om landslaget! Og DA skal det ganske spesielle egenskaper til for å "komme med!"Og ja, det er allikevel spesielt å være på landslaget! Selv om man har vært mye på bedriftsfotball og lokale lag!

Det er like stor forskjell på ons/ tilfeldige (mange?) sexpartnere og faste kjærester man virkelig bryr seg om, som det er forskjell mellom lokallag i fotball og landslaget!! øvelsene er noe likt, men hvem som får være med å spille, og hvor betydningsfull du er, er strengt forskjellig!!! :wink:

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo være enig i at det sikkert er flott å "vente på den rette", og ikke ønske å ha sex med noen som har hatt mange partnere. Kanskje ikke helt enig med at man ikke får erfaring med etter hvor mange man har hatt, men den gode sexen kommer etter mange år i fast forhold. Jeg mener at man godt kan ha sex uten følelser for personen i det hele tatt, det er jo alltid en viss spenning i kroppen før man har sex, men det trenger ikke alltid å være kjærlighet. Var det ikke Eddie Murphy som en gang for hundre år siden sa: "I fucked her, but I make loooove to you". Når man er så heldig at man er i et forhold, kan man på en måte gjøre det både i pose og sekk, man kan ha de laange forspillene, virkelig kjenne på følelsene sine og elske med personen, men man kan også gjøre det for det rent kroppslige, kåte behovet. For oss som fortsatt er single, kjenner man jo at man er kåt og har lyst på sex, og det er iallefall ikke slik for meg at jeg "tar den første og beste", og jeg har sjeldent ONS nå, men sex med "kjenninger", bare sånn for å få stillet behovet, ja, det skjer.

Greit med en elsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samme verdier som meg pr i dag Aline, da er vi på nett...., Men synes ikek det er noe særlig å kunne treffe 5-6 tidligere partnere hver gang vi er på byen da... Har opplevd å det..." fortsett der du, hun er rå i senga asså.." Nei, huff, det var kipt... hehe :wink:

Men en vilter tid for en stund tilbake, det har lite å si, poenget er at vi må ha like verdier NÅ...Men det betyr ikke at du "forandret deg i går" ...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Har opplevd å det..." fortsett der du, hun er rå i senga asså.." Nei, huff, det var kipt... hehe

Sånne uttalelser klarer en voksen og trygg person å heve seg over!!!!

Det sier mer om den aktuelle personen som kommer med slike uttalelser enn om den aktuelle dama....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lasse: Da er det altså dagens verdisyn, og ikke nødvendigvis hvor mange sexpartnere h*n har hatt, som betyr noe.

Tror du er ganske lik min partner!! :wink:

Du kan jo også si det slik, at siden det ligger noen år tilbake i tid den ons-perioden, så er alle jeg da innvolverte meg med nå blitt voksne! (de jeg overhode ser da..) (det er ikke alle)

Så det finnes ikke fare for kommentarer alla de du nevnte! For 6-7 år siden, mens det fremdeles var "nært", ja, da kunne kanskje slikt forekommet, men ikke i dag. Vi er alle voksne nå!

Vi kan bli ganske ok mennesker, med fine livsverdier, vi som har hatt mange sexpartnere også. (vi har bare noe annerledes erfaringer en dere) De av dere som kun tenker antall, ikke verdier kan risikere å gå glipp av mye flotte mennesker! :wink:

Bare man koser seg, og er åpen for forskjellighetene, så tror jeg man tåler mye fra en man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Aline, det er jo greit det, men noe slikt kan bli et sårt punkt i et forhold, og det er et vondt sårt punkt for begge, som kan bli vanskelig å takle i perioder...

I bunn og grunn er vi nok ikke så forskjellige alikevel heller ser du... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... egentlig et veldig aktuelt tema........ i alle fall for meg....

Finnes billig ordet fortsatt? Nei jeg tror vel ikke det. Jeg håper iallefall ikke det, for om gutter kan ha en ny sexpartner hver helg uten å bli sett på som billig, så kan vel også jenta det. Jeg syns iallefall ikke at det skal være noe forskjell der.

For min del liker jeg ikke ONS, og for meg betyr sex følelsere. Jeg klarer ikke å ha sex med gutter jeg ikke har følelser for.. Men skal jeg være ærlig har jeg selvfølgelig nå som singel, tenkt tanken. Jeg er singel og har samtidig ikke hatt sex på vel så lenge, og samtidig så ser det ut til at "den rette" lar seg vente på seg... Så om jeg da velger å ha sex med en evt bekjent, håper jeg virkelig ikke at man vil kalle meg billig. Men men.... den støyten for man vel ta :lol:

Uansett det jeg ville fram til, er at det absolutt ikke bør være noe forskjell på jenter og gutter i forhold til deres grenser og når man blir kalt "billig"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrer!

Hei igjen!

Jeg må si denne tråden ble bra, jeg var redd for at det kom til å bli mye skitt kasting her inne, og det kommer det jo aldrig noe godt ut av, man får ikke egentlig sett hva vi mener om emnet på den måten.

Jeg har ikke hatt en ons på flere år nå bare kjærester, nå er jeg igjen singel, men kunne ikke tenkt meg tilbake til min forige livsstil, ikke for at jeg ser noe galt med den, men det gir meg inngen ting.

Det var non her som lurte på på om jeg/vi som har mange partnere vil si det til en eventuelt kjæreste.

-Jeg for min del gjør det ikke, jeg sier at jeg ikke er inntressert i hans antall og da er mitt antall uvesentlig, mye pga at det da kan bli en greie i forholdet. Jeg sytes det er å komplisere ting unødvendig. Hvis en evt kæreste absolutt ville vite det, hadde jeg fortal det, men det har vært grit for mine tidligere kjærester at fortid er fortid.

Lasse jeg synes du har mange fine innlegg og jeg respekterer dine synspunkter :) Men hadde vi møttes, tror jeg ikke at du hadde skjønt eller trodd jeg hadde hatt et stort antal sex partnere.

Men jeg er som mange andre her har nevnt tidliger på et annetsted i livet nå, og kunne vel egentlig ikke tenkt meg en ons lenger, jeg er heller avholden, fordet jeg vet hvor fint og spesielt det er når jeg er glad i noen.

mvh Undrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri opplevd å spurt om antall partnere av noen - og har heller aldri spurt selv - når VI er kjæresten så er DET fortid, syns nå jeg.

:wink::wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anie under "Finnes ikke Billige menn" skrev jeg dette som kommer under....

Gjest: Dersom du har tilbakelagt et stadium med mange partnere, ville ejg nok ikke oppdage det, men det gjør jeg dersom du er i den "fasen" nå. Med å snakke sammen og ha gode antenner trenger man ikke spørre om alt... :wink:

------------------------------

" Så lenge kvinner er med på å opprettholde kjønnsrollemønsteret vil det være forskjeller....

PÅ noen områder går det "fordeler" til mannens favøre, til andre kvinnens...

Kvinnefrigj.bevegelsen har kommet ganske langt, og den har gått ut på å få flere kvinner inn på det som har vært mannens banehalvdel på en måte..

PÅ den andre side har jeg fått svar på dette forumet på det som har vært kvinnenrs "fordeler (der de har kommet lengre og har visse "fortrinn") framfor mannen; at det er greit at menn skal bli mer likestilt, bare det ikke går på bekostning av kvinnen.... hallo???

Så til saken ( det er et relevant poeng her nemlig... )

Mannen har opp gjennom unevnelige tider vært mer sexuelt aktiv enn kvinnen, og det har da blitt hans rolle å sørge for initiativ til sex.

Deter først veldig nylig det har blitt stuerent for kvinnen å være sexuelt oppsøkende, og kunne vise sexuellt initiativ/lyster uten å bli oppmuntret...

Dette har kvinnene selv vært veldig delaktige i.

Det er ikek mannen alene som skaper sosiale forventinger og normer.

Skal kvinner slippe å bli stemplet som billige, må kvinnene selv ikke stemple sine medsøstre for å være frie og ubundet av sosiale normer og forventniger som fungerer som hemsko for deres liv og utfoldelse....

MEN en skal være obs på at denne tilbakeholdenheten kanskje har en funksjon. Kankje vil det bli mye mer sykdommer, flere alenemødre og flere sosiale negative funskjoner av at kvinnen blir mer sexuelt aktiv..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal kvinner slippe å bli stemplet som billige, må kvinnene selv ikke stemple sine medsøstre for å være frie og ubundet av sosiale normer og forventniger som fungerer som hemsko for deres liv og utfoldelse....  

Du har et viktig poeng der Lasse, og kan bare si meg enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...