Gå til innhold

Prøvedagbok Fiora 🌸

Fiora

Anbefalte innlegg

PP9 - CD17 - 1DPO

Da drister jeg meg til å erklære meg selv for å være 1DPO :mynona:

Hadde peak på EL testen på tirsdag, selv om testene har vært sterke hele uken, inkludert i dag, mener Premom at EL var i går. Synes også det kan stemme med symptomer, selv om det kjennes ut som det «klyper» litt nede på venstre side enda i dag. Er forsåvidt helt fint om egget har sluppet i dag da vi fikk lurt inn aksjer i går :fnise:

Kjenner jeg er veldig spent på denne pp’en! Rart hvor optimistisk og god følelse man skal få med en gang en er gått inn i DPO land hver gang!

Heia gullegget! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for DPO-land 🥳 Håper det er gullegget denne gangen og at du får en fin julegave i form av positiv test 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frk. Tusenfryd said:

Hurra for DPO-land 🥳 Håper det er gullegget denne gangen og at du får en fin julegave i form av positiv test 🥰

Tusen takk! 🥳 Det håper vi virkelig! 🥰

Er så spennende og skremmende å ha ikm så tett opp mot jul, hadde vært så hyggelig å ha med seg verdens fineste lille hemmelighet inn i julefeiringen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9 - CD21 - 5 DPO

Dpo-land er saktegående tid, men merker at jeg greier å være mer avslappet enn tidligere denne gangen. Hatt skikkelig menssmerter og veldig ømme bryst allerede siden 3 dpo! 

Tror det er ny rekord i tidlige pms symptomer for min del :vetikke:

Prøver å fylle tiden med alt mulig annet og det funker fint! Har funnet frem noe kreativt håndarbeid og annet hyggelig å bedrive i ventetiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med symptomer så tidlig. Lurt å fylle tiden med alt mulig annet. Det er så viktig 😊 Kos deg med kreativt håndarbeid. Plutselig er testdagen der 💫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Prøver2021 said:

Så spennende med symptomer så tidlig. Lurt å fylle tiden med alt mulig annet. Det er så viktig 😊 Kos deg med kreativt håndarbeid. Plutselig er testdagen der 💫 

Litt spennende, litt skummelt! Kjenner jeg gjør alt jeg kan for å ikke få så mye forhåpninger, men vanskelig å ikke tenke på det når bh’en kjennes for liten ut bare jeg går en tur 🙈

Tusen takk! Det hjelper veldig! Fullt fokus på håndarbeid, kan jo komme masse fine ting ut av det! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at det klaffer denne gangen ❤️

Så moro at du koser deg med håndarbeid. Jeg er også veldig glad i å drive med håndarbeid, og det blir moro å kunne begynne å lage ting til baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, gyngestolen said:

Krysser fingrene for at det klaffer denne gangen ❤️

Så moro at du koser deg med håndarbeid. Jeg er også veldig glad i å drive med håndarbeid, og det blir moro å kunne begynne å lage ting til baby! 

Helt klart! ❤️ Selv om jeg er redd for å ha for mange forhåpninger denne gangen, vil ikke gå rett i kjelleren rett før jul 🙈

Så gøy at du også driver med litt sånt! Hva slags håndarbeid driver du med? Hadde vært hyggelig å lage til baby 🥰 pr. i dag driver jeg å syr små jakker og gensere til hundene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (Akkurat nå):

Helt klart! ❤️ Selv om jeg er redd for å ha for mange forhåpninger denne gangen, vil ikke gå rett i kjelleren rett før jul 🙈

Så gøy at du også driver med litt sånt! Hva slags håndarbeid driver du med? Hadde vært hyggelig å lage til baby 🥰 pr. i dag driver jeg å syr små jakker og gensere til hundene :sjenert:

Det er vanskelig å finne en balanse der man holder håpet på et nivå der man både klarer å nyte det å vente og håpe, uten at man blir så skuffet at man går helt i kjelleren. 

Jeg driver med mye forskjellig🙈 Mest strikking, men også en del søm og hekling. Har allerede en inspirasjonstavle på Pinterest med alt jeg har lyst til å lage til baby, både klær, leker og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/13/2021 at 7:05 PM, gyngestolen said:

Det er vanskelig å finne en balanse der man holder håpet på et nivå der man både klarer å nyte det å vente og håpe, uten at man blir så skuffet at man går helt i kjelleren. 

Jeg driver med mye forskjellig🙈 Mest strikking, men også en del søm og hekling. Har allerede en inspirasjonstavle på Pinterest med alt jeg har lyst til å lage til baby, både klær, leker og annet.

Definitivt en hårfin linje der! 😅

Å, så heldig du er som kan strikke og hekle! Jeg er utrolig glad i håndarbeid, men akkurat de to mestrer jeg bare ikke! Heldigvis mye fint man kan sy til baby også da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP9 - CD 25 - 9 DPO

Startet dagen med test… den var *trommevirvel* blenda! Hvis jeg la store mengder streksyn og godvilje til kunne jeg kanskje skimte noe, men streksyn og godvilje er ikke mye å stole på :ler:

Var vel egentlig forberedt på det mentalt… har egentlig begynt å ta som utgangspunkt at det ikke går. Mulig jeg er negativ, men er nok en slags forsvarsmekanisme etter alle disse månedene med skuffelse.

Enda en annonsering fra perifere venner på Facebook i går. Er så lei av å vente på vår tur :murvegg:

Symptommessig har jeg hatt ekstremt ømme bryster helt siden 3 dpo denne gangen, så vonde at det kjennes ut som de skal sprenge, bh føles for liten og jeg ikke kan løpe! Ellers har jeg ikke kjent så mye annet enn noe murring. Syntes også jeg så rosa utflod rundt 5 dpo, men hadde det vært tilfelle ville vel tidligtesten slått ut i dag.

Hva skal man gjøre for å få til dette her da? :trist:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at det er lett å ta utgangspunkt i at det ikke går. Som du sier, er det nok en forsvarsmekanisme. Det er fortsatt tidlig, så satser på at du får strek etterhvert. Snart er det deres tur og da vil du ikke se deg tilbake ❤️ Det kan være vondt når andre får det til, men jeg pleier å minne meg selv på at det kan godt være de har brukt mange år på å få det til. Vi vet altfor lite om andres prosesser. Det hjelper meg litt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enda tidlig, så ville ikke utelukka det enda! Men som du sier er det kanskje best å innstille seg på at det ikke går, for å slippe å bli så skuffa. Best å ta bekymringene på forskudd, ellers risikerer du å gå glipp av de, bruker jeg å si:fnise:  Men i dette tilfellet er det kanskje ikke så dumt. 

Skjønner hva du føler når folk annonserer graviditet, det kjenner jeg også på - og jeg er bare i PP3. 

Krysser fingrene for deg ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snille @Amatariel ,@Prøver2021og @gyngestolen !

Alltid fint å ha sånne fine damer som kan være positive når en selv er nedfor! ❤️

Dere har jo helt rett alle sammen! Det blir vår tur en gang, og det kan jo faktisk være at det var tidlig for test enda. Jeg holder døren til håpet åpen på gløtt et par dager til! :jepp:

men ja, @gyngestolen, jeg tar ingen sjanser på å gå glipp av bekymringer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (4 timer siden):

Enda en annonsering fra perifere venner på Facebook i går.

Du vet du har vært for mye på jobb når du lurer på hvordan man får perifere vener på Facebook  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Fame said:

Du vet du har vært for mye på jobb når du lurer på hvordan man får perifere vener på Facebook  :klo:

Haha, det er et godt spørsmål og svaret er enklere enn en skulle tro! Det er venners venner som man gjerne møter i større sosiale lag med andre, men aldri avtaler noe med selv… hvis det ga mening? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Haha, det er et godt spørsmål og svaret er enklere enn en skulle tro! Det er venners venner som man gjerne møter i større sosiale lag med andre, men aldri avtaler noe med selv… hvis det ga mening? 😅

Perifere vener er noe helt annet i sykepleier sammenheng mener jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fame said:

Perifere vener er noe helt annet i sykepleier sammenheng mener jeg :ler:

Åh… den referansen og leifen tok jeg ikke! Liker humoren! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 timer siden):

Tusen takk snille @Amatariel ,@Prøver2021og @gyngestolen !

Alltid fint å ha sånne fine damer som kan være positive når en selv er nedfor! ❤️

Dere har jo helt rett alle sammen! Det blir vår tur en gang, og det kan jo faktisk være at det var tidlig for test enda. Jeg holder døren til håpet åpen på gløtt et par dager til! :jepp:

men ja, @gyngestolen, jeg tar ingen sjanser på å gå glipp av bekymringer! :ler:

For noen tar det lang tid, men det betyr ikke at det ikke skjer! Tenk på alle som har blitt gravide, det kan godt hende de også har holdt på i månedsvis. De aller, aller fleste får det til til slutt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...