Fiora Skrevet 16. november 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 16. november 2021 PP8 - CD22 - 6DPO Det murrer og murrer i dag! Føles nesten som om TR er like rundt hjørnet når det hugger i! Prøver å overbevise meg selv om at det kan være både luft, ønsketenkning og tilfeldigheter - men det er jo lov å håpe bittelitt også Har fått de vanlige ømme brystene også, kanskje et par dager tidligere, men siden de alltid er ømme mellom EL og IKM syns jeg det er vanskelig å legge noe særlig i det. Føler at dagene flyr avgårde mot IKM nå, og det er både skummelt og spennende. Skummelt fordi jeg er blitt så vant til skuffelse og helst vil være i denne kanskje denne gangen boblen min, og spennende fordi… TENK OM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 18. november 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 18. november 2021 (endret) PP8 - CD24 - 8DPO Nå skal jeg lage meg en symptomer i dpo oversikt sånn at jeg har å sammenligne med til neste gang! 3-4 dpo: økt utflod og ømme bryst 5 dpo: hissig og ømme bryst 6 dpo: diffuse murringer, ømme bryst og hissig 7 dpo: murringer som stråler ut mot lyske, primært høyre side. Ømme bryst. Fortsatt hissig 8 dpo: leamus i livmorområdet og murringer med stråling til lyske begge sider. Stikk og strekk her og der. Ømme bryst og øm korsrygg. Uvel og trøtt. I dag smakte ikke middagen heller, synes rett og slett det smakte skjemt av kjøttet. Sjekket datoer og om det var gjennomstekt og alt. Samboer mente det smakte godt og som det alltid gjør. Jeg klarte ikke spise. Ingen matlyst. Edit: fortsetter å føye til dpo dager i lista 9 dpo: kraftig murring, sprengende bryst og kvalm 10 dpo: murring/menssmerter, kvalm, ømme bryst, trøtt 11 dpo: murring, stråling ut i lysken, ømme bryst, småkvalm + samboer påpekte «når fikk du så god luktesans?» etter en kommentar jeg hadde til middagen Synes det er så vanskelig å huske fra syklus til syklus når de forskjellige symptomene dukker opp, så nå stiller jeg forberedt 😅 Endret 21. november 2021 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 20. november 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 20. november 2021 PP8 - CD26 - 10DPO Jeg tok en test i dag! Jeg pleier aldri å tidligteste, er egentlig livredd for å teste etter utallige negative. Skal være sagt at jeg ikke har IKM før på torsdag neste uke, så det er jo veldig tidlig. MEN jeg synes jeg kan skimte noe helt ultrasvakt!!!! 😍 Det er så svakt at jeg ikke greier å ta bilde, og det kan være både skygge og innbilning, men på tidligere tester har det liksom ikke vært rom for å finne noe om man så la aldri så mye godvilje til! Nå blir det hvertfall spennende i dagene fremover! Åh, tenk om! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. november 2021 #24 Del Skrevet 20. november 2021 (endret) Åå så spennende! Det var akkurat slik min graviditet begynte. Så noe ultrasvakt på 10 dpo, men fikk det ikke med på bildet. Men på neste dobesøk ble det ny test som var ørlite sterkere, nok til at folk her inne klarte å skimte noe. Hadde vært gøøøy om din strek blir sterkere og sterkere! Endret 20. november 2021 av Amatariel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 20. november 2021 Forfatter #25 Del Skrevet 20. november 2021 (endret) 4 hours ago, Amatariel said: Åå så spennende! Det var akkurat slik min graviditet begynte. Så noe ultrasvakt på 10 dpo, men fikk det ikke med på bildet. Men på neste dobesøk ble det ny test som var ørlite sterkere, nok til at folk her inne klarte å skimte noe. Hadde vært gøøøy om din strek blir sterkere og sterkere! Oi, så gøy! 😍 Da håper jeg det blir samme her som du opplevde! Jeg vet ikke om jeg tør å teste mer før ikm da, men regner vel egentlig med at nysgjerrigheten tar overhånd etterhvert - det er lenge å vente til torsdag! 🙈 Endret 20. november 2021 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 21. november 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 21. november 2021 PP8 - CD27 - 11DPO Jeg må bare spamme dagboken min litt for tiden og få alle disse grubleriene ut et sted 🙈 Tok en ny test på utvannet kveldsurin i går, det var jo ikke så mye vits i, den var ikke uventet blenda. I dag hadde jeg egentlig tenkt å ta en ny til morgenen, men feiget ut siden min kjære sto og ventet på meg utenfor. Vil ikke at han skal vite at jeg tester etter suuuupersvake tidligstreker, vil evt overraske han med en klar og tydelig digital! 😍 Men i natt våknet jeg først av at jeg snudde meg og at det gjorde så vondt i disse ømme brystene, og så ømme at jeg våkner av de om natten har de ikke pleid å være før! Litt senere våknet jeg av at jeg var så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Kan jo være noe jeg har spist eller at jeg er syk, men synes det er påfallende… pleier aldri å være kvalm Blir så spennende fremover! Kjenner det er fristende å teste i morgen, men får se om jeg tør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. november 2021 #27 Del Skrevet 21. november 2021 Skjønner ikke at du klarer å vente 🙈 Da jeg fikk min ultrasvake på 10 dpo så testet jeg med 2-3 tester hver dag etter det (frem til 14dpo) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 21. november 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 21. november 2021 1 hour ago, Amatariel said: Skjønner ikke at du klarer å vente 🙈 Da jeg fikk min ultrasvake på 10 dpo så testet jeg med 2-3 tester hver dag etter det (frem til 14dpo) Det skjønner egentlig ikke jeg heller 😅 Tror egentlig bare frykten for om den er blenda og at det lille jeg så ikke går var skygge overstyrer spenningen 🙈 …men det er jo umulig å forsøke å tenke på noe annet nå, så spørs om jeg kanskje må ta en test i morgen tidlig hvis jeg skal greie å ha med meg hodet gjennom arbeidsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. november 2021 #29 Del Skrevet 21. november 2021 Ja det går jo an å ta en mellomting mellom å ikke teste og det å vente i maange dager 🤗 Kan forøvrig anbefale dagens andre urin. Den var alltid best hos meg (og hørt fra andre også). Bare pass på å ikke drikk mye mellom dobesøkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 22. november 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 22. november 2021 PP8 - CD28 - 12DPO Ny test i dag, cb tidligtest. Egentlig samme som på 10 dpo, kan skimte noe ultrasvaaaakt, men igjen kan like godt være skygge eller et tonn med godvilje. Så det sto på testen at 99% av gravide får positiv med den på 12 dpo, så da avskriver jeg egentlig pp8 som enten en svak kjemisk eller rett og slett enda en syklus uten at noen verdens ting skjedde. Kjenner hele dette opplegget begynner å bli ganske utmattende og måtte faktisk tørke noen tårer etter den testen. Er så lei av å håpe, lei av å skuffe samboer, lei av å mase med EL og aksjer… lei hele greiene. Vurderer sterkt å bestille time til utredning privat. Lurer også på å droppe prøvingen neste syklus for å gi psyken en pause… Føles så fryktelig urettferdig at dette som er så naturlig skal være så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. november 2021 #31 Del Skrevet 22. november 2021 Usj, dette var veldig kjedelig Tidligtesten burde nok gitt noe svar nå ja. Man blir så utrolig lei når pp'ene bare går... Jeg vet. Mine barn har sittet på hhv pp13, 14 og 11. Noen av oss er bare ikke så heldige å få full klaff med èn gang, og må vente, styre og prøve. Heldigvis ER det veldig mange som blir gravide før året har gått, så ikke gi opp Om du er redd for psyken, så kanskje det går an å ha en laid back-syklus? Fortsatt prøve og ønske, men ikke teste etter EL eller ha noe mas. Bare ha jevnlig sex - og må ikke være annenhver dag heller. Hver 3. -4. dag skal også fungere fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 23. november 2021 Forfatter #32 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) 20 hours ago, Amatariel said: Usj, dette var veldig kjedelig Tidligtesten burde nok gitt noe svar nå ja. Man blir så utrolig lei når pp'ene bare går... Jeg vet. Mine barn har sittet på hhv pp13, 14 og 11. Noen av oss er bare ikke så heldige å få full klaff med èn gang, og må vente, styre og prøve. Heldigvis ER det veldig mange som blir gravide før året har gått, så ikke gi opp Om du er redd for psyken, så kanskje det går an å ha en laid back-syklus? Fortsatt prøve og ønske, men ikke teste etter EL eller ha noe mas. Bare ha jevnlig sex - og må ikke være annenhver dag heller. Hver 3. -4. dag skal også fungere fint. Tusen takk for gode ord Amatariel Det er så godt det finnes solskinnshistorier blandt oss som må holde på en stund i denne prøveboblen❤️ Jeg vet jo egentlig at all statistikk tilsier at sjansen øker statistisk for at det skal gå for hver måned som går! Jeg synes bare det er så vanskelig å se hva som liksom skal være annerledes med pp9 eller alle de andre pp’ene 🙈 En laidback syklus eller to tror jeg hadde vært gull for psyken! Nå har forøvrig legen lovet henvisning hvis vi prøver desember og januar selv, så da blir det jo litt lettere når man har et slags mål der fremme, så etter at gårsdagens skuffelse fikk lagt seg litt, har jeg bestemt meg for å holde ut litt til og håpe Endret 23. november 2021 av Fiora 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyngestolen Skrevet 23. november 2021 #33 Del Skrevet 23. november 2021 Skjønner godt at det er skuffende for deg ❤️ Det må tære på psyken å gå og håpe og håpe, men ikke få resultat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Tusenfryd Skrevet 24. november 2021 #34 Del Skrevet 24. november 2021 Forstår godt at det føles utmattende til tider. Jeg er i PP7 og kjenner på det samme selv. Kanskje du kan ha en syklus uten å teste etter el, men heller kose dere når dere ønsker og ha en litt mer avslappet holdning? Jeg personlig klarer dessverre ikke det. Bra skuffelsen fikk lagt seg litt, og at du har lovnad om henvisning. Lykke til videre 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 29. november 2021 Forfatter #35 Del Skrevet 29. november 2021 On 11/23/2021 at 1:00 PM, gyngestolen said: Skjønner godt at det er skuffende for deg ❤️ Det må tære på psyken å gå og håpe og håpe, men ikke få resultat. Takk for gode ord ❤️ Det er absolutt en slitsom prosess dette her, det blir liksom så altoppslukende! On 11/24/2021 at 8:06 PM, Frk. Tusenfryd said: Forstår godt at det føles utmattende til tider. Jeg er i PP7 og kjenner på det samme selv. Kanskje du kan ha en syklus uten å teste etter el, men heller kose dere når dere ønsker og ha en litt mer avslappet holdning? Jeg personlig klarer dessverre ikke det. Bra skuffelsen fikk lagt seg litt, og at du har lovnad om henvisning. Lykke til videre 😍 Takk for gode ord ❤️ Det er det som er så godt med å være en del av dette lille samfunnet her inne, å møte andre som står i samme situasjon og forstår frustrasjonen! Jeg er nok dessverre på samme måte som deg - klarer ikke ha det avslappede forholdet til EL, testing osv 🙈 Kjenner definitivt at det hjalp med en prat med legen, kunne i hvertfall senke skuldrene litt når man ser at det er hjelp der fremme! 😊 Lykke til til deg også - måtte julegaven over alle julegaver bli positiv test! 🤩🤞🏼 ————- PP9 - CD7 Usj, det var ikke noe hyggelig å føre opp PP9 kjente jeg! Men nå føler jeg meg litt mer klar og litt mer optimistisk på å begynne å teste etter EL om noen dager! Jeg vurderte lenge om jeg skulle droppe det, men tenker det kan være greit å ha stålkontroll på syklus fremover hvis det skulle bli sånn at vi ender opp på utredning? Så får jeg heller stramme opp psyken litt til underveis! Det som er både skummelt, morsomt og potensielt fantastisk er at hvis Flo slår til med sine forutsigelser har jeg IKM på julaften!! 😍 TENK om denne syklusen slår til, for en julegave! På den annen side håper jeg virkelig ikke jeg ruinerer julen med TR depping 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Tusenfryd Skrevet 29. november 2021 #36 Del Skrevet 29. november 2021 Fiora skrev (19 minutter siden): Takk for gode ord ❤️ Det er absolutt en slitsom prosess dette her, det blir liksom så altoppslukende! Takk for gode ord ❤️ Det er det som er så godt med å være en del av dette lille samfunnet her inne, å møte andre som står i samme situasjon og forstår frustrasjonen! Jeg er nok dessverre på samme måte som deg - klarer ikke ha det avslappede forholdet til EL, testing osv 🙈 Kjenner definitivt at det hjalp med en prat med legen, kunne i hvertfall senke skuldrene litt når man ser at det er hjelp der fremme! 😊 Lykke til til deg også - måtte julegaven over alle julegaver bli positiv test! 🤩🤞🏼 ————- PP9 - CD7 Usj, det var ikke noe hyggelig å føre opp PP9 kjente jeg! Men nå føler jeg meg litt mer klar og litt mer optimistisk på å begynne å teste etter EL om noen dager! Jeg vurderte lenge om jeg skulle droppe det, men tenker det kan være greit å ha stålkontroll på syklus fremover hvis det skulle bli sånn at vi ender opp på utredning? Så får jeg heller stramme opp psyken litt til underveis! Det som er både skummelt, morsomt og potensielt fantastisk er at hvis Flo slår til med sine forutsigelser har jeg IKM på julaften!! 😍 TENK om denne syklusen slår til, for en julegave! På den annen side håper jeg virkelig ikke jeg ruinerer julen med TR depping 😅 Så bra at du føler deg med litt mer optimistisk 😊 Jeg personlig liker å ha kontroll, og som du sier kan det nok også være lurt med tanke på en eventuell utredning. Du må gjøre det som du kjenner er riktig for deg 🥰 Det hadde jo vært en helt fantastisk julegave 🤩🌟 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 29. november 2021 Forfatter #37 Del Skrevet 29. november 2021 17 minutter siden, Frk. Tusenfryd said: Så bra at du føler deg med litt mer optimistisk 😊 Jeg personlig liker å ha kontroll, og som du sier kan det nok også være lurt med tanke på en eventuell utredning. Du må gjøre det som du kjenner er riktig for deg 🥰 Det hadde jo vært en helt fantastisk julegave 🤩🌟 Ja, er derfor jeg biter tennene sammen et par måneder til. Pr nå kjenner jeg at jeg har resignert litt og slått meg til ro med at vi kanskje må ha litt medisinsk hjelp 😊 Ja, ikkesant! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 29. november 2021 #38 Del Skrevet 29. november 2021 Fiora skrev (1 time siden): Takk for gode ord ❤️ Det er absolutt en slitsom prosess dette her, det blir liksom så altoppslukende! Takk for gode ord ❤️ Det er det som er så godt med å være en del av dette lille samfunnet her inne, å møte andre som står i samme situasjon og forstår frustrasjonen! Jeg er nok dessverre på samme måte som deg - klarer ikke ha det avslappede forholdet til EL, testing osv 🙈 Kjenner definitivt at det hjalp med en prat med legen, kunne i hvertfall senke skuldrene litt når man ser at det er hjelp der fremme! 😊 Lykke til til deg også - måtte julegaven over alle julegaver bli positiv test! 🤩🤞🏼 ————- PP9 - CD7 Usj, det var ikke noe hyggelig å føre opp PP9 kjente jeg! Men nå føler jeg meg litt mer klar og litt mer optimistisk på å begynne å teste etter EL om noen dager! Jeg vurderte lenge om jeg skulle droppe det, men tenker det kan være greit å ha stålkontroll på syklus fremover hvis det skulle bli sånn at vi ender opp på utredning? Så får jeg heller stramme opp psyken litt til underveis! Det som er både skummelt, morsomt og potensielt fantastisk er at hvis Flo slår til med sine forutsigelser har jeg IKM på julaften!! 😍 TENK om denne syklusen slår til, for en julegave! På den annen side håper jeg virkelig ikke jeg ruinerer julen med TR depping 😅 Satser på beste julegaven jeg har IKM på bursdagen min denne runden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 30. november 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 30. november 2021 22 hours ago, Fame said: Satser på beste julegaven jeg har IKM på bursdagen min denne runden Oi, så spennende! 🤩 Da får vi håpe på beste både julegaven og bursdagsgaven! Synes det må være både din og min tur snart nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #40 Del Skrevet 5. desember 2021 PP9 - CD 13 I dag skal jeg egentlig begynne å teste etter EL… men jeg vet ikke, har ingen symptomer på EL og har egentlig lite tro på denne pp’en nå. Lite aksjer og lite utsikter til aksjer pga diverse. Jeg er så lei av å være prøver ☹️ Fikk det glade budskap om nok et gravid vennepar i går. Føles ut som alle blir gravide og de er gjerne eldre enn oss og har vært sammen kortere tid enn oss. Også kommer gjerne oppfølgingsspørsmålet - og dere da? Og der sitter jeg og nipper til et glass vin jeg skulle ønske jeg ikke kunne ta og ønsker meg et hull i bakken å synke i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå