AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Ok, jeg er ovn-noob. Bor i en hybelleilighet med rør som leder til ovner. Sikkert olje eller vann som renner i rørene. Dette er nok koblet til et eller annet et annet sted i eneboligen, som jeg ikke disponerer. Det er skruknotter for å åpne og lukke. Vi (eneboligen) hadde tidligere oljefyr eller hva det heter, kom tankbil med olje og greier, men denne har blitt fjernet. Er dette gratis oppvarming (ikke mye varme i dette, men noe) for meg? Jeg har eget sikringsskap og i tillegg en strømmåler som står i en annen del av huset, men mine rør og ovner er vel neppe koblet til noe som berører meg økonomisk? Disse ovnene med denne væsken er faktisk min eneste oppvarming inntil videre. Prøver å vente med varmepumpa til det blir kaldere. Anonymkode: 874e4...cf5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Er det radiator du mener? Det er vann i de, om de er i bruk. Du må jo høre med huseier om de er i bruk, de kan ha gjort om oljefyren til pellets f.eks. Anonymkode: 0adbc...188
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det radiator du mener? Det er vann i de, om de er i bruk. Du må jo høre med huseier om de er i bruk, de kan ha gjort om oljefyren til pellets f.eks. Anonymkode: 0adbc...188 Sikkert radiator. Dette er en enebolig med to boenheter. De som bor i den andre, største delen, leier den delen av huset som en avdød tidligere utleier selv bodde i. Jeg håper at det er disse andre som belastes for dette, siden ting tyder på at kilden står inne hos dem, og at jeg er gratispassasjer. Det er vel ikke min egen varmtvannstank som er kilden? Er også en svær "dings" stående på utsiden av huset, som ble montert da jeg hadde problemer med varmtvannet (hadde varmtvann i et halvt minutt eller lignende), men ovnene og rørene inne hos meg er jo et veldig gammelt opplegg som trolig var koblet til oljefyren som har blitt fjernet. Vet ikke om denne "dingsen" ute er varmepumpe eller noe annet. Anonymkode: 874e4...cf5
stan Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Hva står det i leiekontrakten? Er oppvarming inkludert? Eller kostnadene fordelt på noe vis?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå