clyde Skrevet 24. oktober 2021 #141 Del Skrevet 24. oktober 2021 Honey Dew skrev (10 minutter siden): Han minner meg veldig om en annen x-blogger... Tenkte akkurat det samme da jeg leste artikkelen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. oktober 2021 #142 Del Skrevet 24. oktober 2021 clyde skrev (5 minutter siden): Tenkte akkurat det samme da jeg leste artikkelen. Dette er jo i en helt annen liga, da. Han her har faktisk makt til å knuse et menneske, både profesjonelt og personlig. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. oktober 2021 #143 Del Skrevet 24. oktober 2021 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): Dette er jo i en helt annen liga, da. Han her har faktisk makt til å knuse et menneske, både profesjonelt og personlig. Det er jeg enig i. Bloggeren er EB light, men ikke undervurder bloggeren, hun gjorde også en del skade. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 24. oktober 2021 #144 Del Skrevet 24. oktober 2021 clyde skrev (4 minutter siden): Det er jeg enig i. Bloggeren er EB light, men ikke undervurder bloggeren, hun gjorde også en del skade. Har ikke sett noe fra den kanten, er hun gått helt i hi? Det virker som mange mister fotfestet og får lett for å misbruke både makt og andre mennesker. Ære være de som kommer seg vekk fra disse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. oktober 2021 #145 Del Skrevet 24. oktober 2021 Janis1980 skrev (3 minutter siden): Har ikke sett noe fra den kanten, er hun gått helt i hi? Det virker som mange mister fotfestet og får lett for å misbruke både makt og andre mennesker. Ære være de som kommer seg vekk fra disse. Enig, dette er nok vanligere enn man tror! Jeg aner ikke, bare håper hun har sluttet med uærlig business og trakassering. Håper også hun lever et godt liv med ærlig arbeid og at hun har det bra nå 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 24. oktober 2021 #146 Del Skrevet 24. oktober 2021 Hvorfor er det ikke slått alarm tidligere egentlig? Trusler, falske anmeldelser, forliksrådsaker, rettssaker, og ikke minst de to stakkars au pairene. Her er det jo mange som må ha visst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 24. oktober 2021 #147 Del Skrevet 24. oktober 2021 Det kommer mer. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 24. oktober 2021 #148 Del Skrevet 24. oktober 2021 Dette er det verste jeg har lest om på lenge. Som alle andre sier, så er det verst med au-pairene. Det viser liksom akkurat hvordan han er. Det samme med tilsvarene hans i artikkelen. Tenk å få denne mannen etter seg. At han anmelder en for voldtekt, sender mailer til samarbeidspartnere, meldinger til familien ens. Det er jo terrorisering, og ale som har blitt utsatt for han har min sympati. Trøsten er kanskje at det som står igjen når støvet har lagt seg, er en ruinert mann som har ødelagt for seg selv i all framtid. Han kommer nok aldri til å komme i posisjon til å skade noen på denne måten igjen. Han framstår som en klovn, og Per Sundnes har jeg også mistet respekten for. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. oktober 2021 #149 Del Skrevet 24. oktober 2021 xemiliex skrev (9 minutter siden): Det kommer mer. Håper ikke han har kommet med flere falske anmeldelser, for det der var ekstremt drøyt. Og de stakkars au-pairene 😔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. oktober 2021 #150 Del Skrevet 24. oktober 2021 FruJohansen skrev (57 minutter siden): Nå er jo maktbalansen helt annerledes etter VG- oppslaget, og for første gang står EB ovenfor et apparat som er langt sterkere enn ham selv. Veldig spent på hvor historien løper videre etter dette. Erfaringsmessig vil personer som ham bare vente ut den negative oppmerksomheten, og så gå videre som om ingenting har skjedd når stormen har lagt seg. Men EB sin posisjon og modus operandi framstår i en egen liga, selv i sammenligning med "likesinndede", så bare tiden vil vise. Per Sundnes må komme på banen, om ikke annet for sin egen del. Helt enig. Dette er måten å møte mennesker som EB på. Jeg tipper at VG har jobbet med dette en god stund og at her ligger det nøye vurderinger bak. Makten er nå på de som har opplevd denne manageren sin side. Igjen; takk til VG og selvfølgelig de som har stått frem, det er så utrolig viktig! Og ja Per Sundnes burde komme på banen, han har mistet mye respekt her, antageligvis fortjent. Er sikker på at det kommer mer her nettopp fordi maktbalansen er forskjøvet. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 24. oktober 2021 #151 Del Skrevet 24. oktober 2021 Fra artikkelen i VG: « Sundnes har Bakke som manager og har tidligere være medeier i Motormouth. « Men på Proff, så står Sundnes oppført med en eierandel på 50%. Treg oppdatering på Proff ift eierskifte eller VG som blingser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 24. oktober 2021 #152 Del Skrevet 24. oktober 2021 Noen som vet hvem som er i stallen til EB nå? Og hvem som tidligere har vært, i tillegg til de som står fram i VG? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 24. oktober 2021 Populært innlegg #153 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Jobbermedbarn skrev (19 minutter siden): Helt enig. Dette er måten å møte mennesker som EB på. Jeg tipper at VG har jobbet med dette en god stund og at her ligger det nøye vurderinger bak. Makten er nå på de som har opplevd denne manageren sin side. Igjen; takk til VG og selvfølgelig de som har stått frem, det er så utrolig viktig! Og ja Per Sundnes burde komme på banen, han har mistet mye respekt her, antageligvis fortjent. Er sikker på at det kommer mer her nettopp fordi maktbalansen er forskjøvet. Den saken jeg kjenner best til, tok nesten 8 mnd å få på trykk. Det handler om at avisen er helt avhengig av å ha sitt på det tørre rent juridisk for å kunne gå så hardt ut mot en enkeltperson eller bedrift, uten å stå i fare for å ærekrenke eller urettmessig skade noens omdømme. Særlig når man har med personligheter som har voldsomme angrep som beste forsvar. Det er tungt å stå i konflikt med mennesker som dette. Det er lett å stå på utsiden og tenke at det er rart folk slipper unna så lenge, når så mange vet hva som foregår. Jeg har selv tenkt det, at man må ta kampen og stå opp for seg selv, alltid. Men når jeg har sett hva enkelte er i stand til å utsette andre for, har jeg større forståelse for hvor utmattende (og skremmende) det må være å skulle kjempe for sannheten. De mailene fra EB er noe av det drøyeste jeg har lest noensinne og jeg skjønner godt at det har tatt tid for de involverte å komme ut med det. Han går rett på folks innerste frykt og redsler, og sår tvil om ens egen evne til å bli trodd i en åpen konflikt. Det er helt vilt å lese. I tillegg disse truslene om økonomisk ruin, det må jo ha vært fullstendig ødeleggende for ofrenes psyke. Det er interessant å lese mailen fra John Chr Elden. Den er forbløffende lik en annen mail sendt fra samme kontor, i en helt annen sak, som også handlet om offentlige ærekrenkelser, men i influenserverden. Tro om advokat Elden skriver mange sånne i løpet av et år? De er åpenbart effektive, i all sin passiv- aggressive strategi og velmenende ordlyd. Endret 24. oktober 2021 av FruJohansen 59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 24. oktober 2021 #154 Del Skrevet 24. oktober 2021 FruJohansen skrev (2 minutter siden): Den saken jeg kjenner best til, tok nesten 8 mnd å få på trykk. Det handler om at avisen er helt avhengig av å ha sitt på det tørre rent juridisk for å kunne gå så hardt ut mot en enkeltperson eller bedrift, uten å stå i fare for å ærekrenke eller urettmessig skade noens omdømme. Særlig når man har med personligheter som har voldsomme angrep som beste forsvar. Det er tungt å stå i konflikt med mennesker som dette. Det er lett å stå på utsiden og tenke at det er rart folk slipper unna så lenge, når så mange vet hva som foregår. Jeg har selv tenkt det, at man må ta kampen og stå opp for seg selv, alltid. Men når jeg har sett hva enkelte er i stand til å utsette andre for, har jeg større forståelse for hvor utmattende (og skremmende) det må være å skulle kjempe for sannheten. De mailene fra EB er noe av det drøyeste jeg har lest noensinne og jeg skjønner godt at det har tatt tid for de involverte å komme ut med det. Han går rett på folks innerste frykt og redsler, og sår tvil om ens egen evne til å bli trodd i en åpen konflikt. Det er helt vilt å lese. I tillegg disse truslene om økonomisk ruin, det må jo ha vært fullstendig ødeleggende for ofrenes psyke. Det er interessant å lese mailen fra John Chr Elden. Den er forbløffende lik en annen mail sendt fra samme kontor, i en helt annen sak, som også handlet om offentlige ærekrenkelser, men i influenserverden. Tro om advokat Elden skriver mange sånne i løpet av et år? De er åpenbart effektive, i all sin passiv- aggressive strategi og velmenende ordlyd. Du vet hva de sier? Er du skyldig som f, så går du til Elden. Er det noe han er god på så er det å forsvare skyldige. Så tvil, slik at det virker som om klientene ikke er så skyldige likevel; f.eks Eirik Jensen, Fru Wara (Laila Bertheussen) m.fl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. oktober 2021 #155 Del Skrevet 24. oktober 2021 FruJohansen skrev (8 minutter siden): Den saken jeg kjenner best til, tok nesten 8 mnd å få på trykk. Det handler om at avisen er helt avhengig av å ha sitt på det tørre rent juridisk for å kunne gå så hardt ut mot en enkeltperson eller bedrift, uten å stå i fare for å ærekrenke eller urettmessig skade noens omdømme. Særlig når man har med personligheter som har voldsomme angrep som beste forsvar. Det er tungt å stå i konflikt med mennesker som dette. Det er lett å stå på utsiden og tenke at det er rart folk slipper unna så lenge, når så mange vet hva som foregår. Jeg har selv tenkt det, at man må ta kampen og stå opp for seg selv, alltid. Men når jeg har sett hva enkelte er i stand til å utsette andre for, har jeg større forståelse for hvor utmattende (og skremmende) det må være å skulle kjempe for sannheten. De mailene fra EB er noe av det drøyeste jeg har lest noensinne og jeg skjønner godt at det har tatt tid for de involverte å komme ut med det. Han går rett på folks innerste frykt og redsler, og sår tvil om ens egen evne til å bli trodd i en åpen konflikt. Det er helt vilt å lese. I tillegg disse truslene om økonomisk ruin, det må jo ha vært fullstendig ødeleggende for ofrenes psyke. Det er interessant å lese mailen fra John Chr Elden. Den er forbløffende lik en annen mail sendt fra samme kontor, i en helt annen sak, som også handlet om offentlige ærekrenkelser, men i influenserverden. Tro om advokat Elden skriver mange sånne i løpet av et år? De er åpenbart effektive, i all sin passiv- aggressive strategi og velmenende ordlyd. Jepp, det kan være vanskelig å forstå for de som ikke har kjennskap til slike mennesketyper. For oss som selv har følt det på kroppen derimot… Det er så gjenkjennbart det som blir presentert i VG… En og en er man sjanseløs, sammen derimot … 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 24. oktober 2021 #156 Del Skrevet 24. oktober 2021 Inkognitoher skrev (1 minutt siden): Du vet hva de sier? Er du skyldig som f, så går du til Elden. Er det noe han er god på så er det å forsvare skyldige. Så tvil, slik at det virker som om klientene ikke er så skyldige likevel; f.eks Eirik Jensen, Fru Wara (Laila Bertheussen) m.fl Hehe, ja jeg vet. Spesiell kredit å få på seg, selv for en advokat. Nå har jeg heldigvis ikke utstrakt erfaring selv med advokater, men disse brevene fra Elden er virkelig finurlig formulert. De er en gigantisk trussel, pakket inn i dryppende falsk omsorg for den anklagede. (Liksom; vi prøver bare å finne ut hva som er skjedd og ber ydmykt om din hjelp til å avklare de faktiske forhold) De gir seg uttrykk for å være ute i konfliktdempende ærend, samtidig som det er helt åpenbart at målet er å true seg til fred. Stråmannen på slutten av brevet til hun fotografen er jo helt ubetalelig; fint om du kan avstå fra å sjikanere min klient ytterligere liksom, til vi har funnet ut hvordan vi best kan loppe deg for ære og mynt. Herregud. 46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 24. oktober 2021 #157 Del Skrevet 24. oktober 2021 FruJohansen skrev (22 minutter siden): Hehe, ja jeg vet. Spesiell kredit å få på seg, selv for en advokat. Nå har jeg heldigvis ikke utstrakt erfaring selv med advokater, men disse brevene fra Elden er virkelig finurlig formulert. De er en gigantisk trussel, pakket inn i dryppende falsk omsorg for den anklagede. (Liksom; vi prøver bare å finne ut hva som er skjedd og ber ydmykt om din hjelp til å avklare de faktiske forhold) De gir seg uttrykk for å være ute i konfliktdempende ærend, samtidig som det er helt åpenbart at målet er å true seg til fred. Stråmannen på slutten av brevet til hun fotografen er jo helt ubetalelig; fint om du kan avstå fra å sjikanere min klient ytterligere liksom, til vi har funnet ut hvordan vi best kan loppe deg for ære og mynt. Herregud. Han kan dette! 🙂 Lang erfaring. Og hvis man er på en veldig tynn juridisk is, så er dette virkemidlene. En annen advokat ville kanskje avstå? Rett og slett be klienten søke hjelp et annet sted enn i jussen. Advokaten gjør seg jo her til en nyttig idiot for klienten - eventuelt at han er slu for å kunne tjene mest mulig, samt at det ligger god PR i å ha profilerte klienter; all PR er god PR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Advvenn Skrevet 24. oktober 2021 #158 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Håper han tar lærdom av dette. Endret 24. oktober 2021 av Advvenn Angrer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 24. oktober 2021 Populært innlegg #159 Del Skrevet 24. oktober 2021 altius skrev (2 timer siden): Rart VG ikke har prøvd å få Sundnes i tale. Sånn umiddelbart virker han som en feiging. De har det, og Sundnes har svart: – Ble det diskutert og vedtatt i styremøtet i Motormouth i 2017 at man skulle varsle Kim Wigaards arbeidsgivere og samarbeidspartnere om at han var under politietterforskning og/eller anmeldt for voldtekt? – Ja, det stemmer, skriver Sundnes i en e-post. Lurer fælt på hvordan den samtalen foregikk? Bakke: -Du Per, hva tenker du om å ødelegge livet til han der Wigaard? Sende ut en drittpakke, med falske anklager, til absolutt alle i livet hans, slik at karrieren hans faller i grus og venner og familier vender han ryggen? Per: -Det synes jeg er en glimrende ide, Erland! Kjør på! Jeg kan ikke komme på en eneste formildende omstendighet for hvorfor Per Sundnes har godkjent dette stuntet, men håper han har en kjempegod forklaring. Kanskje Bakke holdt bestemoren hans som gissel, eller noe... Forøvrig er det vanvittig ironisk at Erland Bakke har sendt ut drittpakker om Wigaard basert på påstander. Under Ørjan Burøe-avsløringene hevdet han igjen og igjen at Burøe var uskyldig, for han var ikke dømt. 65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 24. oktober 2021 #160 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Felis skrev (7 minutter siden): De har det, og Sundnes har svart: – Ble det diskutert og vedtatt i styremøtet i Motormouth i 2017 at man skulle varsle Kim Wigaards arbeidsgivere og samarbeidspartnere om at han var under politietterforskning og/eller anmeldt for voldtekt? – Ja, det stemmer, skriver Sundnes i en e-post. Lurer fælt på hvordan den samtalen foregikk? Bakke: -Du Per, hva tenker du om å ødelegge livet til han der Wigaard? Sende ut en drittpakke, med falske anklager, til absolutt alle i livet hans, slik at karrieren hans faller i grus og venner og familier vender han ryggen? Per: -Det synes jeg er en glimrende ide, Erland! Kjør på! Jeg kan ikke komme på en eneste formildende omstendighet for hvorfor Per Sundnes har godkjent dette stuntet, men håper han har en kjempegod forklaring. Kanskje Bakke holdt bestemoren hans som gissel, eller noe... Forøvrig er det vanvittig ironisk at Erland Bakke har sendt ut drittpakker om Wigaard basert på påstander. Under Ørjan Burøe-avsløringene hevdet han igjen og igjen at Burøe var uskyldig, for han var ikke dømt. Kanskje Per Sundnes har avtalt med VG om å stå fram i eget oppslag? Jeg tror det. Han har sluppet alt for billig unna - så langt. Ikke bare til VG å være, men generelt. Tror også at han nylig har solgt seg ut av Motormounth siden Sundnes fortsatt står som en av to eiere på Proff. Endret 24. oktober 2021 av Inkognitoher Korrektur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå