Gå til innhold

Kjendismanager Erland Bakke

Hummingbird2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Felis skrev (26 minutter siden):

"Bakke forsvares av advokat Ellen Holager Andenæs."

Hvor ble det av Elden?

Elden er jo klaget inn for Advokatforeningens disiplinærutvalg for rot i rolleforståelsen sin slik @CecilieX linker til over: https://www.vg.no/rampelys/i/8Q7BGA/john-christian-elden-klaget-inn-til-disiplinaerutvalget-i-kjendismanager-sak  Håper Eldens lefling for alt som minner om kjendissaker smaker skikkelig råttent denne gangen. Jeg har ikke glemt forordet til Elden i den mildt sakt misvisende bloggerboken til en klient for noen år siden. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kavorka skrev (42 minutter siden):

Leste også dette, skikkelig gladnyhet. Da er det bare å håpe på dom, hvor han må gjøre opp for sine ugjerninger. At rettferdigheten seirer til slutt.

Tenk alle livene han har rassert og prøvd ødelagt.

På tide «kjendismanageren» får smake sin egen medisin.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (46 minutter siden):

Elden er jo klaget inn for Advokatforeningens disiplinærutvalg for rot i rolleforståelsen sin slik @CecilieX linker til over: https://www.vg.no/rampelys/i/8Q7BGA/john-christian-elden-klaget-inn-til-disiplinaerutvalget-i-kjendismanager-sak  Håper Eldens lefling for alt som minner om kjendissaker smaker skikkelig råttent denne gangen. Jeg har ikke glemt forordet til Elden i den mildt sakt misvisende bloggerboken til en klient for noen år siden. 

Tilsvaret hans til VG er jo rimelig bastant og hånlig:

– Jeg gleder meg til å lese klagen.

– Det foreligger ingen interessekonflikt her.

Til å være så skråsikker på sin egen uskyld var han jammen rask til å droppe (nok en) klient. I denne saken er både VG og en velrenommert advokat på saken, hvordan fungerer det når ingen går han i sømmene? Jeg lurer virkelig på hvor mange klienter han rævkjører, bare fordi han kan.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra VG-saken det er linket til:

"En siktelse betyr at politiet mener det er grunn til å mistenke vedkommende for et lovbrudd og innebærer at den mistenkte får utvidede rettigheter, som innsyn i straffesaken.

Det betyr ikke at politiet mener det er bevist at den mistenkte har begått en forbrytelse. Det blir først avgjort når politiet ved slutten av etterforskningen enten henlegger saken eller tar ut tiltale."

Det var da voldsomt så varsomt de trør her, da?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mikrobe skrev (Akkurat nå):

Er vel søksmål på gang. :sarkasme:

Med tanke på tidligere mønstre fra Bakke regner jeg det som sannsynlig at han saksøker alle som omtaler dritten han har drevet med. Han har allerede anmeldt VG for brudd på privatlivets fred. Det er pinlig å være vitne til

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 minutter siden):

Med tanke på tidligere mønstre fra Bakke regner jeg det som sannsynlig at han saksøker alle som omtaler dritten han har drevet med. Han har allerede anmeldt VG for brudd på privatlivets fred. Det er pinlig å være vitne til

Man bør vel få saksøke au pairene sine i fred? Spesielt når man taper alle søksmål. #flaut.Det er ikke billig med designerklær og marmorplater altså, så her gjelder det å spare inn der man kan. Gratis au pair hjelper veldig på. 

Tenke seg til å betale for de som passer barn og vasker designerklær feil. #jatilgratisaupairkostehvadetkostevil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til Mads Hansen som var tøff nok til å slå tilbake! Og han kommenterte det jo sjøl, i det første oppslaget, at han tenker på de som ikke har hatt nok ressurser til å kunne slå tilbake tidligere. 

• Liker 46
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (På 16.12.2021 den 15.05):

Æsj, Elden er så vemmelig (sitat fra artikkelen nevnt over" – Jeg gleder meg til å lese klagen.

:roll:

Forstår ikke at noen kan stole på en slik advokat😬

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Forstår ikke at noen kan stole på en slik advokat😬

Han er den siste jeg ringer om jeg har behov for advokat! Uansett type sak. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, solmåneogstjerner said:

Skjønner heller ikke hvorfor han har enda en ny advokat nå, Elden har jo tydeligvis nettopp levert anmeldelse mot VG på hans vegne og nå har han en ny kjent advokat i denne siktelsen mot seg. I saken mot fotografen fra VG brukte han en annen advokat igjen, og det samme i saken(e) mot Au-Pairene. Hvorfor i alle dager gjør han det. Noen som har en logisk forklaring? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Licorne skrev (1 time siden):

Skjønner heller ikke hvorfor han har enda en ny advokat nå, Elden har jo tydeligvis nettopp levert anmeldelse mot VG på hans vegne og nå har han en ny kjent advokat i denne siktelsen mot seg. I saken mot fotografen fra VG brukte han en annen advokat igjen, og det samme i saken(e) mot Au-Pairene. Hvorfor i alle dager gjør han det. Noen som har en logisk forklaring? 

At advokatene skjønner litt de også? At de ser helheten? For hver enkelt sak er jo en ting, men når man ser det hele under ett så blir jo ting rimelig klart. 

Ang Elden så har han (eller Bakke) nok tenkt at det er lurest at han holder seg unna gitt klagen. Og det er nok riktig. Men tviler sterkt på at denne manageren har noen lys fremtid uansett. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Lurer på orm det er hett rundt øra på EB siden FB profilen hans ikke lengre er synlig....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (På 21.12.2021 den 22.22):

første jeg ringer. dyktig, hyggelig og morsom fyr. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SidFernwilter skrev (På 12.1.2022 den 1.05):

første jeg ringer. dyktig, hyggelig og morsom fyr. 

Ja, han er en hyggelig fyr, og kanskje dyktig for folk som blar opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (8 timer siden):

Ja, han er en hyggelig fyr, og kanskje dyktig for folk som blar opp.

advokathjelp er dyrt. det er også sånn at du får det du betaler for. jeg forventer ikke at JC skal være rimelig, jeg forventer bare at jeg skal få resultat. det kan være utrolig dyrt å ha den dårligste advokaten i en tvist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (På 12.1.2022 den 1.03):

Lurer på orm det er hett rundt øra på EB siden FB profilen hans ikke lengre er synlig....

FB-siden til Motormouth er heller ikke å finne, samt at nettsiden er ikke-fungerende. Men nå hadde de vel ikke mer enn litt over 500 følgere på en FB-side som var lite oppdatert, så kanskje ikke så rart de legger den ned. Men ser ut som han prøver å legge seg under radaren, ja. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...