Gå til innhold

Vaske seg for mye nedentil og bak

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest at man ikke bør vaske seg for mye med såpe nedentil blant annet pga fare for soppinfeksjon. Hva med bak? Kan det få noen konsekvenser om man vasker seg for mye eller bruker for mye såpe?

Nå spør jeg vel egentlig rett og slett hvordan man skal vaske seg nedentil og hvilke konsekvenser det kan få om man vasker seg feil eller for voldsomt..

Anonymkode: 2bada...532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva fasiten er jeg, men jeg har aldri brukt såpe nedentil, bare vann,  men bruker vanlig dusjsåpe bak. Hadde sopp en gang for 10 år siden. 

Anonymkode: f0ac0...0a6

Skrevet

Man skal være forsiktig med å bruke såpe i underlivet for å ikke forstyrre pH-balansen. Jeg bruker intimvask på vulva uten problemer, men noen får soppinfeksjoner av dette også. Her må du prøve deg fram. Greit å nevne at ingenting skal inn i vagina, ikke intimsåpe eller vann. 

Du kan fint bruke såpe i rumpa. Kanskje greit å bruke intimsåpe her også, ettersom det er såpass nærme underlivet. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om noen som ikke bruker såpe av noe slag 🥴🤢🤮

Anonymkode: 7eed3...c69

Skrevet

Redigere meg selv der hvis det kan misforstås, ikke såpe inni

Anonymkode: 7eed3...c69

Skrevet

Bruk intimsåpe bak, men aldri såpe rundt vulva eller inn i vagina. Den er selv rensende.

Anonymkode: e43ff...fcf

Skrevet

Husk på at samme hvor riktig man vasker seg, så hjelper det ikke så mye hvis man har en partner som ikke vasker seg riktig. F.eks. bruker vanlig såpe i stedet for intimvask, ikke skyller ordentlig.

Anonymkode: 4a95b...8f7

Skrevet

Vagina er selvrensense, og vulva har slimhinner.

Det er et delikat område, som ikke tåler for mye. Noen kan fint bruke et såpestykke på hele kroppen og ha det helt fint, mens andre får sopp bare de ser intimsåpe 😅

Om du prøver deg frem, ville jeg gått for intimsåpe. Det finnes ikke slimhinner rundt anus, men det er en liten vei mellom der og til der du finner slimhinner, og for noen er det som kan renne nedover nok for å forstyrre floraen. Derfor intimsåpe, og du trenger ikke mye. Anbefaler deg å prøve deg frem. For vi er ikke alle like :) 

Jeg bruker kun varmt vann, har nok problemer til å begynne med med vagina, vulva ol, såpe gjør det bare verre 😅 bet at man blir slaktet på kg for å si at man ikke bruker såpe, men man får rare blikk ute blant folk om man tar seg til skrittet også (for å klø) 😅😂 så da tar jeg heller en støyt anonymt her på kg.

Anonymkode: a9345...f2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har lest at man ikke bør vaske seg for mye med såpe nedentil blant annet pga fare for soppinfeksjon. Hva med bak? Kan det få noen konsekvenser om man vasker seg for mye eller bruker for mye såpe?

Nå spør jeg vel egentlig rett og slett hvordan man skal vaske seg nedentil og hvilke konsekvenser det kan få om man vasker seg feil eller for voldsomt..

Anonymkode: 2bada...532

Vasker meg 1-2 ganger daglig i skrittet...bruker såpe med lav ph der nede. Vasker raskt i underlivet og mer nøye i ræven. 

Anonymkode: 93eb0...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...