Gå til innhold

Morsomme opplevelser i helsetjenesten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere noen artige historier fra besøk hos legen, tannlegen, gynekologen, fysioterapeuten eller lignende? 

Kom med dem her. Alltid morsomt å høre historier. 

Anonymkode: 64788...70c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, faktisk!

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Ja, faktisk! 

Jeg var ung og usikker, og hadde litt komplekser for at brystene mine var for små. Jeg spurte fastlegen om det var noe jeg kunne gjøre for å få dem større. Hun ler, snur seg mot pcen, og utbryter plutselig høyt: «DU MÅ BLI GRAVID». 

Der og da ble jeg faktisk litt sur for at hun lo av meg da jeg spurte om hvordan jeg kunne få større pupper, men nå ler jeg bare av det. Og de har vokst, helt uten at jeg har tatt inn noe silikon eller blitt gravid. ;) 

😂😂

Skrevet

Ei venninne skulle til gynekolog. Hun hadde aldri vært hos gynekolog og var veldig nervøs. Gynekolog sa hun skulle kle av seg. Hun kledde av seg alt 😳

Anonymkode: 5ae50...8b0

• Liker 14
Skrevet

Tannlege: «gjør det vondt?» 

venninne: «mhm!» 

tannlege; «men det er litt godt også?» 

venninne: «ja!» 

venninne i bilen på tur hjem ringer meg; «😂😂😂»

Anonymkode: a85d8...904

• Liker 7
Skrevet

Jeg var mye inn og ut av sykehus som liten, og han som var overlege med hovedansvar for barna på avdelingen (voksne og barn på samme avdeling) var virkelig ikke flink med mennesker, og spesielt ikke med barn. Men han var en vanvittig dyktig lege. Den ene dagen jeg skulle på kontroll hos han hadde han tydeligvis fått tilsnakk for hvordan han oppførte seg overfor barna, og det var så tydelig at han prøvde å skjerpe seg. Enda tydeligere var det at han var ekstremt ukomfortabel med det.

Under den ene undersøkelsen kom en sykepleier inn for å hente noe, og da følte han tydeligvis at han måtte vise at han kunne være ålreit også, for da avbrøt han undersøkelsen, dro meg med inn på et kontor og tok bilder av hånda mi med kopimaskinen, alt uten å si et ord. Etter å ha kopiert sikkert 20 ark med hånda mi på dro han meg inn på undersøkelsesrommet igjen mens han gjentok "dette var moro, dette var skikkelig moro" som om han prøvde å overbevise seg selv om at det var gøy.

Foreldrene mine var godt kjent med han og syntes hele greia var superkomisk, men vi tenker stadig vekk på hvordan det hadde endt om det var en annen unge han begynte å kopiere hånda på. :fnise:

Anonymkode: dd2ab...421

• Liker 16
Skrevet

Jeg var kanskje åtte år, og måtte ta noen blodprøver i forbindelse med et legebesøk. Nåler har aldri vert en favoritt, jeg var kjempenervøs og på gråten. Så legen fant ut at han skulle synge for meg; "Don't worry, be happy" ☺️ Da gikk det litt bedre.

• Liker 6
Skrevet

Jeg var hos gynekologen for å ta celleprøve, og mens gynekologen rotet rundt inni meg så diskuterte han politikk med seg selv.

Han kjeftet ut i luften om Høyre og Erna Solberg, og hvor  skakkjørt dette landet er med Høyre politikk. Han gjorde det muligens for å gjøre meg mindre nervøs, men det var samtidig utrolig vittig😃

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville ta silikon og reiste på klinikken og snakka med legen. Han bare "du vil se skikkelig dust ut med silikon", etterfulgt av "ring meg etter du får barn, jeg ga opp en operasjon til + 20k".

Får jeg barn og brystene går til helvete så vet jeg hvem jeg ringer.

Anonymkode: 65083...6b7

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde en minifettklump under huden og den var plagsom, så fastlegen brukte noe lokalbedøvende og skjærte bort klumpen. 
Etterpå ville han vise met hvor stor den var og at ble skikkelig nerdete og sånn over hvor mange mm den var og at han aldri hadde noe lignende. 

jeg bare jatta med. Sikkert spennende for ham, helt uintressant for meg!

• Liker 4
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (8 timer siden):

Jeg var kanskje åtte år, og måtte ta noen blodprøver i forbindelse med et legebesøk. Nåler har aldri vert en favoritt, jeg var kjempenervøs og på gråten. Så legen fant ut at han skulle synge for meg; "Don't worry, be happy" ☺️ Da gikk det litt bedre.

😂Rett lege på rett sted👍

• Liker 1
Skrevet
Tough cookie skrev (7 timer siden):

Jeg var hos gynekologen for å ta celleprøve, og mens gynekologen rotet rundt inni meg så diskuterte han politikk med seg selv.

Han kjeftet ut i luften om Høyre og Erna Solberg, og hvor  skakkjørt dette landet er med Høyre politikk. Han gjorde det muligens for å gjøre meg mindre nervøs, men det var samtidig utrolig vittig😃

😂😂Da hadde jeg daua av latter

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville ta silikon og reiste på klinikken og snakka med legen. Han bare "du vil se skikkelig dust ut med silikon", etterfulgt av "ring meg etter du får barn, jeg ga opp en operasjon til + 20k".

Får jeg barn og brystene går til helvete så vet jeg hvem jeg ringer.

Anonymkode: 65083...6b7

For en fantastisk lege! Sånne skulle vi hatt flere av!!

Anonymkode: de9cc...1d2

• Liker 11
Skrevet

Ts her. 

Første gang jeg var tok celleprøve var jeg 18 år. Driiit nervøs og jeg klarte ikke å slappe av. 
Da var jeg hos legen min, en bestemt godt voksen dame. 
Mens jeg spente alle muskler som var kjørte hun spekelet inn skjeden min. 
og før jeg rakk å tenke så mye sa hun: så putter jeg en finger inn her: og kjørte en finger langt oppi ræva på meg.

Fy og flate jeg skvatt . Etterpå tenkte jeg at det var min første og siste GU. 

Men jeg har glist mye av dette i etterkant, og synes jeg ser mitt eget tryne når den fingeren kommer.

CE11F5BC-59A2-48E8-9543-EB69CDA907E8.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Her var det ikke mye morsomt gitt😏

Anonymkode: b62b7...ccb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her var det ikke mye morsomt gitt😏

Anonymkode: b62b7...ccb

Jeg synes at historien om hun som var hos gynekologen som kjeftet og diskuterte med seg selv om Høyre politikk mens han utførte celleprøve, var morsom 😄

Anonymkode: 99322...cfc

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en føflekk som legen fjernet, underveis begynner han "oi oiiii oioioi du Sækreter, kom og se!" Jeg bare "hæ hva, hva er det, Er det KREFT??" og han bare "neinei" mens han babler legespråk til assistenten sin. 

Det viser seg at han laget et så dypt krater at han fikk med nesten hele rota inntakt, og så skulle han vise den til meg, den var så ekkel og rar, hele opplevelsen og det å se den gjorde meg hvit og på nippet til å kaste opp. Han virket snurt og sa "ikke alle setter pris på å se dette nei". Har ledd mye av det i ettertid! 

Anonymkode: 7186f...9d4

• Liker 3
Skrevet

Morsomt er det vel ikke, men jeg har vært hos flere fysioterapeuter opp igjennom årene og lagt igjen noe penger der. Det eneste jeg har fått igjen for det er noen treningsøvelser som jeg like gjerne kunne skrevet ut selv gratis på nettet. Aldri mer. 

Anonymkode: c3759...145

• Liker 2
Skrevet

Da sønnen min var 5 år fikk han verk i en finger. Da vi kom til legen spurte han min sønn om hvor han hadde vondt. Min sønn svarte at det var stygge fingeren. Den litt aldrene legen så veldig forvirret ut og spurte "hva er stygge fingeren?" hvor etter min sønn viser legen langfingeren på den stygge måten.

Anonymkode: 6077f...56e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har en veldig morsom fastlege, og det har vært noen lattermilde øyeblikk innimellom 😅

Første gang jeg var gravid, la jeg på meg veldig mye, og da jeg kom på siste kontroll før fødselen, åpnet han begge dobbeldørene inn til kontoret sitt, dirigerte med armene, og laget "bip-bip-bip"-lyder, som når lastebiler rygger :ler: 
Jeg var drittlei av å være gravid, og spurte han "når kommer denne ungen ut"? Da la han hendene sine på magen min, som om den var en krystallkule, og sa "på tirsdag". Sånn går det når man stiller dumme spørsmål :ler: 

En annen gang skulle han ta celleprøve, og mens jeg lå der med beina i været, fortalte han en morsom historie. Jeg lo så fælt at spekulumet spratt ut! Kan trygt si at vi lo godt begge to da :ler: 

Anonymkode: efdaf...2a7

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...