AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg sliter med søvn og depresjon/angst. Dette plager meg til tider og jeg får ikke sove. Går rundt som en mumi. Kan lege skrive ut sovetabletter? Finnes det pakninger med 7 eller 14 stykker? Jeg vil bare bruke det for å komme meg litt på beina igjen. 4 uker er for mye. Jeg er ganske ung. Har ikke fylt 21 år enda. Anonymkode: 47963...79a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg sliter med søvn og depresjon/angst. Dette plager meg til tider og jeg får ikke sove. Går rundt som en mumi. Kan lege skrive ut sovetabletter? Finnes det pakninger med 7 eller 14 stykker? Jeg vil bare bruke det for å komme meg litt på beina igjen. 4 uker er for mye. Jeg er ganske ung. Har ikke fylt 21 år enda. Anonymkode: 47963...79a Det er bare å gå til legen så skriver hen ut innsovningsmedisiner. Er legen vanskelig så finner du annen lege som er snill slik at du får medisinene. Anonymkode: 59a89...73e 1
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Snakk med legen din. Du får kanskje noe mildt i første omgang for å se om det fungerer. De liker ikke å skrive det ut (selv går jeg daglig på innsovningstabletter eller så sovner jeg ikke). Forsøk å bruk dem kun i kort tid! Anbefaler ikke kjøret jeg er på for å sovne.
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Circadin er et forslag du kan spørre om. Det er det jeg har erfaringer med at leger helst vil skrive ut. Du kan lese om det her: https://www.felleskatalogen.no/medisin/circadin-neurim-547516
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 7 minutter siden, Fireflies said: Snakk med legen din. Du får kanskje noe mildt i første omgang for å se om det fungerer. De liker ikke å skrive det ut (selv går jeg daglig på innsovningstabletter eller så sovner jeg ikke). Forsøk å bruk dem kun i kort tid! Anbefaler ikke kjøret jeg er på for å sovne. Jeg har fått melatonin og noe annet men liten effekt. Så det kan hende jeg er heldig å kan få sterkere midler i denne omgang. Takk for forslag som du ga. Vet du om sterkere tabletter kan komme i mindre pakning? Jeg er veldig desperat for å sove og tror det er lettere å spørre om minst mulig pakning en enn resept på en mnd's forbruk. Anonymkode: 47963...79a
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fått melatonin og noe annet men liten effekt. Så det kan hende jeg er heldig å kan få sterkere midler i denne omgang. Takk for forslag som du ga. Vet du om sterkere tabletter kan komme i mindre pakning? Jeg er veldig desperat for å sove og tror det er lettere å spørre om minst mulig pakning en enn resept på en mnd's forbruk. Anonymkode: 47963...79a Jeg får imovane, tror man kan få det i 10-pakning. Det er et B-preparat og det er nok ikke sikkert legen vil gi deg det fordi det er vanedannende. Det beste er at du bestiller legetime, håper du får kontroll på søvnen så snart som mulig, det er ikke morsomt å slite med det.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 6 minutter siden, Fireflies said: Jeg får imovane, tror man kan få det i 10-pakning. Det er et B-preparat og det er nok ikke sikkert legen vil gi deg det fordi det er vanedannende. Det beste er at du bestiller legetime, håper du får kontroll på søvnen så snart som mulig, det er ikke morsomt å slite med det. Takk for svar. Søvn er helt avgjørende for meg og min tilstand. ❤️ Anonymkode: 47963...79a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Det er heldigvis mange gode medisiner der ute. Snakk med legen din. Lykke til Anonymkode: 1b537...2db 1
Elumi Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Dersom du er redd for å bli avhengig kan du avtale med lege å kun få skrevet ut en halv pakke fra apoteket f.eks, så holder de av til legen eventuelt skriver ny resept. Det gjør legene og apoteket her hvertfall.
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Søvn er helt avgjørende for meg og min tilstand. ❤️ Anonymkode: 47963...79a Forstår det. Snakk med legen, så finner han/henne det som er best for deg og din situasjon. Håper det er forbigående! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 4 minutter siden, Elumi said: Dersom du er redd for å bli avhengig kan du avtale med lege å kun få skrevet ut en halv pakke fra apoteket f.eks, så holder de av til legen eventuelt skriver ny resept. Det gjør legene og apoteket her hvertfall. Er ikke redd for å bli avhenging men jeg trodde bare det kunne være lettere å få resept hvis det ikke inneholdt mer en nødvendig. Jeg skal prøve å sende melding til legen i morgen Anonymkode: 47963...79a
Minlillelykke Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har gått på vallergan i 20 år med kjempe god effekt. Nå heter vel vallergan alizememasin. Imovane fikk jeg en gang, vil aldri ta de igjen. Så lett å bli avhengig av de
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er ikke redd for å bli avhenging men jeg trodde bare det kunne være lettere å få resept hvis det ikke inneholdt mer en nødvendig. Jeg skal prøve å sende melding til legen i morgen Anonymkode: 47963...79a Leger vil helst skrive ut minst mulig. Bare si hvilken du fikk sist og at de ikke fungerte, så ser legen etter noe annet som kan hjelpe deg.
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 Minlillelykke skrev (11 minutter siden): Jeg har gått på vallergan i 20 år med kjempe god effekt. Nå heter vel vallergan alizememasin. Imovane fikk jeg en gang, vil aldri ta de igjen. Så lett å bli avhengig av de Hvordan er Vallergan? Som jeg skriver så har jeg gått på imovane en god stund, men jeg vet jo at det ikke er bra for meg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 Vallergan er det verste jeg har prøvd. Så kraftig hangover dagen etter at første gang trodde jeg at jeg hadde fått hjerneslag. Slet med å få frem ord og følte meg ikke som meg selv. Ga opp Vallergan til slutt. I tillegg synes jeg det var lite effektivt. Imovane derimot har jeg god erfaring med, sovner raskt og ingen hangover dagen etter. Føler meg som meg selv. Bruker det sjelden, kun i perioder det er krise. Anonymkode: 7723e...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har tatt immovane i kriseperioder men klarer ikke sove så mange timer med dem. Circadin har null effekt på meg. Quetapin er min favoritt! Ellers kan jeg faktisk også anbefale sånne oransje søvnbriller om du vil prøve noe litt annet. Anonymkode: eee1b...bf9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vallergan er det verste jeg har prøvd. Så kraftig hangover dagen etter at første gang trodde jeg at jeg hadde fått hjerneslag. Slet med å få frem ord og følte meg ikke som meg selv. Ga opp Vallergan til slutt. I tillegg synes jeg det var lite effektivt. Imovane derimot har jeg god erfaring med, sovner raskt og ingen hangover dagen etter. Føler meg som meg selv. Bruker det sjelden, kun i perioder det er krise. Anonymkode: 7723e...3e6 Enig! Vallergan fikk jeg grusomt hangover av også.. Zoombie neste dag og følte meg nesten ruset :(. Imovane kjenner jeg ingenting av neste dag :). Brukte dette i en periode for noen år siden, men har klart å kutte det ut og brukes bare i veldig sjeldne tilfeller. Anonymkode: e9dd8...60f
Minlillelykke Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 Fireflies skrev (13 timer siden): Hvordan er Vallergan? Som jeg skriver så har jeg gått på imovane en god stund, men jeg vet jo at det ikke er bra for meg. Jeg liker den veldig godt. Jeg sovner raskt og sover godt igjennom hele natten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå