Gå til innhold

Charlie og sjokoladefabrikken

Anbefalte innlegg

Gjest en mamma
Skrevet

Er filmen skremmende for en (snart) 4 år gammel jente?

Lurer på om vi skal ta en tur på kino i dag.

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha med deg en treåring på kino??

Skrevet

Fordi barnas far ikke har ferie denne uken og jobber. Kan ikke akkurat la henne være alene mens jeg tar turen på kino med de eldre barna. Hun vet hva kino er! Hun hadde reagert om det bare var de andre som fikk gå.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg vil tro at den blir i skumleste laget for en 3-4-åring. Du vil vel ikke skremme ungen?

Skrevet
Jeg vil tro at den blir i skumleste laget for en 3-4-åring. Du vil vel ikke skremme ungen?

Enig!

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke! Hallo!!! :roll:

Som du kanskje forstår, så var hensikten med spørsmålet akkurat om dette var en film som ville skremme henne. DET ønsker jeg ikke! Jeg har aldri sett filmen hverken denne eller originalen, det er nettopp derfor jeg spør her.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville nok ikke ha tatt med en som ikke har fylt 4 år på denne filmen.

Skrevet
Jeg ville nok ikke ha tatt med en som ikke har fylt 4 år på denne filmen.

Ikke jeg heller...

Skrevet

Jeg synes filmen har dystre undertoner, det skjer ganske skumle ting med de slemme barna, familien til Charlie bor svært fattigslig, mye av dette tror jeg kan sette igang fantasien til en treåring på mye mer skumle måter enn vi voksne kan forestille oss.

Jeg ville ikke tatt med en så lita jente på den filmen, nei.

Skrevet

Det sier seg vel selv når aldresgrensen er 7 år??

Skrevet

Det sier seg egentlig ikke helt selv. Jeg ville ikke tatt med 4-åringen min på Charlie, men hun har f.eks sett Nemo, og så vidt jeg husker er det 7-årsgrense på den også. (Mulig jeg tar feil)

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Jeg ville generelt ikke tatt med et så lite barn på kino - uavhengig av film.

Dette handler om at det å gå på kino er ganske så skremmende i seg selv. Man sitter i et mørkt rom, det er et digert lerret, alt som foregår der blir mye mer intenst enn om man sitter hjemme foran en tv-skjerm.

I tillegg syns jeg man kan ta litt hensyn til andre.... En så liten unge vil som regel ikke sitte i ro i to timer, iallfall ikke om det ikke er meget fengende. Da blir det bråk og uro, man må kanskje gå ut etc.

Jeg har vært på barnefilm noen ganger hvor jeg - med min egen da 6-åring - syntes det var slitsomt pga alle de som insisterer på å ta med seg veldig små barn på kino.

Litt på siden av hvorvidt filmen i seg selv er for "skummel" men jeg mener likevel det er noe å ta med i betraktning!

Gjest LoisLane
Skrevet

Enig med deg, Sissi! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal dra med seg barn som er altfor små for filmen. Og kino gir et mye mer voldsomt inntrykk enn å se på film hjemme.

Skrevet

Helt enig at en 4 åring er altfor liten til å se denne filmen. Den var skummel!!

Skrevet

Så nettopp denne filmen igår på kino. Trodde jeg skulle bli en mannevond barnehater etter det besøket. Vi så orginalen kl. 21 og tenkte at det er sent nok slik at kinoen ikke er overfyllt med barn. Bak oss satt det 3 voksne og 3 barn. Den yngste kan ikke vært eldre enn 4-5 år og spurte hele tiden hva som skjedde, og hva som ble sagt. Det var også tydelig at ungen kjeda seg da han begynte å sparke i stolryggen og lage rare lyder. Jeg ble irritert på ungen, men direkte sint på foreldrene som nærmest satt å diskuterte seg i mellom om hvor bra denne filmen var og at nå skulle dem endelig få se den.

Ok, da fikk jeg ut litt frustrasjon, men det er et lite poeng her også. Barn som er såpass unge har ingenting på den filmen å gjøre. Tim Burton har regissert den, og det er tydelig. Dersom noen har sett andre Burton-filmer vil man se at den har dystre undertoner, samt til tider noe makabre tolkninger av hva som står i en evnt. bok.

Nei, jeg tror nok filmen ville vært litt for skremmende 3-4 åring. Egentlig rart at man i det hele tatt vurderer det.... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...