Gå til innhold

Hårtap av vektnedgang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liten bak historie: fikk første barn i begynnelsen av året. Gikk fra 116kg til 86kg på 8 mnd med trening og kostholdsendring. Forstått det slik at etter en graviditet fjerner kroppen håret på hodet pga hormon endringer, og at det kan virke som man røyter MYE. Men mitt faller ikke fra rota, det knekker når jeg børster det, selv når jeg ikke bruker rettetang og hår produkter som hårspray osv. Ser ut som at noen har gått rundt hårlinjen med kjøkkensaks å lekt seg. Kan dette komme av vektnedgangen? Evt hva kan jeg gjøre for å styrke håret? Stygt redd for å miste alt hår slik at det knekker til kort lengde. Tilleggsinfo: har ikke farget eller gjort noe med håret slik at det skades. Var nylig klipt hos frisør 3 mnd før fødsel. Så har ikke tuklet med det slik at det med vilje blir ødelagt. 

Anonymkode: d3572...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk proteininntak og alt av vitaminer og mineraler. Lavere næringsinntak kan forekomme om man ikke spiser variert mens man går ned i vekt. 

Anonymkode: 2889f...68b

• Liker 1
Skrevet

Når en går ned i vekt er hår, hud og negler det som kroppen prioriterer sist. Jeg har hatt to svangerskap, og en slankeoperasjon bak meg-jeg har vært nesten skalla tre ganger. Håret vokser alltid ut igjen. 

Anonymkode: 3ad1f...809

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg mister i perioder helt utrolig masse hår. Det meste har kommet tilbake igjen, men litt snaut rundt vikene og hårfestet er det nok blitt🙈😅

Noen slipper mye hår på en gang, da kan man få en hel krans av babyhår som stikker ut til alle kanter🙈 heldigvis vokser det ut igjen etterhvert da👍

Kan være greit å sjekke b vitaminer om du ikke har gjort det. 

Gjest brødskalle
Skrevet

Er nok for lite protein, eller for lavt inntak av enkelte vitaminer, ja. Dess mindre du spiser, dess mer påpasselig må du være med at du spiser næringsrik mat. Er halve kaloribudsjettet i løpet av en dag sjokolade eller annet magefyll, så kan du raskt bli lav på vitaminer og proteiner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...