Gå til innhold

Ta influensa vaksine eller ikke?


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Fått tilbud om influensa vaksine, men er veldig usikker om jeg skal ta den eller ikke. Har aldri tatt den før, har heller ikke hatt influensa på mange år. 

Men har hørt influensaen i år er veldig kraftig. 

Noen inne her som skal ta den? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

Fått tilbud om influensa vaksine, men er veldig usikker om jeg skal ta den eller ikke. Har aldri tatt den før, har heller ikke hatt influensa på mange år. 

Men har hørt influensaen i år er veldig kraftig. 

Noen inne her som skal ta den? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Selvfølgelig skal du ta den. Både for din egen skyld, men også for de som ikke kan ta den. Jeg har akkurat tatt min. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie-Ann skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal du ta den. Både for din egen skyld, men også for de som ikke kan ta den. Jeg har akkurat tatt min. 

Selvfølgelig er ikke det en selvfølge at alle bare selvfølgelig skal ta den.

Anonymkode: bf628...8dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie-Ann skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal du ta den. Både for din egen skyld, men også for de som ikke kan ta den. Jeg har akkurat tatt min. 

Er influensavaksinen anbefalt for alle nå? Jeg har aldri tatt den, men det er ikke for å være vrang. Jeg trodde den bare var anbefalt for risikogrupper og de som jobber med risikogrupper. Hvis alle bør ta den så skal jeg selvfølgelig ta den jeg også. 

Anonymkode: 5f156...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bivirkninger er vanlig av årets influensavaksine?

Anonymkode: 9ec04...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er influensavaksinen anbefalt for alle nå? Jeg har aldri tatt den, men det er ikke for å være vrang. Jeg trodde den bare var anbefalt for risikogrupper og de som jobber med risikogrupper. Hvis alle bør ta den så skal jeg selvfølgelig ta den jeg også. 

Anonymkode: 5f156...238

Den er ikke anbefalt for alle, det er riktig som du sier om risikogrupper osv. Men det svares til en bruker som har fått tilbud om vaksinen. Siden personen har fått tilbud er hen sannsynligvis i en av disse gruppene.

Anonymkode: dc984...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er så rart at den ikke blir anbefalt til alle i Norge.

Anonymkode: 4b1e8...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den. 

Ikke for egen del, men for å begrense smitten i samfunnet. Og har aldri hatt bivirkninger, annet enn litt øm arm samme dag. 

Anonymkode: 7c6ee...012

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er ikke anbefalt for alle, det er riktig som du sier om risikogrupper osv. Men det svares til en bruker som har fått tilbud om vaksinen. Siden personen har fått tilbud er hen sannsynligvis i en av disse gruppene.

Anonymkode: dc984...8e8

Men det er første gangen vedkommende har fått dette tilbudet.

 

Jeg hadde ikke tatt den med mindre jeg var i risikogruppen, eventuelt om jeg jobbet med sårbare mennesker.

Anonymkode: ca11b...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilke bivirkninger er vanlig av årets influensavaksine?

Anonymkode: 9ec04...3f8

Ingen i år :) 

Spurte legen og noen hadde fått noe, samt har tatt den sel vog kjenner flere som har tatt den.

Anonymkode: bf628...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den er ikke anbefalt for alle, det er riktig som du sier om risikogrupper osv. Men det svares til en bruker som har fått tilbud om vaksinen. Siden personen har fått tilbud er hen sannsynligvis i en av disse gruppene.

Anonymkode: dc984...8e8

Mange arbeidsplasser tilbyr dette, og betaler privat. Hos meg vaksineres et tresifret antall unge og friske mennesker hvert år. 

Setter bare opp vaksinestasjon på et møterom i 2 dager. Og sparer med det mange, mange tusen på sykefravær. 

Anonymkode: 7c6ee...012

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er influensavaksinen anbefalt for alle nå? Jeg har aldri tatt den, men det er ikke for å være vrang. Jeg trodde den bare var anbefalt for risikogrupper og de som jobber med risikogrupper. Hvis alle bør ta den så skal jeg selvfølgelig ta den jeg også. 

Anonymkode: 5f156...238

Jeg har alltid titt den via jobb. ikke i riskogruppe (bortsett fra da jeg var gravid)

Anonymkode: 4c266...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg er helsepersonell, derfor jeg har fått spørsmål om å ta den. Fått spørsmål før også, jeg har bare aldri valgt å ta den. 

Har tatt korona vaksinen, så er ikke det at jeg er vaksine motstander  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig er ikke det en selvfølge at alle bare selvfølgelig skal ta den.

Anonymkode: bf628...8dc

Jo, det er en selvfølge hvis du får tilbud om å ta den. Er en grunn til at man får tilbudet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Ts her. Jeg er helsepersonell, derfor jeg har fått spørsmål om å ta den. Fått spørsmål før også, jeg har bare aldri valgt å ta den. 

Har tatt korona vaksinen, så er ikke det at jeg er vaksine motstander  

Jeg mener at alle helsepersonell burde vært pålagt til å vaksinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...