AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #21 Skrevet 23. oktober 2021 Her hadde jeg mistanke lenge. Men fikk aldri skolen med på laget siden hun der satt stille, var stille, grei nok sosialt og var skoleflink. På ungdomskolen begynte det å gå verre etter et års tid. Kravene ble større og dermed også kravene til konsentrasjon. Læreren greide da endelig å se at jo, hun slet med å konsentrere seg og fordype seg. Hun kunne starte med en oppgave og ikke greie å sette seg skikkelig inn i hva oppgaven gikk ut på og dermed svare feil. Ellers kunne hun bli frustrert og ikke vite hvor hun skulle begynne. Så med følgeskriv fra skolen og henvisning fra lege til bup gikk det et par tre mnd så var hun utredet for adhd. Medisiner fungerte dessverre ikke på henne. Men hun fikk god tilrettelegging på skolen med mindre grupper osv og kom seg gjennom ungdomskolen og vgs. Jeg fortalte en av lærerene hun hadde på barneskolen at hun hadde fått diagnosen adhd og de fikk helt hakeslipp! Det hadde de aldri trodd om den stille rolige jenta. Så adhd og jenter oppdages ikke så lett som med gutter. Min jentes hyperaktive del går på fikling med blyant, fingre, plukke på klær og dirre med foten. Mye av det er ikke så synlig og hun har holdt mye inni seg for så å klikke i vinkel da hun kom hjem. Anonymkode: ac6d2...023 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå