Gå til innhold

Helt ærlig, bruker du tanntråd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg er nødt til å bruke det hver dag. Tennene mine står tett inntil hverandre - har ikke mellomrom mellom tennene. Jeg fikk en del hull i tennene som tenåring, men har ikke fått flere hull etter at jeg begynte å bruke tanntråd. Tanntråd er minst like viktig som tannpuss vil jeg si 

Anonymkode: 871c2...460

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hver eneste dag, flere ganger om dagen. Ubehagelig å gå rundt med noe mellom tennene og tennene føles mye renere.

Anonymkode: 5eed0...40c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begynte med det som voksen og bruker det hver kveld. Fikk ingen hull lenger, plutselig. Tenk det, tannlegen hadde et poeng. :P Bruker easy flosser, får ikke til noe annet.

Anonymkode: 5b5b0...200

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Fuglen skrev (9 timer siden):

Ja, hver kveld. Bruker silketanntråd som er komposterbar, og kaster den i komposten

Næh, finnes det?😍 Hvor kjøper du det?

Anonymkode: 305f7...086

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, ellers tror jeg typen hadde stukket 😅

Anonymkode: 4fa9f...1fa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bruker aldri tanntråd med mindre jeg kjenner at noe sitter mellom tennene. 

Husker skoletannlegen sa da jeg var 10-12 at jeg måtte bruke det for å ikke få hull mellom tennene. 35 år senere har jeg fortsatt ikke hatt et eneste hull i tennene. 

Men man burde nok bruke det, ja. 

Anonymkode: c4565...f65

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, hver kveld, og ellers ved behov. Bruker også fluorskylling hver kveld. Har bare hatt ett hull på mine 46 år, og minimalt med tannsten😊

Anonymkode: 9b94a...48e

Hvilken fluorskyll bruker du?:)

Anonymkode: 194ba...537

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hver kveld og ellers ved behov. Først tanntråd, så listerine munnskyll, så tannpuss og til slutt mellomromsbørste. Har periodontitt selv om jeg alltid har vært nøye med renhold. 

Anonymkode: 47caa...e81

Mulig du har feil teknikk på børsting og/eller tanntråden da. Søk opp på YouTube hvordan det gjøres.

Anonymkode: 194ba...537

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja bruker de engangs med tanntråd samt mellomromsbørster  1-2 g i uka + fluorskyll hver kveld.  Hadde likevel et digert hull nå nettopp. 

Anonymkode: 13ce6...baa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DundreMilfin

Ja, i to dager før jeg skal til tannlege 🤣 vil jo ikke lyve når hun skal spørre meg om jeg har brukt tanntråd 😁

Anonymkode: 90e10...a26

🤣🤣🤣

Jeg får SYKT lett hull - aldri opplevd null hull hos tannlege på nye besøk. Mye skyldes dårlig tannlegejobb hvor fyllinger ikke er lagt kompakt nok 🙃

Så jeg bruker tanntråd 2 ganger daglig+fluorskyll. Gjør jeg det ikke kvadruples antall hull ganger med tusen. 

Nå har jeg Invisalign og må pusse tenner/bruke tanntråd eller tilsvarende hver gang jeg har spist. Sååååå....4-5 ganger daglig 🙈

Bruker Tepekoster hele etter hvert måltid utenom kveld hvor jeg bruker tanntråd. 

Nå tror jeg mest jeg har pusseskader 😅

Men etter denne runden med pussing/tanntråd etter hvert måltid synes jeg følelsen av å la være er superekkel - jeg er blitt vant til å være squeeky clean og alltid ha mintpust. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DundreMilfin
Fuglen skrev (10 timer siden):

Ja, hver kveld. Bruker silketanntråd som er komposterbar, og kaster den i komposten

Hvilket merke er dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg bruker mellombøsrster flere dager i uka, og fluorskyll en til to ganger om dagen, tanntråd bare en gang i uka. Og nå vurderer jeg å sløyfe tanntåden helt: https://www.iflscience.com/health-and-medicine/theres-very-little-evidence-that-flossing-actually-works/

Har ikke hatt hull på minst tjue år.

Anonymkode: fc322...3c3

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Selvfølgelig. Ikke bruke tanntråd? Æsj!!

Anonymkode: 34cac...215

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, men ikke hver dag. Og så går det av og til noen perioder der jeg ikke gjør det. 

Anonymkode: a7e5b...4c4

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...