Gå til innhold

Must haves for kattunge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mistet nylig en av mine katter (påkjørt 😭) og er på utkikk etter en ny venn for min andre katt. Hun er da innekatt og adoptert via en organisasjon. Det skal sies at hun er usikker på mennesker og trives best med andre katter, og det er derfor jeg ønsker en ny venn til henne. Hun er fortsatt ung og veldig leken av seg, og jeg har vært i kontakt med samme organisasjon for adopsjon av en ungkatt/kattunge. 

Jeg adopterte alle mine i ung voksen alder så det er lenge siden jeg har hatt en skikkelig kattunge. Fikk anbefalt en kattunge av de jeg snakket med, da min gjenværende katt er veldig ung i oppførsel. 

Er det noen reale must haves for kattunger utenom det helt ordinære? Tar gjerne også anbefalinger til tørrfor osv. Vet jo at kattunger ofte har eget for men har ikke peiling på hvilket merke jeg burde gå for. Den jeg bruker til men "voksne" har ikke kattunge versjon. 

Har en haug leker fra før og kattestativ x 2 men sier ikke nei takk til anbefalinger der heller. 

Anonymkode: 7c580...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til våre kattunger har vi brukt Royal Canin Kitten (både tørrfor og våtfor). Litt leker er også fint, trenger ikke være avansert.

Vi kjøpte sele og bånd til kattunger, så vi kunne ha dem ute etter hvert som de ble litt eldre, men ikke var store nok til å gå alene ute ennå. 

Kattesikre huset ditt litt ekstra, for kattunger klatrer på alt og er overalt 😅

Anonymkode: 99588...385

Skrevet

Det er samme greier som til eldre katter :)

Sele hvis du vil ta den med ut før den er gammel nok til det som bruker over sier. De skal ikke gå fritt ute før de er nesten 1 år. Fint å øve litt i sele men ikke en absolutt nødvendighet :)

Egen kattemat opp til de er 1 år, kjøp en fra dyrebutikk. Vi ga vår litt forskjellig men for det meste ga vi Bozita Kitten siden den er grain-free.

Vi måtte kjøpe sånne chip-feeders til våre katter siden den eldste hele tiden stjal maten til den yngste og omvendt, men vi har noen veldig matglade, litt overvektige og frekke katter så det er jo ikke sikkert alle trenger dette. 

Anonymkode: af2bf...7cb

Skrevet

Siden den må være inne første tiden må du ha en kattekasse forresten, mulig du ikke har det nå om du har utekatt fra før. Anbefaler sand fra EverClean :) 

Av leker liker jo katter forskjellig men vår likte godt sånn plast-tunnel-bane med ball oppi/inni som kan dyttes rundt da han var kattunge, og sånn kattetunnell som de kunne løpe gjennom.

Anonymkode: af2bf...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...