Gå til innhold

Rabdomyolyse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt dette, hvor fort etter økten fikk dere symptomer og hva var de? 

Gjorde en rabdo-idiot-tabbe i dag og trente for hard styrke (kun bein) etter å ikke ha trent skikkelig siden februar 2020. Kroppen har vært igjennom svangerskap og ja, er dvask og utrent rett og slett. Er forberedt på et helvete med støle bein noen dager nå, men selv nå 3 timer etter økten kan jeg knapt løfte beina når jeg går for jeg er så ødelagt og gelé 🤣🙈 årets kronidiot. 

Anonymkode: 43335...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du uvel, hoven og urinen skifter farge, er det dårlige tegn. Vanlig støl kan være svært smertefullt det også. 

Anonymkode: d588a...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes ganske idiotisk ut å ha en hel treningsøkt kun for beina når du er fullstendig utrent.

Som den over her sier, om du får mørk urin og hovner opp bør du oppsøke hjelp. Mest sannsynlig har du ikke presset deg nok til å få rabdomyolyse, men pass på å drikk nok nå. Så bør du heller tilpasse treningen til ditt nivå neste gang.

At du allerede er veldig stiv etter få timer er ikke ensbetydende med at du har en påbegynnende rabdomyolyse-tilstand.

Anonymkode: 671ae...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel veldig mye til (heldigvis) for å pådra seg dette, så forhåpentligvis slipper du unna. Lett å bli ivrig, men prøv å begrense deg litt og tren for guds skyld variert fremover!

Anonymkode: 1088c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...