Gå til innhold

Mensen og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Hvordan klarer dere å jobbe mens dere har mensen? Jeg er både kvalm, har vondt og er allmänt uvell. Tar ibux og det hjelper, og spiser minipiller. Jeg går jo på jobb når jeg har mens, men er extremt sliten under passet. Har dere Noen tips?:) 

Anonymkode: 4a592...bed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags jobb man har, men jeg bare godtar at jeg er litt mindre hyggelig og produktiv de første dagene. Nå har jeg kontorjobb, så jeg kommer lett unna med det. Jeg pleier også å si ifra at jeg ikke føler meg helt 100% og det respekterer folk. Føler det er bedre at jeg sier ifra enn at jeg bare virker sur 😂

• Liker 2
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg får i tillegg ekstrem hodepine i noen dager. Må også opp min 3 ganger på natta for å skifte i 2-3 dager og sliter da med å sovne igjen pga smerter. Går rundt i ca 3 dager og føler meg skikkelig syk. Bruker naproxen,,ibux og paracet.

Jobber som pedagogisk leder på småbarnsgruppe og må være 100% pålogget. Det går på et vis, men er langt fra optimalt

Anonymkode: d7e97...9e1

• Liker 1
Skrevet
Zooey skrev (29 minutter siden):

Det kommer vel litt an på hva slags jobb man har, men jeg bare godtar at jeg er litt mindre hyggelig og produktiv de første dagene. Nå har jeg kontorjobb, så jeg kommer lett unna med det. Jeg pleier også å si ifra at jeg ikke føler meg helt 100% og det respekterer folk. Føler det er bedre at jeg sier ifra enn at jeg bare virker sur 😂

Tenkte mer på sånn serviceyrke og fysisk jobb. Ofte socialt :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg får i tillegg ekstrem hodepine i noen dager. Må også opp min 3 ganger på natta for å skifte i 2-3 dager og sliter da med å sovne igjen pga smerter. Går rundt i ca 3 dager og føler meg skikkelig syk. Bruker naproxen,,ibux og paracet.

Jobber som pedagogisk leder på småbarnsgruppe og må være 100% pålogget. Det går på et vis, men er langt fra optimalt

Så Naproxen kan fungere bettre än ibux?:) merker også att sukker speciellt sjoklade kan hjelpe :) 

Skrevet
Zooey skrev (39 minutter siden):

Ja det er klart man kan si ifra. Men føler meg så emitionell og uvell. Blir fort svett og det går jo å jobba. Men finnes det ikke noe som kan ta vekk allt så man er normal 😅

Skrevet

Maks dose naproxen gjør så jeg funker sånn nogenlunde

Anonymkode: a54dc...358

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så Naproxen kan fungere bettre än ibux?:) merker også att sukker speciellt sjoklade kan hjelpe :) 

Ja, stor forskjell. Prøv Naproxen, du. :)  

Anonymkode: 8e396...179

Skrevet

Jeg fungerer helt klart dårligere de to første dagene. Nå er jeg så heldig at jeg jobber på kontor, så jeg kan trekke meg tilbake. Men jeg har også kundekontakt og må ta meg sammen ved telefoner og møter. Smerter, blødninger, sliten, hodepine. Nei, det er ikke gøy.

Naproxen skal virke enda bedre enn Ibux. Men hormonprevensjon virker aller best, om man tåler det. Jeg ble anbefalt hormonspiral.

Anonymkode: ecdfc...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg fungerer helt klart dårligere de to første dagene. Nå er jeg så heldig at jeg jobber på kontor, så jeg kan trekke meg tilbake. Men jeg har også kundekontakt og må ta meg sammen ved telefoner og møter. Smerter, blødninger, sliten, hodepine. Nei, det er ikke gøy.

Naproxen skal virke enda bedre enn Ibux. Men hormonprevensjon virker aller best, om man tåler det. Jeg ble anbefalt hormonspiral.

Anonymkode: ecdfc...2a5

Kanske kaffe kan hjelpe ? Kom på det nå. Drikker ikke Ellers kaffe. 😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanske kaffe kan hjelpe ? Kom på det nå. Drikker ikke Ellers kaffe. 😍

Fast magen er jo allrede ur funktion så kanske må på Do konstant da 😂 uff asså virker ikke som det finns noe magi 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff dette låter ikke gøy…. Fy faen asså. :(

Skrevet

Har ikke vondt, men jeg jobber som lærer og har 8 minutter pr dag til å skifte tampong. Jeg blør en tampong hver 1/2 time, så du skjønner selv at det er utfordrende. 

Anonymkode: ff7d7...def

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke vondt, men jeg jobber som lærer og har 8 minutter pr dag til å skifte tampong. Jeg blør en tampong hver 1/2 time, så du skjønner selv at det er utfordrende. 

Anonymkode: ff7d7...def

Menskopp! Blør ut en tampong i løpet av 30 min selv. Menskoppen skylles hver 12.time uten stress

Anonymkode: a54dc...358

Skrevet

Jeg må ta naproxen så fort jeg merker at noe er på gang, venter jeg til jeg har vondt, da sliter jeg... Kaster opp, kaldsvetter og det "svartner" om jeg står oppreist. Kunne aldri jobbet i den tilstanden, men kjenner kroppen min godt og vet sånn ca når jeg må begynne å ta smertestillende. Som oftest kommer mensen samme dag eller dagen etter. 

Anonymkode: 01f12...f7c

Skrevet

Jeg merker ingenting til at jeg har mensen bortsett fra en liten blødning, så ikke noe problem å jobbe.

Anonymkode: 375c8...931

Skrevet

Anbefaler hormonspiral dersom du ikke har tenkt å bli gravid med det første.. Jeg har hatt store problemer tidligere i livet med smerter under mensen. Kvalme, magesmerter, svimmel osv. begynte på hormonspiral og etter et par mnd med småblødninger forsvant mensen totalt. Den (og alle smertene) har vært borte siden, og nå har jeg brukt hormonspiral i 7 år👍

Skrevet

prøv å ta litt jerntilskudd (enten kun jern eller multivitamin) når du har mensen. mange mister såpass mye blod at de er i underskudd. for lite jern gjør at man får mindre energi/føler seg mer utmattet,og da har man og mindre toleranse for smerter etc.for meg hjelper det masse 😊

Anonymkode: 250ac...f44

Skrevet

Jeg er ufør. Men den første dagen blir jeg skikkelig syk. Bor på do den dagen, uansett hva jeg gjør. Har kramper fra 4 timer, til et helt døgn. Ingenting hjelper.

av og til må jeg spy også, når krampene blir så kraftige at jeg blir kvalm. Hadde jeg hatt jobb, måtte jeg gått hjem den dagen. Ellers hadde jeg bare ligget på gulvet på arbeidsplassen, og okkupert doen for alle kollegene. Hadde vært mer i veien enn til nytte for å si det sånn.

Anonymkode: dad83...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...