Gå til innhold

Bruke driva gipsanker på ny?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har festet inn gipsplugg, og skal nå helst fjerne det som nå er opphengt og henge opp noe annet. Vil jeg kunne bruke hullet/pluggen som er i veggen til nytt oppheng? Altså, ikke skru pluggen ut, men bruke de slik de er i veggen på ny? https://www.clasohlson.com/no/Gipsplugg-med-skrue/p/40-9228?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=C

Anonymkode: 772b8...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter på denne.

Anonymkode: 772b8...f88

Skrevet

Ja det kan du, så lenge du bruker den skruen/skruestørrelsen som hører til ankeret.  :)

Anonymkode: dbfdd...531

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det, med samme skrue i pluggen. 

Men noen ganger når jeg har tatt ned noe, har hele ankeret fulgt med ut av veggen. Kanskje jeg ikke hadde festa det riktig i utgangspunktet da, eller var for utålmodig da jeg skrudde ut. 

Anonymkode: 66d4e...d55

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gjort det, med samme skrue i pluggen. 

Men noen ganger når jeg har tatt ned noe, har hele ankeret fulgt med ut av veggen. Kanskje jeg ikke hadde festa det riktig i utgangspunktet da, eller var for utålmodig da jeg skrudde ut. 

Anonymkode: 66d4e...d55

Får du ut et gipsanker fra en vegg, så har du definitivt montert det feil. Da er ikke baksiden ekspandert.

Anonymkode: f20cf...9c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Får du ut et gipsanker fra en vegg, så har du definitivt montert det feil. Da er ikke baksiden ekspandert.

Anonymkode: f20cf...9c2

Pluggen i linken er en gipsplugg med selvskjærende gjenger, ikke en av de ekspanderende typene. 

Anonymkode: 50ef6...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...