Gå til innhold

Hvorfor kaster vi ikke søppel i vulkaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en grunn til at vi ikke kaster søppel i vulkanene rundt om i verden? Det ville bli nesten umiddelbart karbonisert og bare blitt lava, ikke sant?

Anonymkode: feede...706

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er så langt å gå..

Anonymkode: 1bc01...b5d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er så langt å gå..

Anonymkode: 1bc01...b5d

Gå?

Søppel kjøres rundt hele tiden. Kjør de til vulkaner, istedenfor dynga.

Skrevet

Morsomt spørsmål! Det burde jo kunne være et alternativ på steder hvor det er åpne vulkaner. Problemet er kanskje at det ikke bare er å kjøre bort til kanten...

Anonymkode: 6a549...3c9

• Liker 11
Skrevet

Snodige greier... jorden er jo full av vulkaner med lett tilgjengelige åpne kratre.

Anonymkode: 641b1...db6

• Liker 3
Skrevet

De søppeltømmerne hadde fått bra risikotillegg tenger jeg 🙈 

Anonymkode: abdca...b5e

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De søppeltømmerne hadde fått bra risikotillegg tenger jeg 🙈 

Tenker**

Skrevet

Søppel blir jo allerede brent i ganske stor skala, så hvorfor frakte det helt til en vulkan? Det er neppe kostnadseffektivt. 

Anonymkode: 0f2d2...3b8

• Liker 8
Skrevet

Hadde vært kjekt med en vulkan i nærheten for å bli kvitt isopor, det er et herk å bli kvitt.

Anonymkode: 5771a...cb1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det en grunn til at vi ikke kaster søppel i vulkanene rundt om i verden? Det ville bli nesten umiddelbart karbonisert og bare blitt lava, ikke sant?

Nei det meste av søplet ville ikke blitt til lava..😂🙈..

Hvorfor skal en bruke enorme mengder diesel på å kjøre søppel til de få aktive vulkanene som finnes på jorda?....Bare for at søpla skal brenne på samme måte som i en lokal forbrenningsovn...?

Skrevet
ABM skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal en bruke enorme mengder diesel på å kjøre søppel til de få aktive vulkanene som finnes på jorda?....Bare for at søpla skal brenne på samme måte som i en lokal forbrenningsovn...?

Men tollen er jo så lav på Island?

Skrevet
ABM skrev (14 minutter siden):

Hva blir det til da?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva blir det til da?

Det samme som ved vanlig forbrenning..helt avhengi av hva det er en brenner...noe reagerer med oksygenet og nitrogenet i luften og går opp i atmosfæren..f.eks CO2 og NOX...

Andre ting blir igjen som aske...karbon, silikater, svovelforbindelser, sulfater og mye, mye mer.....metaller smelter og renner ned i bånn av brennkaret/ vulkanen..

Endret av ABM
Skrevet (endret)

Nei, vulkaner er forbeholdt jomfruer og supportere av Manchester United. (Ofte er dette de samme menneskene)

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Skrevet
ABM skrev (6 timer siden):

Det samme som ved vanlig forbrenning..helt avhengi av hva det er en brenner...noe reagerer med oksygenet og nitrogenet i luften og går opp i atmosfæren..f.eks CO2 og NOX...

Andre ting blir igjen som aske...karbon, silikater, svovelforbindelser, sulfater og mye, mye mer.....metaller smelter og renner ned i bånn av brennkaret/ vulkanen..

Haha, nå forstår jeg 😆 Du ble trigget fordi jeg forvekslet lava/magma 😆 Makan til kverulering.

Sluttresultatet blir det samme, søppelet forsvinner 🙂 

Skrevet

Det ville nok forurense veldig mye. Forbrenningsanlegg filtrerer og renser avgassen sin for å ikke slippe ut tungmetaller. Det er ikke så lett på en vulkan. 

• Liker 8
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (På 21.10.2021 den 19.47):

Det ville nok forurense veldig mye. Forbrenningsanlegg filtrerer og renser avgassen sin for å ikke slippe ut tungmetaller. Det er ikke så lett på en vulkan. 

Men vulkaner forurenser allerede enormt. Å brenne et lass med søppel der vil være som å spytte i havet.

Anonymkode: d91bb...3f6

Skrevet
Michaelhe skrev (På 21.10.2021 den 12.44):

Nei, vulkaner er forbeholdt jomfruer og supportere av Manchester United. (Ofte er dette de samme menneskene)

Heyyyy! Jeg protesterer vilt og uhemmet. Så langt unna jomfru man kan komme, OG ManUnited til I die :hjerte: Må være en Poolshit som påstår sånn :P 

Hvor er forresten nærmeste vulkan? Har noe skrot i boden jeg skulle kvittet meg med. 

Anonymkode: 2048d...a80

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 10.46):

Haha, nå forstår jeg 😆 Du ble trigget fordi jeg forvekslet lava/magma 😆 Makan til kverulering.

Sluttresultatet blir det samme, søppelet forsvinner 🙂 

Det er jo du som kverulerer! 🙃

Anonymkode: c33af...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...