Gå til innhold

Walkingpad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst på tredemølle hjemme, men har ikke plass. Vurderer å kjøpe en walkingpad, men vil gjerne høre litt erfaringer. Tenkte på den som kan løpes på (opp til 10 km i timen)

Anonymkode: cdb4a...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nylig fått den i hus. Er per nå ingen jogger, men jeg får fint gått hurtig i 40min på den, i stedet for å sitte i sofaen mens jeg ser på TV. Hvilket er veldig bra, da trening ikke er noe jeg er glad i, så da får jeg meg en god økt mens jeg gjør det jeg foretrekker å bruke fritiden min på.

Verste delen var for svake meg å få den opp trappa, da de ikke bærer inn. Ble til at jeg «trillet» den firkanta eska opp trappa 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosi skrev (3 timer siden):

Jeg har nylig fått den i hus. Er per nå ingen jogger, men jeg får fint gått hurtig i 40min på den, i stedet for å sitte i sofaen mens jeg ser på TV. Hvilket er veldig bra, da trening ikke er noe jeg er glad i, så da får jeg meg en god økt mens jeg gjør det jeg foretrekker å bruke fritiden min på.

Verste delen var for svake meg å få den opp trappa, da de ikke bærer inn. Ble til at jeg «trillet» den firkanta eska opp trappa 😅

Oki, takk for svar! Går den fort nok til at man får jogget også? Synes jogging er grei trening, men er midt i småbarnsfasen så det blir ikke så ofte og bor i bergen 🌧️ 
 

en stor vanlig tredemølle i stuen har vi ikke lyst på + er altfor tung å flytte hvis vi får gjester. Går det greit å flytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enot10 skrev (9 timer siden):

Oki, takk for svar! Går den fort nok til at man får jogget også? Synes jogging er grei trening, men er midt i småbarnsfasen så det blir ikke så ofte og bor i bergen 🌧️ 
 

en stor vanlig tredemølle i stuen har vi ikke lyst på + er altfor tung å flytte hvis vi får gjester. Går det greit å flytte den?

Om 10km er hastighet du jogger i så skal det gå bra ja. Har belastningsskade så jeg kan ikke jogge uten at knær og ankler ryker rimelig fort, så får ikke testet. 
Fikk flyttet den greit fra der jeg satte den sammen til der den står nå, er hjul på den så gikk greit. 

Endret av Rosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til jogging. Funker fint, men ser for meg at dersom jeg virkelig skulle forbedret løpehastighet og lignende hadde den blitt for dårlig med tanke på maxfart og null helling. 

Men til mitt bruk er den ypperlig. Klarer fint å ta litt intervaller på den også jeg. Synes det er behagelig å loffe avgårde i 8,5 km/t og noen minutter innimellom med 10. Da er jeg god og svett og får skaffet meg masse pai som jeg trener etter. 

Jeg klapper den sammen etter bruk og triller den bak en gardin i stua sånn at den nesten ikke synes til daglig. Dersom det er større behov for opprydning (type selskap eller lignende) triller jeg den på gjesterommet. Går helt fint å trille den rundt, men tror absolutt en trapp gjør det hakket mer problematisk. 
 

Min walking pad har gjort at jeg har kunnet fortsette å jogge selv med en mann som jobber mye kveldsskift. Når ungene er lagt tar jeg meg en løpetur foran TVen. 

Anonymkode: d5aa1...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker den til jogging. Funker fint, men ser for meg at dersom jeg virkelig skulle forbedret løpehastighet og lignende hadde den blitt for dårlig med tanke på maxfart og null helling. 

Men til mitt bruk er den ypperlig. Klarer fint å ta litt intervaller på den også jeg. Synes det er behagelig å loffe avgårde i 8,5 km/t og noen minutter innimellom med 10. Da er jeg god og svett og får skaffet meg masse pai som jeg trener etter. 

Jeg klapper den sammen etter bruk og triller den bak en gardin i stua sånn at den nesten ikke synes til daglig. Dersom det er større behov for opprydning (type selskap eller lignende) triller jeg den på gjesterommet. Går helt fint å trille den rundt, men tror absolutt en trapp gjør det hakket mer problematisk. 
 

Min walking pad har gjort at jeg har kunnet fortsette å jogge selv med en mann som jobber mye kveldsskift. Når ungene er lagt tar jeg meg en løpetur foran TVen. 

Anonymkode: d5aa1...fb4

Tusen takk for svar! Høres perfekt ut til mitt bruk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat inn min. Foreløpig veldig fornøyd, selv om jeg sleit litt med montering og bæring. Hvordan får jeg fjernkontrollen til å virke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mwanafunzi skrev (3 timer siden):

Jeg fikk akkurat inn min. Foreløpig veldig fornøyd, selv om jeg sleit litt med montering og bæring. Hvordan får jeg fjernkontrollen til å virke? 

Fant det ut selv, med litt styr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Enot10 said:

Da er en walkingpad bestilt! Håper jeg blir fornøyd 

Har tenkt å bestille en selv. Sikkert veldig grei måte å få trent på nå når det er begynt å bli mørkt og kaldt ute. 

Vet ikke helt hvilke jeg skal kjøpe og hvilke pris som jeg skal gå for. Men tror jeg vil ha en som går i minst 10 km/ h hastighet. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bestilte toppmodellen som har toppfart på  15 km/t og er permanent innstilt på 4% stigning. Walkinpad K15. Spent på teste ut  noen med erfaringer med den? Den var på tilbud til 9990 eller hva det var på black November. Står at normalpris er 15000. 

Anonymkode: e0ee4...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Jeg tror det er bare dritt for ordentlig løpetrening.

Tredemøller blir bedre med:

-større motor

-større diameter på valser

-lenger løpebånd, og 

-bredere løpebånd.

Dersom du skal drive med seriøs løpetrening er det bare tull å kjøpe noe som er lett og kan stues vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...