Gå til innhold

Tanntrekking, bedøvelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags bedøvelse får de som fjerner visdomstenner? 
Har sett videoer av rusa folk etter tanntrekking, og lurer på hva de har fått.

Narkose som ved kirurgiske inngrep i Norge kan det vel ikke være? 

Anonymkode: 89010...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg fikk. Men jeg var hvert fall bevisst og ikke rusa på noen måte. Har både trekt og operert ut og kjente ikke noen ting noen av gangene

Anonymkode: 699fc...d39

Skrevet

Om du har veldig tannlegeskrekk kan du få narkose og da utføres behandlingen på sykehuset.

Noen få tannleger har også lystgass og da blir du ruset.

Det vanligste er lokalbedøvelse.

Anonymkode: 4fa70...aab

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags bedøvelse får de som fjerner visdomstenner? 
Har sett videoer av rusa folk etter tanntrekking, og lurer på hva de har fått.

Narkose som ved kirurgiske inngrep i Norge kan det vel ikke være? 

Anonymkode: 89010...937

Er vell helst lokalbedøvelse, noen får kanskje valium eller lystgass for å roe nerver

Skrevet

Mannen min fikk helt vanlig bedøvelse, med sprøyte altså, når han trakk ei visdomstann for noen måneder siden. Fikk beskjed om å ta vanlig smertestillende senere. Så med andre ord var det ingenting sterkt han fikk.

Anonymkode: 22842...cf3

Skrevet

Fikk helt alminnelig bedøvelse, ikke noe «rus» involvert og kjørte meg selv hjem etterpå.

Du nevner narkose, er ikke vanlig å få det, men det er mulig. Faren min fikk det en gang, han klarer ikke å ha noe i munnen før han brekker seg, så det var eneste måten. Under oppvåkningsprosessen, så var han sånn at jeg kunne filmet det å lagt det på YouTube, helt fjern og usammenhengende 

Anonymkode: 0f54d...c78

Skrevet

Får midazolam hos tannlegen pga tannlegeskrekk. Ikke "rusa" av den grunn. Men mer avslappet og får ikke den "dødsangsten" og himla høye pulsen. Men vanlig lidocain eller xylocain med lokalansestesi holder i massevis for de aller aller fleste

Anonymkode: 710ba...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...