Gå til innhold

Thanksgiving mat


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å lage thanksgiving middag. Har tenkt å bruke kalkunfilèt i stedenfor en hel kalkun. Men, jeg aner ikke hva man har til, altså har jo hørt det og sett det,men hva er det i denne stuffingen, har forstått det er mange varianter. Også alt det andre, noen som har noen gode oppskrifter på denne middagen? Har fått det servert en gang, da var det med et slags syltetøy,men det var flere ingredienser i, bla stangselleri tror jeg. Var kjempegodt i hvertfall. Ble mye rot nå...

Har du en god oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen oppskrifter, men samboer er amerikansk, og vi feirer thanksgiving hos hans foreldre nesten hvert år.

menyen er ca

helstekt kalkun

cranberrysaus

mais

potetmos

stuffing (stekes inni kalkunen og tas ut etterpå)

brunsaus

pumpkin pie med krem til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på god stuffing til kalkun:

Baconstuffing til kalkun

1 liter brødterninger av fersk loff

1 dl melk

2 egg

100 g bacon

150 g champignon

1 løk

salt/pepper

litt muskat

persille

Klipp bacon i små biter. Løk og persille finhakkes. Soppen skjæres i skiver. Brun bacon, løk og sopp. Ha i persille. Hell over brødet som er blandet med egg og melk. Smak til med salt, pepper og muskat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanksgiving i USA er alltid fjerde torsdag i november. I år altså 24/11. Opprinnelig var det den siste torsdagen i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen oppskrifter, men samboer er amerikansk, og vi feirer thanksgiving hos hans foreldre nesten hvert år.

menyen er ca

helstekt kalkun

cranberrysaus

mais

potetmos

stuffing (stekes inni kalkunen og tas ut etterpå)

brunsaus

pumpkin pie med krem til dessert

Jeg har amerikansk mann, så her feires det også. Vi har samme meny, men bruker også green beans (aspargesbønner tror jeg det er på norsk). Min manns familie bruker også søtpotet, men det er ingen av oss noe glad i så det kutter vi ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...