AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Har hatt en katt i ca ett år, som ikke liker kos, legger alltid ørene bakover når jeg klapper den. Aldri opplevd dette før. Anonymkode: 10a6c...d4b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Ja, det er noe lunde vanlig. Katter er forskjellige med forskjellige personligheter. Vet du bakgrunnen til pus? Mishandling? Dårlig sosialisering? Født vill? Anonymkode: 6d258...c19 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Ja, ikke unormalt det. Anonymkode: b3824...7f4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er noe lunde vanlig. Katter er forskjellige med forskjellige personligheter. Vet du bakgrunnen til pus? Mishandling? Dårlig sosialisering? Født vill? Anonymkode: 6d258...c19 Katten er født ute, og er ikke sosialisert med mennesker utenom ved foring. Anonymkode: 10a6c...d4b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Katten er født ute, og er ikke sosialisert med mennesker utenom ved foring. Anonymkode: 10a6c...d4b Ja, da er det veldig lite rart. Å temme katter, om det i det hele tatt går, kan ta LANG tid. Jeg er forvert, og det kan ta alt i fra én uke til et år før jeg få ta på katten jeg er forvert for. La den assosiere deg med noe godt, dvs godterier og mat. Mat for hånd, snakk lyst til pus. Kanskje du kan stryke den med en fuktig tannbørste? Det skal minne den om moren. Anonymkode: 6d258...c19 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Katten er født ute, og er ikke sosialisert med mennesker utenom ved foring. Anonymkode: 10a6c...d4b Da er det ikke rart i det hele tatt Anonymkode: 3a33c...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Katten har ikke vondt og derfor ikke liker å bli tatt på? Dyr kan ikke si fra hvis noe plager de. Anonymkode: c9960...ee6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Hvis den er født ute og ikke er sosialisert så er det ikke spesielt rart at den ikke liker kos. Jeg antar at du prøver å sosialisere den. Min katt var heller ikke sosialisert, men han var ganske liten da jeg fikk han. Sånn 2-3 måneder, men måtte bruke tid på å sosialisere han. I begynnelsen lå han bare under en hylle og freste. Måtte bestikke han med mat og godbiter. Da begynte han gradvis å komme ut av skallet sitt og nå er han verdens største kosepus. Andre katter kan bruke årevis på å bli sosialisert og enkelte lar kanskje bare et fåtall mennesker nærme seg dem. Det krever enormt med tålmodighet å få dem til å stole på deg. Jeg har vært frivillig i Dyrebeskyttelsen i flere år så vi har endel av den type katt inne. Anonymkode: 7bfae...ed7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Veldig vanlig at noen katter ikke liker kos, men de fleste pleier å tolerere noe menneskelig berøring etterhvert. Prøv å forbind kos med mat. Det kan være en fin start på å få katten til å forbinde berøring med noe positivt. Etterhvert kan det hende at den begynner å innse at kos faktisk kan være godt også. Anonymkode: 481c0...20f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Ting tar tid. Har en omplasseringskatt. Født ute. Ble hentet inn ca 6 mnd gammel. Kom til meg ca 10 mnd gammel. Var redd for alt. Han fikk ett rom. Jeg sov der innimellom. Bare for at han skulle bli vant med mennesker. Gradvis ble han vant. Nå har jeg hatt han i 2 år. Han elsker kos, på sine premisser. Jeg respekterer det. Hver morgen vil han ha kos. Han elsker å bli børstet, langhåret. Liker ikke å ligge på fanget, men når jeg tar han opp, så går han ikke unna. Tror egentlig han liker det og. Anonymkode: b2283...3b8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Katten har ikke vondt og derfor ikke liker å bli tatt på? Dyr kan ikke si fra hvis noe plager de. Anonymkode: c9960...ee6 Den har vært slik siden jeg fikk den og den har vært hos dyrlege, så nei den har ikke vondt. Anonymkode: 10a6c...d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå