Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Nå er det på tide med wok i huset De lages jo av ulike materialer og ligger i ulike prisklasser. Jeg ønsker ikke å gjøre noe bomkjøp. Legger i de kronene som skal til får å få noe skikkelig. Så folkens. Anbefalinger og negative opplevelser.
Scheherazade Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Vi har iallfall en fra Bodum i støpejern. Veldig fornøyd med den, tar litt tid å varme opp, men så blir den svært varm, selv på en vanlig kokeplate.
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg woker mye, men bruker en stekepanne med høye kanter. En tradisjonell wok fungerer best på gassovn. På en vanlig stekeplate vil du ikke ha den store nytten av en wokpanne.
Snuppelure Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Vi har iallfall en fra Bodum i støpejern. Veldig fornøyd med den, tar litt tid å varme opp, men så blir den svært varm, selv på en vanlig kokeplate. ← Har akkurat den samme, og sliter med å få den varm. Savner den jeg hadde i alluminium som jeg ga bort til lillebror.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Wokpanna til IKEA er faktisk super, og den er veldig billig. Har hatt min i to år nå, bruker den mye. Nå må den snart skiftes ut, men den koster så lite at det er like greit å kjøpe en ny maken
Spirito Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Vi har Scanpan, den er perfekt på vanlig kokeplate. Den blir fort varm og varmen blir godt fordelt. Man trenger ikke bruke fett i den hvis man ikke vil, det er umulig å brenne fast noe.
Gjest gjesten Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har en elektrisk wok. Harry som fy, men funker noe inni granskauen bra Den varmes opp veldig raskt (raskere enn en wok over plata på komfyren) og er stor nok til mat for fire personer. Relativt enkel å holde ren også. Har den på tredje året nå, så den har vært i bruk mange ganger nå og er fortsatt like fin.
Smørblomsten Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg ville ikke gått for støpejern! Den er pyton å rengjøre, noe som gjør at JEG ikke gidder bruke den så ofte (jada, latskap!)... Wokpanne i lett aluminium er det beste! Jeg skal ha en ny, men leter fortsatt etter en som er stor nok. På Glasmagasinet f.eks er de i aluminium for små... Har heller ikke funnet en som er stor nok på Jernia... Har fra før en billig utgave som fort ble stygg i bunnen, så jeg vil også legge i litt mer penger for å få en i god kvalitet
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg woker mye, men bruker en stekepanne med høye kanter. En tradisjonell wok fungerer best på gassovn. På en vanlig stekeplate vil du ikke ha den store nytten av en wokpanne. ← Det samme gjør jeg. Fikk en wok-panne i jern i julegave, den brukes så godt som aldri. Den er tung, vanskelig å vaske, og den fungerer rett og slett ikke på vanlig stekeplate. Wok på gasskomfyr er en helt annen verden Etter å ha prøvd det, så ser jeg ikke noe grunn til å ha wok og elektrisk komfyr.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #10 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg wok på jernia, har aldri brukt wok før. Hva er det som er et must når det gjelder wok?? Ahh, gleder meg så til å begynne å bruke den..
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #11 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har en elektrisk wok. Harry som fy, men funker noe inni granskauen bra Den varmes opp veldig raskt (raskere enn en wok over plata på komfyren) og er stor nok til mat for fire personer. Relativt enkel å holde ren også. Har den på tredje året nå, så den har vært i bruk mange ganger nå og er fortsatt like fin. ← Jeg har og elektrisk Wok. Hadde en vanlig wok fra ikea før, men det funka bare ikke Vi har eldgammal elektrisk komfyr. Men den elektriske woken! Ah, det var som å komme til en annen verden, så nå woker vi iallefall to ganger i uka I tillegg er den grei å frityrsteke i, og å lage gryteretter i når du skal lage en stooor en. Og det er så greit å servere fra den, bare trekke ut ledningen i begge ender å sette den på bordet Jeg elsker min elektriske wok
Gjest Very Victoria Skrevet 4. oktober 2005 #12 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har WOK i aluminium som jeg synes er kjempebra, den er kjøpt hos Traktøren og kostet rundt 700 kroner.
Smørblomsten Skrevet 4. oktober 2005 #13 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har WOK i aluminium som jeg synes er kjempebra, den er kjøpt hos Traktøren og kostet rundt 700 kroner. ← CIRKA hvor stor er den? I diameter?
Gjest MrsL Skrevet 4. oktober 2005 #14 Skrevet 4. oktober 2005 Vi har wok fra Høyang Polaris og er kejmpefornøyd med den
Gjest Very Victoria Skrevet 4. oktober 2005 #15 Skrevet 4. oktober 2005 CIRKA hvor stor er den? I diameter? ← Den måler 45 cm.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #16 Skrevet 4. oktober 2005 Ser ut til at det blir en wok i aluminium eller en elektrisk en etter anbefalinger her. Vi er min. 4 personer og ofte 6. Hvilken størrelse bør vi ha? Og hva koster en elektrisk?
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2005 #17 Skrevet 5. oktober 2005 Elektrisk wok koster fra 499,- og oppover
Smørblomsten Skrevet 5. oktober 2005 #18 Skrevet 5. oktober 2005 Den måler 45 cm. ← 1000 takk! Det høres perfekt ut! Tror min er ca 35 cm og såpass MÅ den være!!
Arielle Skrevet 5. oktober 2005 #19 Skrevet 5. oktober 2005 Vi har kjøpt vår på IKEA til 69 kr (tror jeg) og den er faktisk kjempebra...
Gjest gaja ii Skrevet 5. oktober 2005 #20 Skrevet 5. oktober 2005 den jeg kjøpte på ikea ble ødelagt med en gang. belegget datt av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå