AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #21 Skrevet 23. oktober 2021 Er det ikke litt spesielt at foreldre fortsetter å ha forsørger ansvar for en som etter loven er myndig som 18 åring ? Anonymkode: 6de34...224 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #22 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det ikke litt spesielt at foreldre fortsetter å ha forsørger ansvar for en som etter loven er myndig som 18 åring ? Anonymkode: 6de34...224 Det er bare mens ungdommen går på videregående skole. Nei, synes egentlig det er rimelig. Men jeg skulle ønske det fulgte kalenderår og ikke fødselsmåned. Anonymkode: fa881...1bd 1
Flua Skrevet 24. oktober 2021 #23 Skrevet 24. oktober 2021 Mine barn skrev fullmakt om at jeg skulle ha pengene fra far, via NAV. Vi ble enige om det siden de begge bodde med meg. Så fikk de lommepenger og jeg betalte resten. Kun når de gikk på vgs ja, ellers hadde jeg gått konk. De skrev også fullmakt til NAV om at jeg tok «papirarbeidet» på deres vegne. Det synes de i ettertid var veldig godt. Situasjonen var tung nok for de med brudd osv.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #24 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 7.55): De må søke selv når de er 18. De får da bidrag de månedene de går på vgs (ikke i sommerferien). Her overførte de pengene over til meg hver måned og jeg utbetale lommepenger, betalte klær og alt annet. Anonymkode: 2cdd2...313 De får utbetalt bidrag i sommerferien også, har nettopp snakket med nav og spurt pga far mente han ikke skal betale bidrag halve juni, hele juli og halve august. Og det er jo logisk; ungdommene som går på vgs må også forsørges i sommerferien også. Av begge foreldre. Det er ikke riktig at det bare er den barnet fysisk bor hos som skal ta hele forsørgerbiten alene i sommerferien Anonymkode: 5a11c...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #25 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 0.11): Er det ikke litt spesielt at foreldre fortsetter å ha forsørger ansvar for en som etter loven er myndig som 18 åring ? Anonymkode: 6de34...224 I Norge har man rett til videregående opplæring, og denne varer ut over 18-års dagen. Der finnes ingen offentlig støtte som forsørger videregående-elever, og det er ikke rimelig at man skal forsørge seg selv på vgs. Derfor har foreldre plikt til å sørge for sine barn økonomisk ut over 18-års dagen. Heldigvis. Anonymkode: e785c...7a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå