Gå til innhold

Halsbetennelse eller kyssesyken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble syk på lørdag og er fortsatt syk. Våknet med sår hals, men tenkte ikke mer over det siden jeg følte meg helt fin i starten. Få timer senere fikk jeg plutselig kraftig feber og fikk også hodepine, ble slapp osv. Sovnet sittende i sofaen. 

Følte meg litt bedre på søndagen, men fortsatt ikke bra. Jeg har ikke feber lenger, men fortsatt vondt i halsen og hodepine, slapp osv. I tillegg fikk jeg hoste på mandagen og hoster enda mer nå. Har i tillegg fått munnsår og klarer nesten ikke gape opp for å pusse tennene engang, gjør så vondt både å gape, tygge og svelge. Må spise flytende. Har også forkjølelsessymptomer, nysing, rennende nese etc.

Før jeg ble syk på lørdagen hadde jeg i et par dager hatt veldig vondt i rygg og mage. Spesielt ryggen. Men det gikk over på søndagen. Vet ikke om det har sammenheng med at jeg er syk, men har ingen annen grunn til at jeg skulle fått så vondt i rygg og mage. Jeg er i starten av 20-årene og har aldri pleid å ha noe vondt i ryggen. 

I starten når jeg klarte å gape opp så så jeg at mandlene var hovne. Jeg klarer ikke gape så høyt mer pga. munnsårene kommer til å sprekke. Har fortsatt vondt i halsen, kjennes ut som jeg har noe i halsen. Ubehagelig å svelge. En rar ting som skjedde på mandag, var at jeg plutselig kjente at jeg hadde noe i munnen. Noe mykt, som ikke var mat. Jeg spyttet det ut i vasken, og det var en seig klump som var litt rød, litt rosa og litt hvitt. Skjønner ikke hvor det kom fra. 

Når jeg reiser meg opp får jeg med en gang en veldig intens hodepine i bakhodet, men som fort går over.

Ut fra det jeg skriver her, høres det mest ut som halsbetennelse eller kyssesyken? Og hvis halsbetennelse, høres det mest ut som halsbetennelse som skyldes virus eller bakterier? Bør jeg dra til legen eller går dette over av seg selv? 

Anonymkode: e4076...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen ja 

Anonymkode: 163a7...955

Skrevet

Har lest på nett og ut fra det som står der er dette halsbetennelse som skyldes virus (hvis det er halsbetennelse jeg har), grunnet at jeg har forkjølelsessymptomer og munnsår (herpes). Og da er det ikke mye legen kan gjøre uansett.

TS

Anonymkode: e4076...5cf

Skrevet

Da jeg hadde kyssesyken hadde jeg så smerter i halsen og mandlene, at jeg satt og spyttet i en kopp i flere uker. Klarte ikke svelge mitt eget spytt. Har hatt mange halsbetennelser før og etter dette og kyssesyken for min del, var helt jævlig! Hadde også 40 i feber og levde i en sånn tåke… Orket ingenting. Frøs konstant og satt i badekaret mer eller mindre hele tiden :( 

PS: du kan ta en blodprøvd hos legen for å se om du har en pågående kyssesyken. 

God bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...