AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Begynte i går på en ny medisin, men blir ekstremt kvalm ca 30 min etter inntaket. Har tatt to doser og samme har skjedd. Etter dagens dose ble jeg så kvalm at jeg til og med spydde. Blir også uvel og kvalm i flere timer. står at vanlige bivirkninger er kvalme, diaré og oppkast. Hvor lenge er det vanlig å være kvalm? Og bør man kontakte lege da det jo gir seg etter 3-5 timer Anonymkode: 3e783...681
Mezzosoprena Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Begynte i går på en ny medisin, men blir ekstremt kvalm ca 30 min etter inntaket. Har tatt to doser og samme har skjedd. Etter dagens dose ble jeg så kvalm at jeg til og med spydde. Blir også uvel og kvalm i flere timer. står at vanlige bivirkninger er kvalme, diaré og oppkast. Hvor lenge er det vanlig å være kvalm? Og bør man kontakte lege da det jo gir seg etter 3-5 timer Anonymkode: 3e783...681 Bivirkninger ved start av nye medisiner er ofte forbigående - 10-14 dager er normalt... Siden det står som vanlig bivirkning hadde jeg ikke vært bekymret for det enda. 1
Pragmatikeren Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Kanskje du kan spise samtidig, hvis det ikke er frarådet. Det går seg som regel til i løpet av et par uker. Du kan eventuelt ta det rett før leggetid, hvis det ikke må tas til annet tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynte i går på en ny medisin, men blir ekstremt kvalm ca 30 min etter inntaket. Har tatt to doser og samme har skjedd. Etter dagens dose ble jeg så kvalm at jeg til og med spydde. Blir også uvel og kvalm i flere timer. står at vanlige bivirkninger er kvalme, diaré og oppkast. Hvor lenge er det vanlig å være kvalm? Og bør man kontakte lege da det jo gir seg etter 3-5 timer Anonymkode: 3e783...681 Om det er plager det mye og er hemmende i hverdagen kan du høre med legen din om resept på kvalmestillende Anonymkode: 44e28...30c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om det er plager det mye og er hemmende i hverdagen kan du høre med legen din om resept på kvalmestillende Anonymkode: 44e28...30c Reseptbelagte kvalmestillende er heller ikke heldig og kan være vanedannende på den måten at kroppen ikke klarer seg uten, uten å bli kvalm/uvel. Derfor er leger mer restriktive på å skrive ut kvalmestillende siste årene. TS, beste er å ta det med legen så snart som mulig og se om du kan forsøke alternativ medisin. De fleste preparater har preparater som virker likt, men med litt ulike virkestoffer. Dermed blir bivirkningene også ulike. Og det er individuelt hvilke bivirkninger den enkelte får. Anonymkode: aaf72...3c9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Kan du ta dem med mat? Hadde også forebygget med seaband og to ingefærkapsler ca 1 time før inntak av medisinene. Men ville nok kontaktet legen også altså. Anonymkode: 8fe34...36e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå