Gå til innhold

Hvilke restaurant anbefaler du? (Oslo)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil også foreslå Der pepper gror. Veldig god mat,  hyggelig atmosfære og svært god service. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Slutter meg til Hanami og Chez Colin - begge har veldig god mat, dog enig i at Hanami er dyrt. Jeg er også veldig glad i Brasserie France som har god mat og også veldig god service OG ligger midt i sentrum. 

Anonymkode: decd0...08e

OG er kjent for akkurat dårlig service 

Anonymkode: c3c0e...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyyymbruker skrev (10 timer siden):

Dim Sum på Taste of China bruker å være godt og mange ting man kan kombinere. Var nyoppusset lokale og snasent sist jeg var der. 

Via Village er en nyåpnet mini-mathall i Vika som får veldig gode skussmål. The Golden Chimp har åpnet en ny avdeling der som får veldig mye skryt, de jobber hardt med sesongens råvarer tror jeg. 

Chez Colin er fransk brasseri som skal være  veldig trivelig, ligger i et gammelt trehus i Fredensborgveien (et hakk nærmere sentrum enn Mathallen) https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g190479-d8073605-Reviews-Chez_Colin-Oslo_Eastern_Norway.html 

I samme nabolag er Arno italiensk restaurant. De har visst veldig god italiensk mat, men virker som om hovmesteren er vekselvis smørblid eller brysk 😄 

Markveien Mat og Vinhus er vel tradisjonelt og hyggelig vil jeg tro.

Smia galleri rett ved parken ved Vålerenga kirke er meget trivelig med god mat og set-menyer, men da må dere kanskje ta en tur inn til sentrum etterpå. 

Chez Colin har veldig god mat. Spesielt fisk. Og sjøkrepssuppe,og dessertene- må bestille bord💃😅.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men setter ikke indisk mat rar lukt i klærne? 

Anonymkode: d6695...8f3

🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hva enn du velger så book bord et par dager på forhånd :) Å finne ledig bord på spisested på en fredag/lørdag i Oslo er vanskelig 

Anonymkode: 4bc18...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

St. Lars på Bislett

Anonymkode: d7b3c...c10

Enig. Oslos beste kjøttrestaurant.

Kan også anbefale lammeskanken på Kullt. Den er veldig bra!

Anonymkode: 5ed94...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Dinner, det føles veldig fancy men er ikke alt for dyrt, god mat og gode drinker :) Samme med Nodee Barcode (samme eiere og ganske lik meny). Hørt Nodee Barcode Sky også er fint men der har jeg ikke vært selv. 

Personlig er jeg veldig glad i New Anarkali nederst på løkka men da må dere like indisk da. Jeg synes de har koslig og fint lokale men det er jo hakket mer uformelt. 

Av italienske har jeg hørt at Ruffino er bra (ikke vært der). Samme med Trattoria Popolare og Campo de' Fiori

Coyo på Sørenga synes jeg har veldig god meksikansk mat (ikke burritos og texmex, hakket mer "autentisk") og gode drinker, hyggelig lokale også.

Nedre Foss Gård kan kanskje være noe også.

 

Anonymkode: ad4f1...4aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

New Anarkali har ikke drinker så det er best om man liker øl forresten 😄 

Anonymkode: ad4f1...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Støtter Dinner, det føles veldig fancy men er ikke alt for dyrt, god mat og gode drinker :) Samme med Nodee Barcode (samme eiere og ganske lik meny). Hørt Nodee Barcode Sky også er fint men der har jeg ikke vært selv. 

Personlig er jeg veldig glad i New Anarkali nederst på løkka men da må dere like indisk da. Jeg synes de har koslig og fint lokale men det er jo hakket mer uformelt. 

Av italienske har jeg hørt at Ruffino er bra (ikke vært der). Samme med Trattoria Popolare og Campo de' Fiori

Coyo på Sørenga synes jeg har veldig god meksikansk mat (ikke burritos og texmex, hakket mer "autentisk") og gode drinker, hyggelig lokale også.

Nedre Foss Gård kan kanskje være noe også.

 

Anonymkode: ad4f1...4aa

Ruffino er veldig bra, ja. 
Har vært på både Nodee Barcode og Nodee Sky, og foretrekker Barcode, 1.etasje, altså. 

Anonymkode: c3c0e...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (18 timer siden):

Eik, Fjord, Lemongrass, Tjuvholmen sjømagasin.

Synes ikke Lemongrass er det helt det store.

Anonymkode: 111c0...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (18 timer siden):

Et par tips som jeg husker i farta:
Habibi (palestinsk) i Storgata har nydelig mat, men er veldig "nedpå" så jeg vet ikke om den tilfredsstiller kravet ditt til "fin".
Cafe Sør i Torgata/Schous plass er en uformell plass (fint interiør) og god mat. Bra sted å stikke innom både til lunch og middag. 
Begge stedene har hyggelig betjening og en kjempefin atmosfære (men veldig ulike steder). Hvis jeg skulle valgt ville jeg definitivt dratt på Habibi. Jeg blir aldri lei av det stedet eller retten som består av masse småretter :)

Dette er ikke 30 årsdag resturanter, jeg ville ikke engang kalt de resturanter.

Anonymkode: 111c0...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Habibi (palestinsk restaurant) ekstremt  god mat, men ikke veldig fancy lokale. Mellom Oslo S og Youngstorget. 

södøst, litt mer fancy  asian fucian på løkka. 

Anonymkode: f0fda...a16

.

Anonymkode: 111c0...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...