Gå til innhold

Singel på 5. Året...


Familyguy

Anbefalte innlegg

Som tittelen seier er eg no på 5. Året som singel etter eit lengre forhold, og likar det dårleg. Særleg lengselen etter nærleik er stor. Kvifor er det så vanskeleg å finne kjærleiken? 

Hadde det enda vore eit glimt av håp, litt interesse, kontakt eller flørting så kunne eg sett lysare på det, men når det er ingenting, då ser det ganske dystert ut...

Då har eg prøvd både fysiske uteliv, digitale arenaer og det er ingenting som har gitt resultat dei siste åra. Eg har i perioder lagt heile leitinga på hylla, men floskelen at det dukker opp nokon når ein ikkje leitar eller når ei minst venter det er jo berre tull... 

What to do?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde vært singel i 6 år da han plutselig dukket opp da jeg minst ventet det, i det jeg skulle ut døren på vei hjem fra konsert. Så bare tull er det ihvertfall ikke:) Jeg lette aldri heller og har aldri forsøkt nettdating. Mulig jeg hadde flaks. Men pessimistiske tanker om at ‘det vil aldri skje’ hjelper ihvertfall ikke på. 

 

Anonymkode: dbe6c...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har det meste på stell, hus, fast jobb, er samfunnsengasjert, omtenksom og er ryddig og skikkelig av meg. Det er vel obligatorisk, men ser ofte tilfelle der menn knapt klarar det, og likevel klarar å ha draget på damene. 

 

Vidare beskriv vennane mine som hyggeleg, hjelpsom, morsom, og i andre kretsar som klok, inspirerende, og ein rollemodell. Burde ikkje det vere kvalitetar som burde vere positive?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familyguy skrev (2 minutter siden):

Eg har det meste på stell, hus, fast jobb, er samfunnsengasjert, omtenksom og er ryddig og skikkelig av meg. Det er vel obligatorisk, men ser ofte tilfelle der menn knapt klarar det, og likevel klarar å ha draget på damene. 

 

Vidare beskriv vennane mine som hyggeleg, hjelpsom, morsom, og i andre kretsar som klok, inspirerende, og ein rollemodell. Burde ikkje det vere kvalitetar som burde vere positive?

Jo det burde det. Så her tenker jeg det er noe som ikke stemmer. En ting jeg vet kvinner tiltrekkes av er selvtillit. Kanskje du stråler en usikkerhet og negativitet om at du ikke er bra nok for damer? Er selvtilliten i orden betyr ikke utseende heller noe særlig er min erfaring. Om du ikke har god selvtillit ‘fake it till you make it;) 

For stor selvtillit kan også falle dårlig ut, men disse drar likevel damer. Da kanskje ikke like heldig mtp langvarig forhold.

Anonymkode: dbe6c...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg hadde vært singel i 6 år da han plutselig dukket opp da jeg minst ventet det, i det jeg skulle ut døren på vei hjem fra konsert. Så bare tull er det ihvertfall ikke:) Jeg lette aldri heller og har aldri forsøkt nettdating. Mulig jeg hadde flaks. Men pessimistiske tanker om at ‘det vil aldri skje’ hjelper ihvertfall ikke på. 

 

Anonymkode: dbe6c...f86

Men korleis var singellivet ditt i mellomtida? Var det litt flørting inn i mellom, eller er du typen som trivst godt i eige selskap og klarte deg uten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familyguy skrev (1 time siden):

Men korleis var singellivet ditt i mellomtida? Var det litt flørting inn i mellom, eller er du typen som trivst godt i eige selskap og klarte deg uten? 

For å være helt ærlig så var jeg tilnærmet ‘ei sær og usosial peppermø😅😆 Traff ikke motsatt kjønn på jobb og var bare ute sosialt noen ganger i halvåret. Kunne være litt flørtete ute med alkohol, men denne kvelden var jeg nesten edru og reservert. Ble presentert via en felles venn helt på sparket.

Ikke nødvendig å være anonym;)

Endret av Jullen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Familyguy said:

Eg har det meste på stell, hus, fast jobb, er samfunnsengasjert, omtenksom og er ryddig og skikkelig av meg. Det er vel obligatorisk, men ser ofte tilfelle der menn knapt klarar det, og likevel klarar å ha draget på damene. 

 

Vidare beskriv vennane mine som hyggeleg, hjelpsom, morsom, og i andre kretsar som klok, inspirerende, og ein rollemodell. Burde ikkje det vere kvalitetar som burde vere positive?

Alt dette er positive kvaliteter, men ingen av dem er kvaliteter som får det til å kile nedentil. Det er først når du har det i tillegg at de kvalitetene du nevner også blir tiltrekkende.

La meg spørre deg: Hvor lenge siden er det du så innsiden av en gym?

Anonymkode: 02887...7cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Alt dette er positive kvaliteter, men ingen av dem er kvaliteter som får det til å kile nedentil. Det er først når du har det i tillegg at de kvalitetene du nevner også blir tiltrekkende.

La meg spørre deg: Hvor lenge siden er det du så innsiden av en gym?

Anonymkode: 02887...7cd

Eg brukar ikkje å trene på treningssenter. Men jobben min innebærer fysisk arbeid med ein del løfting, samt at eg går ein og annan fjelltur. Er ikkje akkurat veltrent, men i grei form. Kan framstå som litt muskuløs med rett antrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det at det stopper for deg da? Er det at du ikke finner noen du matcher helt med, eller kommer du ikke så langt som til en date i det heletatt? Lurer også på hva du legger i flørting, for hverdagsflørting kan man få til ved å begynne å smile til folk man møter, holde opp døra for damer når anledningen byr seg osv. Da skal det mye til at du ikke får et smil eller noe tilbake i alle fall, selv om det ikke betyr noe mer enn at man setter pris på det. Men det er nå en start. Vil du ha kontakt med andre så må du gjøre en innsats. Og ofte blir det kanskje ikke noe mer enn et smil eller en hyggelig kommentar, men plutselig kan det bli til en prat og noe mer.🙂

Når det er sagt så har jeg vært singel noen år nå selv også, og de to siste årene har vært nitriste på datingfronten. Ikke noe sosialt liv, og lite seriøse folk på nettdating. Og lite nye single virker det som. Mye vanskeligere å finne noen som er aktuelle å date. Jeg tenker at det gjelder å være tålmodig og positiv jeg. Og i mellomtiden bruke tiden på å lage seg et lykkelig liv selv. Mennesker som har det bra og er glade og fornøyde er også mer tiltrekkende. Bruk tid på venner og hobbyer du liker, lær deg noe du har lyst til å lære, fiks opp bostedet ditt så du trives bedre, ta et kurs så du kan få bedre jobb, reis på tur et sted du alltid har hatt lyst til å reise til. Altså finn ut hva du kan gjøre for å lage deg et bedre liv uten å fokusere på en kjæreste. Hva gjør deg lykkelig? Et tips er at å mestre nye ting, utvikle seg, er noe av det som gir mennesker størst lykkefølelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (57 minutter siden):

Hvor er det at det stopper for deg da? Er det at du ikke finner noen du matcher helt med, eller kommer du ikke så langt som til en date i det heletatt?

Problemet ligg i hovedsak at eg ikkje kjem så langt å kome på ein date i det heile tatt. Ingen interesse frå jenter, uansett kva strategi eg prøvar. Det er jo vanskelig å vise personligheita uten å møtast ansikt til ansikt. 

Hadde det enda "berre" vore at eg ikkje hadde funne ei god match som var problemet skulle det likevel gått greitt, for då hadde det i det minste vore eit lite lys i tunellen og muligheiter for noko. Men der er ingenting, og det er mildt sagt fortvilande.

I kvardagsflørting så er nettopp dei små tinga, som eit flørtende smil, latter, lett berøring i forbifarten, ønske om å snakke saman osv, totalt fråværande. Nokon form for kos og intimitet likeså. Jobbar i eit mannsdominert yrke, så null muligheiter der. 

Mykje av tida mi går til jobb, eller så gjer eg dei tinga eg likar. Spesielt då med frivillig arbeid. Det mangler ikkje på gjennomslag og det å få til ting, og eg har haldt talar på 17. Mai og i andre sammenhengar framfor større folkemengder, så eg kan å snakke for meg. 

Men når det kjem til jenter, forstår eg rett i slett ikkje kva eg gjer feil. Fleire vennar har sagt til meg at dei ikkje forstår korleis eg kan vere singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vært singel i 21 år. Har bare blitt avvist. 

Anonymkode: c3466...cb6

Du er bare 21år, og har aldri tatt initiativ.  Slutt å forsøple tråden. 

Anonymkode: c221e...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familyguy skrev (4 timer siden):

Problemet ligg i hovedsak at eg ikkje kjem så langt å kome på ein date i det heile tatt. Ingen interesse frå jenter, uansett kva strategi eg prøvar. Det er jo vanskelig å vise personligheita uten å møtast ansikt til ansikt. 

Hadde det enda "berre" vore at eg ikkje hadde funne ei god match som var problemet skulle det likevel gått greitt, for då hadde det i det minste vore eit lite lys i tunellen og muligheiter for noko. Men der er ingenting, og det er mildt sagt fortvilande.

I kvardagsflørting så er nettopp dei små tinga, som eit flørtende smil, latter, lett berøring i forbifarten, ønske om å snakke saman osv, totalt fråværande. Nokon form for kos og intimitet likeså. Jobbar i eit mannsdominert yrke, så null muligheiter der. 

Mykje av tida mi går til jobb, eller så gjer eg dei tinga eg likar. Spesielt då med frivillig arbeid. Det mangler ikkje på gjennomslag og det å få til ting, og eg har haldt talar på 17. Mai og i andre sammenhengar framfor større folkemengder, så eg kan å snakke for meg. 

Men når det kjem til jenter, forstår eg rett i slett ikkje kva eg gjer feil. Fleire vennar har sagt til meg at dei ikkje forstår korleis eg kan vere singel.

Protip: Meld deg inn i dyrebeskyttelsen. Vær fosterhjem eller bistå med hjelp i annen form. F.eks transport eller sette ut feller og slikt.
I den landsdelen jeg bor i består dyrebeskyttelsen 99% av kvinner. Som oftest omsorgsfulle, snille og kanskje litt ensomme kvinner i alle slags varianter.

Hvor gammel er du forresten?

Anonymkode: 9fd11...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Den rette dukker opp når du minst venter det" og "du treffer noen når du ikke prøver" er råd som kun gjelder for kvinner. Dette må du ikke høre på.

Mitt råd er masse fysisk trening, klipp håret jevnlig og prøv å kle deg bra.

Anonymkode: 15395...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Protip: Meld deg inn i dyrebeskyttelsen. Vær fosterhjem eller bistå med hjelp i annen form. F.eks transport eller sette ut feller og slikt.
I den landsdelen jeg bor i består dyrebeskyttelsen 99% av kvinner. Som oftest omsorgsfulle, snille og kanskje litt ensomme kvinner i alle slags varianter.

Hvor gammel er du forresten?

Anonymkode: 9fd11...59b

Hmm, kanskje det kunne vere noko, takk for tipset😊

Er i starten på 30-åra.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

"Den rette dukker opp når du minst venter det" og "du treffer noen når du ikke prøver" er råd som kun gjelder for kvinner. Dette må du ikke høre på.

Mitt råd er masse fysisk trening, klipp håret jevnlig og prøv å kle deg bra.

Anonymkode: 15395...4b6

Kva hjelper det med mykje fysisk trening når eg ikkje kjem så langt som å vise fram noko under skjorta? Er kvinner kun så overfladiske at ein må vere velstelt og topptrent for å få oppmerksomheit? Det stemmer lite med dei tilfella eg har sett rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familyguy skrev (11 minutter siden):

Hmm, kanskje det kunne vere noko, takk for tipset😊

Er i starten på 30-åra.

Kva hjelper det med mykje fysisk trening når eg ikkje kjem så langt som å vise fram noko under skjorta? Er kvinner kun så overfladiske at ein må vere velstelt og topptrent for å få oppmerksomheit? Det stemmer lite med dei tilfella eg har sett rundt om.

Det er velstelt og grei fysisk form som er det første man legger merke til. Det at noen holder tale på 17.mai gir ikke nødvendigvis fysisk tiltrekning.

Viktig å se strøken ut på håret og i klesveien, være velformulert og ha humor og glimt i øyet. Gjerne litt selvironisk uten at det bikker over til å bli klovneri.

Anonymkode: 2d08a...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har du lagt ut bilde av deg selv før, så tar meg friheten til å si at tinderbildene du har akkurat nå (kom over den for noen minutt siden) ikke er så gode. De er ikke stygge, men de er uklare, relativt mørke og litt grå. De kunne vært mer "åpne", inviterende og humørfylt. Noen av de du hadde en gang tidligetr var sånn sett litt bedre, men samtidig er det viktig med nyere bilder. Det er heller ingen tekst der, noe som kan være greit å ha om du er på seriøs leiting. Ikke nevner du noe om hvor i verden du er eller familiesituasjonen din der heller. Det siste med beliggenhet og barn kan jo begrense utvalget en del uansett hvem det er. 

Jeg vet ikke hvordan du er i virkeligheten, så har bare det du har beskrevet tidligere og tinderprofilen å gå etter. Dermed blir det tinderprofilen å nevne noe mer rundt. 

Har du tatt rådene til etterretning fra de tidligere relativt like trådene? Nå som samfunnet åpner seg mer igjen så er det iallefall en sjanse for å prøve seg på nye aktiviteter :)

Anonymkode: 343ce...97f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå har du lagt ut bilde av deg selv før, så tar meg friheten til å si at tinderbildene du har akkurat nå (kom over den for noen minutt siden) ikke er så gode. De er ikke stygge, men de er uklare, relativt mørke og litt grå. De kunne vært mer "åpne", inviterende og humørfylt. Noen av de du hadde en gang tidligetr var sånn sett litt bedre, men samtidig er det viktig med nyere bilder. Det er heller ingen tekst der, noe som kan være greit å ha om du er på seriøs leiting. Ikke nevner du noe om hvor i verden du er eller familiesituasjonen din der heller. Det siste med beliggenhet og barn kan jo begrense utvalget en del uansett hvem det er. 

Jeg vet ikke hvordan du er i virkeligheten, så har bare det du har beskrevet tidligere og tinderprofilen å gå etter. Dermed blir det tinderprofilen å nevne noe mer rundt. 

Har du tatt rådene til etterretning fra de tidligere relativt like trådene? Nå som samfunnet åpner seg mer igjen så er det iallefall en sjanse for å prøve seg på nye aktiviteter :)

Anonymkode: 343ce...97f

Har eg lagt ut bilder av meg sjøl her på forumet? Det kan ikkje eg hugse😅

Har prøvd litt ulike varianter på tinderprofilane med ulike bilder.

Også med smil og litt liv, både med og uten tekst. Resultatet er like dårlig uansett, så har ikkje klart å knekke koden der. 

Prøvar litt ulike ting for å sjå kva som kan gi utslag, men korleis eg ser ut (altså ansiktet) får eg jo ikkje gjort noko med? Heller ikkje høgde om det er viktig?

Skal prøve å vere litt meir offensiv og tørre å prøve meg meir utover hausten, og ta initiativ til prat, dans og liknande dei gongane eg er ute. Kva meir kan eg gjere liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var singel fra 2012-2019 før jeg møtte den store kjærligheten. Hadde gitt opp, bare hatt pulevenner innimellom, men ble ikke ordentlig forelsket i noen. Men så møtte jeg drømmemannen i 2019, og er lykkeligere enn jeg hadde forestilt meg det gikk an å bli.

Aldri si aldri. :)  

Anonymkode: 97d62...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode bilder og god tekst er viktig for å lykkes med nettdating. Og begge deler må si noe om deg, om hvem du er. Vise interesser. Og selvføglelig er det viktig å være velstelt. Gå jevnlig til frisør (en god frisør), trim skjegget (om du har det), kle deg pent/moderne (dropp fleecejakka med mindre du er på fjelltur, og kast utvaska t-skjorter. Du aner ikke hvor mange menn som ryker ut både på nettet og ellers pga slike elementære ting.) Selve utseendet ditt trenger ikke å ha så mye å si hvis du bare gjør det beste ut av det. Og så er det å smile og være hyggelig mot alle da, utrolig viktig. Og være hjelpsom. jeg var på første date med en mann en gang, hvor han stoppet opp og hjalp en han så slet litt med å fortøye en båt alene. Han gjorde det med den største naturlighet, og jeg falt for han i det øyeblikket.❤️ Det er sånne små ting som viser at man er et bra menneske.

Anonymkode: 50d19...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...