Gå til innhold

Rotspissamputasjon, noen med erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med en rotfylt tann som har fått betennelse nede i ene rota, og blir mest sannsynlig nødt til å operere vekk den ene rota på tanna, hvis jeg ikke vil trekke. Jeg er litt usikker på om jeg skal trekke og eventuelt tenke på å erstatte den med noe annet senere (er en jeksel) eller om jeg skal bruke mye tid og penger på å prøve å fikse den nå ved å operere.

Noen som har erfaringer? Hvor vondt var det? Kjente dere noe under inngrepet? Tok det lang tid før dere ble helt bra igjen? Og var dere sykmeldt eller var det bare å gå på jobb neste dag?

Anonymkode: 647ad...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns rotspissamputasjon var bedre enn vanlig rotfylling, og jeg har ekstrem tannlegeskrekk.

Har sliti litt med nummenhet i leppa i ettertid (5 mnd siden), men det begynner å bli bedre nå

Skrevet

Trådstarter her, tusen takk for svar!

Jeg sliter også med tannlegeskrekk, og har utsatt og utsatt dette altfor lenge. Nå har det plutselig blitt mye verre og jeg må bestemme meg de neste dagene.

Noen flere som vil dele erfaringer?

Skrevet

Jeg har gjort det men det er nærmere 30 år siden. Så kanskje ting blir gjort litt anderledes i dag. Jeg var hos tannlegen på sykehuset. Ble godt bedøvd. Han skar opp tannkjøttet på siden så han kom til tannroten. Den ble filt ned. Ble et par sting. Jeg hovna veldig opp etterpå som visstnok var vanlig. Gikk på jobb dagen etterpå og det ble mye paracet for og si det sånn. Men det gikk over da. 

Anonymkode: 016ca...b79

Skrevet

Har erfaring med dette ja- hvis det blir verre vil jeg råde deg til å få gjort noe så raskt som mulig. Ubeskrivelige smerter og min første operasjon var mislykket så jeg måtte reopereres, noe jeg forsto det som var vanlig.

Etter mye plager i flere år valgte jeg å trekke og sette inn implantat, dette var en av de forreste jekslene. Null smerte og tann som er lett å holde ren, så dette anbefaler jeg👍

Skrevet

Trådstarter igjen, takker for flere svar.

Jeg skal til tannlegen i morgen og skal snakke med han da. Jeg får høre hva han tenker, om det er verdt bryet med å reise frem og tilbake for å få ordnet tanna eller om det er like så greit å trekke den og tenke på implantat e.l. senere. :klo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...