AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hei. Jeg sliter veldig med hodepine og kjevesmerter. Får uutholdelige smerter i ansiktet og kjevepartiet, og er øm spesielt ned mot kjeven. Er veldig slitsomt å ha det sånn hele tia😩 er det noen som har erfaring med lignende? Kan legge til at jeg ikke hakker tenner om natten eller overbelaster kjeven på noe vis, som kunne forklart det. Sliter i tillegg med stivhet i nakke og skuldre, og sammen med smertene i ansikt og hode blir det ofte og mye smertestillende for å klare å i det hele tatt fungere om dagene.. skal til naprapat denne uka og håper det kan lindre noe. Men ja, ute etter å høre om flere sliter med dette? Tar imot alt av tips og triks! Slitsomt å legge seg og våkne opp med smerter hver dag🥴 Anonymkode: 700e0...073
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hei. Jeg sliter veldig med hodepine og kjevesmerter. Får uutholdelige smerter i ansiktet og kjevepartiet, og er øm spesielt ned mot kjeven. Er veldig slitsomt å ha det sånn hele tia😩 er det noen som har erfaring med lignende? Kan legge til at jeg ikke hakker tenner om natten eller overbelaster kjeven på noe vis, som kunne forklart det. Sliter i tillegg med stivhet i nakke og skuldre, og sammen med smertene i ansikt og hode blir det ofte og mye smertestillende for å klare å i det hele tatt fungere om dagene.. skal til naprapat denne uka og håper det kan lindre noe. Men ja, ute etter å høre om flere sliter med dette? Tar imot alt av tips og triks! Slitsomt å legge seg og våkne opp med smerter hver dag🥴 Anonymkode: 700e0...073 Sliter med migrene som utarter seg sånn, varer ett par-tre dager før det slipper. Da blir jeg også stiv og får vondt i nakken samtidig. Det hjalp på intervallene for hvor ofte jeg hadde det den perioden jeg gikk til kiropraktor og muskelterpeut. Så jeg tenker du helt sikkert kan få noe lindring ved å løsne opp muskelatur feks. Jeg tror jeg har en eller annen påvirkning av nervene også slik at jeg har nervesmerter -derfor jeg får denne illingen mot øre og kjeve og den stikkende smerten, særlig bak øyet. Så når jeg får løsnet muskelatur så slipper irritasjonen mot nervene taket litt og jeg blir bedre i de periodene jeg har brukt kiropraktor og muskelakupunktur. Anonymkode: 2c88f...3fb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Det er stress som trigger dette hos meg. Jeg masserer inn ibux gel på kjeven og legger meg, hviler. Det hjelper. Når kjeven stivner vil det til slutt føre til at jeg ikke klarer å snakke rent, tunga blir helt krøllete og samarbeider ikke. Anonymkode: cbae4...0c3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Har hatt det samme i 30 år og prøvd alt! Fant løsningen for ett år siden - Botox. Dyrt men så fantastisk å være smertefri. Ble både deprimert av det og holdt på å bli pillemisbruker. Fastlege skal prøve å søke meg inn slik at jeg får dekket noe av utgiftene. Anonymkode: 73f21...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg gikk til kiropraktor da jeg hadde det slik. Fikk løst opp og lærte tøyeøvelser hvis det ble vondt igjen. Virket som om dette var en vanlig problemstilling hos dem, så det er god hjelp å få. Anonymkode: ef5d2...db1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Det kan være at du biter tennene sammen om natta uten at du vet dette selv. Ikke det samme som hakke/skjære tenner. Stress er vel ofte utløsende. Det kan gå utover alt du beskriver. Enkelte morgener våkner jeg med sammenbitte tenner og hodepine. Sliter med mye spenningshodepine og stiv nakke ofte. Men vet man ikke selv at man biter tennene hardt sammen om natta. Her har det hjulpet litt med kiropraktor, samt gape litt og massere kjeven. Der er jeg utrolig øm. Har du forsøkt trykke på siden? Gape litt opp og trykke ganske nær øret. Er det ømt? Ellers har man botox og bittskinne/tmd skinne. Anonymkode: f9505...25d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå