Gå til innhold

Dere med alvorlig PMS/PMDD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nytt for meg det her, hører jo aldri om slike ting.
Etter detaljert loggføring av humør og symptomer hver uke de siste fire mnd ser jeg plutselig et mønster her. 

Dagen før og dagene etter eggløsning faller livet mitt sammen. Sinnsykt nedstemt, selvbilde mitt er knust, bare griner, har dårlig samvittighet for alt, tenker at jeg godt kunne byttet plass med en dødssyk person som sikkert har mye mer lyst å leve enn meg. Det er helt krise og jeg går inn i en alvorlig depresjon 

Noen som opplever lignenede? Går dere i behandling for dette, eller får medisiner? Prøver å fortelle meg selv at dette bare er PMS, men til ingen nytte. De dagene-ukene er helt forferdelelige.

Anonymkode: 31e0a...2ef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte. Håper noen har noen gode råd. 

Anonymkode: b66e9...100

Skrevet

Jeg har det også slik, det er blitt verre og verre med alderen (snart 40 nå). Syns jeg har opplevd litt bedring siste to mnd etter at jeg begynte med tilskudd av B6, magnesium og nattlysolje! Da er PMS-perioden redusert fra ca 14 til 7 dager. 
anbefaler deg å melde deg inn i PMDD norsk gruppe, søk den opp på Facebook!  

Men ja. Det er fælt å ha det slik, og se effekten det har på alle relasjoner rundt meg, både mann og barn må lide , og jeg klarer ikke å ta meg sammen! 

Anonymkode: ca24f...ceb

Skrevet

Har det sånn jeg og. Moren min var også sterk preget av det, men tror jeg har hakket verre + at jeg sliter med depresjon fra farsiden i tillegg. Tar også gjerne i mot råd. Har gått på antidepresiva uten at det hjalp dessverre

Anonymkode: 5687e...328

Skrevet

Ja! Det er helt jævlig, jeg klarer ikke å styre tankene om det sto om livet altså. Fikk utskrevet antidepressiva (fluoxetin) som jeg skulle ta når jeg kjente det kom, og det funket faktisk. Ble mye mindre tankekjør og depresjon. Gynekologen forklarte at det er nøyaktig den samme kjemiske reaksjonen som skjer i hjernen ved pmdd som det er ved depresjon.

Anonymkode: d0802...898

• Liker 1
Skrevet

Har du vært hos lege med problemet? Har du fått de barna du vil ha? Eventuelt kan du kanskje vurdere å fjerne livmor og eggstokker?

Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Har du vært hos lege med problemet? Har du fått de barna du vil ha? Eventuelt kan du kanskje vurdere å fjerne livmor og eggstokker?

Burde fjernes hos flere. Vi har nok alenemødre. 

Anonymkode: b6947...0ab

Skrevet

Flere?

Anonymkode: b66e9...100

Skrevet
Gjenferdet skrev (På 21.10.2021 den 1.06):

Det har jo mange bivirkninger da . Man kommer rett i overgangsalderen, som kan gi plager som hetetokter, humørsvingninger og nedsatt sexlyst. Dessuten går aldringsprosessen brått raskere, man mister østrogenets gode beskyttelse mot f eks hjertesykdom. 

Så fordeler og ulemper…

Anonymkode: 8afb7...6aa

Skrevet

Mange bruker for eksempel Fluoxetin for dette. 

Anonymkode: d1c2a...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...