Gå til innhold

Tilfeldige diagnoser og tullekriterier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått en diagnose jeg vet jeg ikke har. Hvordan gå frem for å slette hele journalen og dermed også diagnosen? 

Anonymkode: f455d...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har fått en diagnose jeg vet jeg ikke har. Hvordan gå frem for å slette hele journalen og dermed også diagnosen? 

Hvis det er en psykiatrisk diagnose, kan du vel si at du bare jugde da du fortalte om symptomene for å få oppmerksomhet. Da sletter de den sikkert. 

Anonymkode: 7736e...b1b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis det er en psykiatrisk diagnose, kan du vel si at du bare jugde da du fortalte om symptomene for å få oppmerksomhet. Da sletter de den sikkert. 

Anonymkode: 7736e...b1b

Hahaha. Da tenker de ihvertfall at jeg har diagnosen!!! Snakker om eupf. Kriteriene var til dels oppfylt i noen perioder. Men det var pga depresjon og mye uro akkurat da. Jegvjar ingenting med slik oppførsel eller slike følelser å gjøre nå. Men at de bare bruker det bittelille utsnittet i tid og ikke ser mer på historikken helhetlig. Hvis det hadde vært sant kunne jeg godtatt det. Men jeg har ingen tvil om at det er feil.

Diagnosen forsvinner om hwg journalen slettet, ikke sant? Har tenkt at det kan være lurt å ha en journal. Men så dette + om man dør får pårørende innsyn. Ikke interessert i det heller gitt. 

Noen med erfaring her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahaha. Da tenker de ihvertfall at jeg har diagnosen!!! Snakker om eupf. Kriteriene var til dels oppfylt i noen perioder. Men det var pga depresjon og mye uro akkurat da. Jegvjar ingenting med slik oppførsel eller slike følelser å gjøre nå. Men at de bare bruker det bittelille utsnittet i tid og ikke ser mer på historikken helhetlig. Hvis det hadde vært sant kunne jeg godtatt det. Men jeg har ingen tvil om at det er feil.

Diagnosen forsvinner om hwg journalen slettet, ikke sant? Har tenkt at det kan være lurt å ha en journal. Men så dette + om man dør får pårørende innsyn. Ikke interessert i det heller gitt. 

Noen med erfaring her?

Sikker på at diagnosen ikke stemmer?

Anonymkode: 254d8...aa0

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne med diagnosen som også er fast bestemt på at den ikke gjelder, til tross for at det er tydelig at den gjør det. Har du enda problemer i forhold til den psykiske helsen din? Går du i behandling? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du faktisk mener du er feildiagnotisert så bør du snakke med behandler og muligheten for ny uredning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen med erfaring her?

Du kan kreve at det blir notert i journalen at pårørende ikke skal ha tilgang etter din død. 
Men hvorfor stresser du med å få diagnosen sletter? Ingen får vite det med mindre du forteller dem det. 
Hvis du ønsker å få diagnosen slettet så ville jeg heller sagt at jeg ønsker en ny vurdering av diagnoser slik at du kan få rett diagnose. 

Anonymkode: 13544...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...