Gjest Orkidee Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Har hatt spotting i 3 dager. Begynner å bli bekymret, men Riksen beroliger meg og sier at det helt sikkert er i orden, i og med at jeg ikke har smerter eller blør mer... har lest endel på denne siden i dag og lest om bla en som hadde en MA, fant det ut fordi hun spottet.. Hva bør jeg gjøre? Orker ikke gå rundt i flere uker og lure på om alt er i orden. Er der for tidlig å ta en UL? Tror jeg må ringe Riksen og be om å få en time.
Gjest Xavia Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg hadde jo personlig bedt om å få UL. Lykke til, og fortell oss hvordan det går da!
Malama Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Gravid i 5. uke.. da ser de vel ikke noe på UL uansett? Mener å ha lest at man stort sett ikke ser noe før man er 7-8 uker på vei?
Gjest Orkidee Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Snakket akkurat med legen og fikk beskjed om at det ikke er mulig å se noe så tidlig... Og hun beroliget meg med at så lenge det var brun utflod var det ingen fare..
Gjest Xavia Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Det var bra! At det ikke var noe å bekymre seg over!
Flowery Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Da jeg hadde MA i juni, sa legene at det var bra at jeg hadde rosa farge på blodet og at det var bra det ikke var brunt. Hhmm.. Antagelig mange forskjellige meninger om det. Jeg ville bestilt time til UL om en ukes tid for å se om hjertet slår.
prinsessa Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Hei! Ikke meningen å gjøre deg hysterisk nå altså men jeg har hatt 2 stk MA og begge gangene var det kun brun utflod. Men det er veldig mange som har det som det går bra med altså. Har også hørt at det er en del som får en liten blødning når man egentlig skulle ha mensen. Hadde jeg vært deg hadde jeg venta til uke 6/7 for å så ta en UL. Går du privat så kan du jo time når du vil. Har du forresten noen gravid tegn ennå? Også normalt å ikke ha noen ennå. Det du kan gjøre er å ta en blodprøve HCG for å se hva den er på, etter 2 dager tar du en ny for å se om det er noen stigning. Og er stigningen god nok så er alt 99% sannsynlig normalt.
momo Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Ville og bedt om og ta blodprøve for og måle hcg. Og det er jo mange som småblør i begynnelsen og det går bra likevel. Og så tidlig som i uke 5 så er det nok ikke MA. Jeg har hatt flere SA og de har vært tidlige sånn som i uke 5 og jeg starter med og blø og det kommer bare mer og mer også kommer det smerter, kjennes ut som nesten svake veer. Jeg blør mer ved SA enn jeg gjør ved mensen. Så håper det går bra med deg og at spiren klorer seg fast.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå