Gå til innhold

Ny resept på sobril

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk utskrivd sobril pga en situasjon jeg skulle i og trengte noe beroligende. Vil legen skrive ut ny selv om ikke lengre situasjonen er der? Hvor strenge er de?

Anonymkode: 0c38d...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sobril narkotika på linje med kokain?

Anonymkode: c6a2b...cdf

Skrevet

Det varierer.

Jeg får nye resepter enn så lenge fordi jeg har en svært funksjonsnedsettende sykdom hvor ingen andre medisiner hjelper - og - jeg bruker dem i samråd med legen. Ikke oftere.

Hadde nok ikke fått i ditt tilfelle av min lege, men her er det jo forskjellig skjønn. 

Anonymkode: f8615...dca

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan da tenker du? 😅

Skrevet

Du får ikke Sobril bare fordi du har lyst på det. Du må ha en svært god grunn. Og legen må tro på at det du forteller er sant.

Anonymkode: 6ddc5...070

Skrevet

Jeg får resept på én pakke på 25 tabletter av legen, og den skal vare i minst tre måneder. Får ikke utskrevet noe oftere enn det uansett, selv om jeg går tom, fordi hun er redd jeg skal bli avhengig. De er sterkt avhengighetsskapende, så de fleste leger er forsiktige med å skrive ut sånt for ofte.

Du kan jo spørre legen din, dersom det er lenge siden forrige resept. Så lenge det ikke blir for ofte og du åpenbart har tatt mange pr dag f.eks, så skulle det la seg gjøre om du lider av angst fremdeles. 

Anonymkode: 16033...12c

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

De er strenge ja. Du skriver at du ikke lenger er i situasjonen, hvorfor trenger du mer? Veldig vanskelig og svare på om du vil få mer. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat det samme, så hvis legen ikke vil skrive ut sobril kan hun be om kokain i steden. 

Skrevet
laPistola skrev (1 minutt siden):

Akkurat det samme, så hvis legen ikke vil skrive ut sobril kan hun be om kokain i steden. 

Dette forstår jeg ikke.

Om jeg tar 10 mg Sobril blir jeg litt mindre svimmel (fordi jeg har vestibulær lidelse - som er årsaken til at jeg bruker det inkimellom), eller merker jeg igrunnen ingenting. 

Hadde jeg altså merket ingenting av å bruke kokain? 😅🤷‍♀️

Skrevet
laPistola skrev (3 minutter siden):

De er strenge ja. Du skriver at du ikke lenger er i situasjonen, hvorfor trenger du mer? Veldig vanskelig og svare på om du vil få mer. 

Pga. angst som jeg har til vanlig, men som toppet seg da jeg skulle noe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pga. angst som jeg har til vanlig, men som toppet seg da jeg skulle noe

Da vil legen anbefale ssri/snri.

Sobril er ikke anbefalt til langvarig bruk. 

• Liker 6
Skrevet

Nei. Hold deg unna sobril så godt du kan. Blir du avhengig så er du fucked

• Liker 3
Skrevet

Er det dumt å gå til legen «bare» for å spør om dette?

Skrevet

Selvfølgelig kan du dra til legen å spørre :) skal det selv denne uka..

Anonymkode: afb2d...11c

Skrevet

Jeg bruker 20 vival fast i måneden. Har brukt det i 10 år uten å være avhengig. Tar jo ikke hver dag og derfor får eg hver måned. 

Anonymkode: 39b05...288

Skrevet

Mye mulig du får ny resept, men vil ikke anbefale å ta sobril med mindre det er absolutt nødvendig. Å bli avhengig av benzo er ikke noe du vil.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker 20 vival fast i måneden. Har brukt det i 10 år uten å være avhengig. Tar jo ikke hver dag og derfor får eg hver måned. 

Anonymkode: 39b05...288

Brukt i 10år er du selvfølgelig avhengig! 

Anonymkode: ea453...6bb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehehehe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker 20kokain fast i måneden. Har brukt det i 10 år uten å være avhengig. Tar jo ikke hver dag og derfor får jeg hver måned av langeren. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette forstår jeg ikke.

Om jeg tar 10 mg Sobril blir jeg litt mindre svimmel (fordi jeg har vestibulær lidelse - som er årsaken til at jeg bruker det inkimellom), eller merker jeg igrunnen ingenting. 

Hadde jeg altså merket ingenting av å bruke kokain? 😅🤷‍♀️

Beklager det var ironisk. Du hadde nok merket stor forskjell om du hadde tatt kokain, og for orden skyld er ikke det noe en kan skrive ut på resept. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...