AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #61 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fikk ikke den oppfatning at hun kom ut av skapet som lesbisk. Ikke i det hele tatt. Julie var jo den type menneske som flørtet med og ble lett fascinert av mennesker. Men, som jeg spurte over: Har modellen barn med Eivind? Jeg tolker filmen slik at Julie fortsatt ikke har funnet seg selv, og at filmen derfor ikke har noen endelig slutt. At hun ser tilbake som f.eks det med Aksel og hans forståelse og intellektualitet, og at hun ønsket seg egentlig barn og nå har Eivind fått barn. Hun higer alltid etter noe nytt, men kan lett henfalle til det gode som var i fortiden. Hun lever ikke i det hele tatt i nåtiden. Er en stund siden jeg også så den. Anonymkode: b3a0e...fa2 Bifil tenker jeg:) Scenen la opp til at vi skulle tolke at modellen hadde barn med Eivind og Julie så oppriktig glad ut på hans vegne i siste avsluttende scene. Eller kanskje det var følelsene og sitringen som oppstod inni henne av denne modellen. Og at hun smilte med tanken det ukjente og spennende som ventet henne i framtiden;) Dette var noe av det flotte med filmen. Skuespiller prestasjonene. At vi kunne tolke følelsene til karakterene så tydelig uten at det trengtes å si noe❤️ Anonymkode: 94517...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #62 Del Skrevet 29. mars 2022 Syns filmen var dritkjedelig😴 Anonymkode: 6dc7d...291 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #63 Del Skrevet 15. mai 2022 Jeg har endelig fått sett den, likte den godt! Litt som en blanding av La LA Land og 37 1/2 med en stor dæsj Eric Rohmer 😛 På en god måte. Anonymkode: 1db32...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #64 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 2.59): Alt handler jo om ei dame som ikke finner seg selv, og som ser ut til å komme ut av skapet helt på slutten. Er veldig tydelig at hun tiltrekkes av den kvinnelige modellen. Hvor får du det fra? Filmen slutter med at hun mister fosteret. Så ser vi henne en drøy tid senere der hun har en drittjobb i filmbransjen, hvor hun er helt normalt hyggelig med den unge skuespilleren hun jobber med. Så oppdager hun at skuespilleren og Eivind har et barn sammen, og ser litt melankolsk-glad ut. Helt til sist ser vi at hun sitter og jobber, og fortsetter livet. Jeg ser ingenting om å komme ut av noe skap? Anonymkode: 84c6f...f62 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #65 Del Skrevet 2. desember 2022 Langtekkelig film. Reinsve trakk dog opp. Terningkast: 3. Anonymkode: aff7c...b61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 2. desember 2022 #66 Del Skrevet 2. desember 2022 Nå har jeg endelig sett den, og den var jo litt småartig. Sekvensen hvor verden liksom stopper opp når hun løper gjennom byen var jo fiffig. Som mange nevner har den noen litt langtekkelige deler, som i hvert fall jeg føler kunne vært kortere, men utover det er jo filmen helt ålreit. Hvorfor den har fått så innmari mye oppmerksomhet forstår jeg dog fortsatt ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #67 Del Skrevet 3. desember 2022 Likte det meste utenom slutten. Jeg synes å bruke spontanaborter i hytt og pine er en uting. Det sier bare at regissøren ikke hadde baller nok til å la hovedkarakteren ta en ordentlig abort, for det hadde sikkert gitt reaksjoner. Anonymkode: ebf1b...be7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #68 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg synes det var en veldig ordinær og litt langtekkelig film. Og veldig trist mot slutten. Ja, de spiller jo godt, men utover det er det ikke noen veldig spesiell film. Jeg skjønner heller ikke hvorfor den fikk så masse omtale og fikk priser og sånt. Anonymkode: 2338a...35a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #69 Del Skrevet 6. desember 2022 Sønnen min som da var 1.5 trykket å apple tv og kjøpte filmen. Så da måtte vi se. Det er seriøst den dårigste filmen jeg noen gang har sett. Anonymkode: 39fae...f50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #70 Del Skrevet 7. desember 2022 Jeg kjøpte den, men orket aldri se den ferdig. Synes den var langtekkelig og det skjedde lite. Irriterende hovedperson. Anonymkode: b3157...0d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #71 Del Skrevet 7. desember 2022 Så typisk norsk å hause opp en ytterst ordinær film med en helt ordinær dameskuespiller, og liksom påstå at hun er såååå pen og flink. Må skryte av henne til heeele utlandet. Pinlig. Anonymkode: 75527...001 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #72 Del Skrevet 26. desember 2022 Endelig fått sett denne filmen, sikkert som verdens siste menneske 😅 Forstår meg ikke på alle prisene. Og jeg tolker absolutt ikke slutten som at hun kommer ut av skapet, vet ikke hvor den tanken kom fra. Hun ser at eksen hennes har fått barn med en annen, og synes nok det er litt rart å jobbe med dama til eksen. Men så rister hun det av seg og går videre med livet sitt. The end. Anonymkode: 4ca4d...8f1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #73 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 19.16): Så typisk norsk å hause opp en ytterst ordinær film Ja, spesielt siden så mange norske filmer ender opp med to Oscar nominasjoner 🤣 (Ikke en, men to... selv om en nominasjon er sjelden kost det også). Anonymkode: 6fbfc...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 26. desember 2022 #74 Del Skrevet 26. desember 2022 (endret) Den er jo litt særnorsk, og for de som ikke er norske så er det sikkert en del fascinerende elementer i filmen. Fokus på visse reaksjoner, tanker, følelser som kanskje ikke er så vanlig i egen kultur. Så appellerer det nok også til middelklassen hos de som "har det bra" men sliter med å finne substans og mening i livet, som føler at de bare lar seg flyte med strømmen, og lite annet Jeg ser hva de gjør og hvorfor den vil appellere til en rekke mennesker, men personlig verken relaterer jeg meg eller fant noe nytt eller spesielt interessant eller fengende i filmen, så var ikke spesielt interessant i mine øyne Enkelte priser som vinnes handler nok hovedsaklig om korrupsjon. Kjenner man de riktige folka, og noen tror de kan tjene på å fronte navn (skuespiller, regissør eller annet) osv, så kan det lett bli en pris ut av en middelmådig film Endret 26. desember 2022 av vilkåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #75 Del Skrevet 28. desember 2022 Skjønner jo om den virker liksom-dyp for et amerikansk publikum, ref figuren til Anders Danielsen Lie som diskuterer "dype" emner og Freud og greier. Ellers er det vanskelig å skjønne hvorfor hun er så vinglete og gir seg så lett. Pen film om pene mennesker, men vanskelig å forstå dem når man ikke er fra pen og pyntelig middelklasse selv. Anonymkode: bf100...c56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #76 Del Skrevet 28. desember 2022 Jeg likte den - til min overraskelse. Jeg likte at Julie hadde så mange feil, gjorde feil, og må leve med konsekvensene. For meg var den jordnær og velspilt, selv om enkelte scener kunne vært droppet eller kuttet ned da de ikke tilførte noe. Å dele den inn i kapitler var sært og unødvendig. Det var ingenting som antydet at hun er lesbisk. Jeg har også jobbet som fotograf og man ser etter linjer, hvordan lyset treffer, uttrykk - og gode bilder krever god kommunikasjon med modellen. Det har ingenting med å være tiltrukket av modellen å gjøre, men å gjøre jobben sin, så her tror jeg noen har lest det de ønsket inn i situasjonen. Anonymkode: 78c4a...afd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #77 Del Skrevet 28. desember 2022 Elsket filmen❤️ Anonymkode: faf68...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #78 Del Skrevet 28. desember 2022 Ekstremt klisjé når de filmet bena hennes i dusjen, jeg bare ventet på blodet som rant nedover og varslet spontanabort... Jeg ser heller ikke noen komme ut av skapet på slutten, bare at eksen som ikke ville ha barn og som hun mistet et barn med, nå har fått barn med en annen. Anonymkode: ee364...de1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #79 Del Skrevet 2. januar 2023 Oppskrytt film. Norge elsker å hause opp seg selv. Og så fikk filmen gode utenlandske mottakelser, sikkert fordi nordmenn og Norge antas å være så fornuftige og vellykete, og så viser en film at vi ikke er perfekte likevel. Skjønner ikke ellers hvorfor den har fått så mye ros. Anonymkode: 35fd2...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanteneProVVV Skrevet 2. januar 2023 #80 Del Skrevet 2. januar 2023 Nydelig filmet og stemningsskapende med en kjølig distanse (som kanskje er i tråd med vår tid?). Men jeg synes filmen blir for daff og selvgod på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå